نظرآباد ۵۰ حافظ کل قرآن دارد
کد خبر: 3766028
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

نظرآباد ۵۰ حافظ کل قرآن دارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد بر ضرورت ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید کرد و گفت: این شهرستان ۵۰ حافظ کل قرآن دارد.

نظرآباد 50 حافظ کل قرآن دارد

رضا رنجبرکهن، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نظرآباد در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، بر ضرورت تبیین و ترویج فرهنگ قرآنی در جامعه تأکید و اظهار کرد: ساخت جامعه قرآنی لازمه رشد فرهنگ دینی و معنوی در جامعه است.
وی افزود: آنچه موجب بقا و تداوم ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی می‌شود، نوع تربیت، فرهنگ و باوری است که در افراد آن جامعه به وجود می‌آید تا در بهترین شرایط، زمینه رشد آنان فراهم شود.
این مسئول یکی از دلایل آسیب‌های اجتماعی را عدم آشنایی با آموزه‌های دینی دانست و گفت: آشنایی با قرآن و رهنمودهای الهی آن راه نجات بشریت از آسیب‌هاست. این کتاب الهی دریای بیکرانی از معنویت است که انسان را به پروردگار عالم متصل می‌کند.
این مسئول، قرآن را کامل‌ترین کتاب آسمانی وهدایت بشریت خواند و عنوان کرد: تمسک به قرآن و سیره اهل بیت(ع) و رجوع به قرآن و عترت امری مهم است که باید مورد توجه قرار گیرد.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد نظرآباد بیان کرد: متاسفانه امروز شاهد گسترش آسیب‌های اجتماعی در جامعه هستیم که با گسترش فرهنگ قرآنی و نهادینه کردن آموزه‌های دینی می‌توان تا حد زیادی این معضلات را کاهش داد.
رنجبرکهن تصریح کرد: برگزاری جلسات قرآنی، محافل انس با قرآن، روخوانی و روانخوانی قرآن فرصتی مناسب برای انس بیشتر جوانان با این کتاب آسمانی است که با فراهم کردن زمینه حضور حداکثری مردم به‌ویژه نسل جوان در مساجد و محافل قرآنی می‌توان در مسیر تحقق این هدف گام برداشت.
وی در پایان با اشاره به انس و الفت مردم نظرآباد با کلام وحی، اضافه کرد: ۵۰ نفر حافظ کل قرآن‌کریم در این شهرستان وجود دارد وعشق و علاقه مردم به قرآن موجب شده تا نظرآباد ازشهرستان‌های موفق در حوزه قرآن باشد.
انتهای پیام

captcha