ایجاد وفاق بین شیعه و سنی؛ عامل اصلی استحکام بنیان جمهوری اسلامی
کد خبر: 3765987
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۰

ایجاد وفاق بین شیعه و سنی؛ عامل اصلی استحکام بنیان جمهوری اسلامی

گروه فرهنگی ـ نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: ایجاد وفاق بین شیعه و سنی عامل اصلی استحکام و بنیان جمهوری اسلامی است و در این زمینه باید تمام اقشار جامعه تلاش کنند.

ایجاد وفاق بین شیعه و سنی؛ عامل اصلی استحکام بنیان جمهوری اسلامیبه گزارش ایکنا از اردبیل، آیت‌الله سیدحسن عاملی، نماینده، ولی فقیه در استان اردبیل، روز گذشته، ۲۹ آبان ماه، در بازدید از سد عنبران نمین ضمن گرامیداشت و تبریک به مناسبت آغاز هفته وحدت اظهار کرد: ایجاد وفاق بین شیعه و سنی عامل اصلی استحکام و بنیان جمهوری اسلامی است که هفته وحدت فرصتی برای تجدید پیمان برای تازه کردن وحدت و یکپارچگی ملت ایران است.
وی بیان کرد: هفته وحدت پیامی برای مکتب‌سازی اسلامی و حقیقتی برای عمل به سیره اهل بیت(ع) است که باید از این فرصت برای حفظ و صیانت از دین اسلام و ایجاد وحدت و انسجام در بین آنان است که باید این مهم را در جامعه نهادینه کرده و توطئه‌ها و نقشه‌های دشمنان را به یاس و ناامیدی تبدیل کنیم.
امام جمعه اردبیل بیان کرد: باید اهل سنت و شیعه همدیگر را با مراجعه به قرآن و منابع اصلی بشناسند چرا که تفکر وهابی و تکفیری از بین بردن وحدت با نشان دادن گروهی به ظاهر اسلامی و ایجاد تفرقه و نفاق بین اهل سنت و تشیع است که نزدیکی بین مذاهب و ادیان را حرام و غیرممکن می‌کند.
عاملی بیان کرد: باید از ظرفیت روحانیون و علما برای ایجاد وفاق در بین اهل سنت و تشیع استفاده شود تا بتوانیم تمامی نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کنیم و خواسته‌های آنان را نقش بر آب کنیم.
احداث مرکز جامع سلامت عنبران
قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل نیز در این بازدید بیان کرد: خدمات‌رسانی در عرصه بهداشتی و درمانی مهم‌ترین وظیفه ما است که در این زمینه احداث ساختمان مرکز جامع سلامت عنبران در دستور کار قرار گرفته و برنامه‌ریزی‌های لازم در این زمینه انجام یافته که این موضوع برای ما بسیار مهم و حیاتی است.
وی اظهارکرد: در حال حاضر یک میلیارد ریال برای احداث این ساختمان تخصیص یافته که پس از تکمیل در اختیار مردم محروم منطقه قرار می‌گیرد و تلاش ما بر این است که بتوانیم روزانه بتوانیم مردم این مناطق را از خدمات درمانی و پزشکی و بهداشتی بهره‌مند کرده و خدمات‌رسانی مطلوب به اقشار مختلف مردم در سطح استان داشته باشیم.
انتهای پیام

captcha