هویت، کلیدواژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است
کد خبر: 3765986
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵

هویت، کلیدواژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

گروه اجتماعی- مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد گفت: هویت کلیدواژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش که 27 مرتبه این کلمه تکرار شده و هویت ملی ایرانی در این سند مورد تاکید قرار گرفته است.

هویت کلیدواژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است

به گزارش ایکنا از یزد، عباسعلی دانافر، مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد صبح امروز در اولین همایش ملی هویت کودکان ایران اسلامی در یزد اظهار کرد: این همایش فرصت مغتنمی است که با توجه به ابعاد رشد متوازن کودکان و در نظر داشتن فرهنگ غنی ایران اسلامی و آموزه های دین مبین اسلام نسبت به مقوله هویت ایران اسلامی پرداخته شود.
وی با اشاره به استقبال باشکوهی که با ارسال بیش از 2 هزار اثر علمی، فرهنگی و هنری و در مجموع شش محور انجام شد، افزود: امروز دست اندرکاران آموزش و پرورش اهمیت مقوله هویت را به خوبی درک کرده اند و آن را کلیدواژه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش می دانند.
دانافر تصریح کرد: در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش 27 مرتبه کلمه هویت تکرار شده و هویت ملی ایرانی در این سند مورد تاکید قرار گرفته است.
وی بیان کرد: هویت ملی ایرانی در این سند ترکیبی از سه بعد هویت اسلامی، هویت ایرانی و هویت متجددانه است که این ابعاد با هم می توانند شرایط ایجاد وحدت، انسجام و همبستگی ملی را در میان دانش آموزان فراهم آورد که در این میان لایه هویت اسلامی از برجستگی و تاکید بیشتری در این سند برخوردار است.
دانافر افزود: آموزش و پرورش باید با برخورد واقع بینانه برای هر سه لایه فضای مناسبی ایجاد کند و بر اساس سند تحول بنیادین و سیاست ها و برنامه های کلی نظام آموزشی کشور و نیز با توجه به تاثیرگذاری دوره تربیتی پیش دبستانی در شکل گیری هویت کودکان، بستری مناسب در راستای ترویج، تقویت و تعمیق هویت ایران اسلامی در چنین همایش هایی در مسیر هویت یابی کودکان گام برداریم.

انتهای پیام

captcha