نگاهی به فعالیت‌های دارالقرآن «السابقون» تبریز
کد خبر: 3765978
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۳

نگاهی به فعالیت‌های دارالقرآن «السابقون» تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی - دارالقرآن «السابقون» تبریز زیر نظر مسجد موسی بن‌جعفر در منطقه شهرک رازی تبریز فعالیت می‌کند و این مسجد به جهت فعالیت‌های گسترده قرآنی از سوی بنیاد خاتم‌الاوصیا به عنوان مسجد طراز قرآنی استان انتخاب شده است.

نگاهی به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی دارالقرآن «السابقون» تبریز

پویا منفردخطیبی، مدیر دارالقران «السابقون» با اشاره به تاسیس و راه‌اندازی دارالقرآن مردم نهاد «السابقون» در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری که فرموده‌اند: «آتش به اختیار بوده و تمام فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی مسجد محور باشند» براین اساس در سال ۹۳ مؤسسه مردم نهاد قرآنی السابقون زیر نظر مسجد موسی بن جعفر در منطقه شهرک رازی تاسیس کردیم که در چهار چوب خاصی فعالیت می‌کند.
وی افزود: فعالیت‌های آموزشی این دارالقرآن در زمینه حفظ و قرائت قرآن کریم است و یکی از اولین اقدامات این دارالقرآن برگزاری مسابقه مکبرین در تبریز بود که با استقبال خوبی مواجه شد.
منفرد خطیبی با اشاره به برنامه‌های اجرا شده در این دارالقران اظهار کرد: برنامه جزء خوانی قرآن کریم، برگزاری کرسی تلاوت به صورت ماهانه از دیگر برنامه‌های این مجوعه فرهنگی و قرآنی است و علاوه برآن هر 6 ماه یک بار محفل باشکوه با حضور چهره‌های قرآنی و محفل انس با قرآن دایر می‌شود.
پویا منفرد خطیبی که حافظ کل قرآن کریم است با اشاره به تعداد قرآن آموزان دارالقرآن «السابقون» ادامه داد: در حال حاضر در این دارالقرآن70 نفر قرآن آموز وجود دارد و ما بر اساس داشتن دغدغه مهجوریت زدایی از قرآن کریم و بسط و توسعه فعالیت‌های قرآنی این مجموعه فرهنگی، تربیتی و قرآنی را تشکیل داده‌ایم.
منفرد خطیبی تصریح کرد: به همین منظور هر هفته روزهای دوشنبه جلسه حفظ و قرائت برای عموم مردم برگزار می‌شود و تولیدات محافل قرآنی و کرسی‌های تلاوت بعد از تدوین کردن در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌شود.
این فعال قرآنی و فرهنگی تبریز از نگارش و طراحی برنامه‌های قرآنی برای سطح شهر تبریز خبر داد و افزود: در راستای نشر و توسعه فعالیت‌های قرآنی در سطح شهر برنامه ریزی کرده و درصدد هستیم کرسی‌های تلاوت را در مساجد راه اندازی کنیم.
بر اساس این طرح بعد از اعلام نیاز مساجد از هر یک از مساجد یک رابط قرآنی به ما معرفی می‌شود و طبق اعلام نظر آنها در یک روز مشخص یک نفر قاری قرآن به آن مسجد اعزام می‌شود و قاری قرآن بعد از اقامه نماز 10 دقیقه برای آنها قرآن تلاوت می‌کند و ادامه این برنامه در طی سال‌های آینده باعث ایجاد یک جریان فرهنگی و قرآنی در شهر شده و برای قاریان ظرفیت تلاوت ایجاد می‌شود.
وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت‌های تربیتی و آموزشی دارالقرآن «السابقون» ادامه داد: فعالیت‌های این دارالقرآن زیر نظر مسجد موسی بن جعفر در منطقه شهرک رازی تبریز فعالیت می‌کند و مسجد موسی بن جعفر تبریز از سوی بنیاد خاتم الاوصیا به عنوان مسجد طراز قرآنی استان انتخاب شده است.
این دارالقرآن یکی از معدود دارالقران‌های تربیتی استان است که علاوه بر کلاس‌های آموزشی قرآنی در تابستان برنامه‌های کوهپیمایی، استخر، فوتبال، پینک پونگ دارد و صرفا آموزشی نیست.
منفرد خطیبی افزود: همچنین هر سال در میلاد حضرت پیامبر و امام جعفر صادق(ع) و در آخر ماه مبارک رمضان محفل انس با قرآن با حضور قاریان برجسته و شخصیت‌های بین‌المللی در تبریز برگزار می‌شوند که این برنامه با استقابل خوب مردم مواجه می‌شود و در برنامه امسال در صدد هستیم این قاریان در شهرستان های مختلف نیز اجرای برنامه قرآنی داشته باشند.
دارالقرآن «السابقون» کاملا مردم نهاد بوده و افرادی که مایل هستند در جهت گسترش و ترویج معارف و فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی این دارالقرآن همکاری کرده و این مجموعه را کمک و همراهی کنند با شماره 09305069442 تماس حاصل نمایند.

انتهای پیام

captcha