خرم‌آباد نیازمند ۱۶ باب کتابخانه است
کد خبر: 3766048
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱

خرم‌آباد نیازمند ۱۶ باب کتابخانه است

گروه فرهنگی ـ مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به فعالیت چهار کتابخانه در خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: حواشی شهر از داشتن کتابخانه محروم هستند این در حالی‌است که خرم‌آباد نیازمند ۱۶باب کتابخانه است.

خرم‌آباد نیازمند ۱۶ باب کتابخانه است

به گزارش ایکنا از لرستان، فرشته طهماسبی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان، امروز چهارشنبه، ۳۰ آبان در پنجمین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان لرستان در سال‌جاری، اظهارکرد: در طول هفته کتاب ۳۸۰ فعالیت فرهنگی در سطح کتابخانه‌های عمومی لرستان برگزار شد.
وی به فعالیت ۳۰ کتابخانه در سطح استان اشاره کرد و گفت: امسال تکاپو و جنبش خوبی در حوزه کتاب و کتابخوانی در هفته کتاب ایجاد شد.
طهماسبی به برگزاری جلسه شاهنامه‌خوانی در ازنا با حضور جوانان اشاره کرد و با ذکر این مطلب که در الیگودرز نیز جلسه شعر بختیاری با حضور جوانان اجرا شد، اظهارکرد: در کتابخانه‌های مشارکتی نیز برنامه‌ها و مسابقات خوبی برگزار شد.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان به مشکلات کتابخانه ۱۷ شهریور اشاره کرد و گفت: این کتابخانه قسمتی از مدرسه است و با همان امکانات فعالیت دارد این در حالی است که بین فعالیت‌های کارکنان و دانش‌آموزان تداخل ایجاد می‌شود لذا باید درب مستقل برای کتابخانه ۱۷ شهریور داشته باشیم.
وی به عدم تناسب کتابخانه‌ها با جمعیت استان و شهرستان خرم‌آباد اشاره کرد و ادامه داد: در سطح شهرستان خرم‌آباد باید ۱۶ کتابخانه داشته باشیم حال آنکه ۴ کتابخانه در این شهرستان فعال هستند.
طهماسبی با ذکر این مطلب که اکثر حواشی شهر از داشتن کتابخانه محروم هستند، اضافه کرد: کتابخانه امام صادق(ع) میدان امام حسین(ع) قسمتی از پارک است و در صورت اخذ مجوز ساخت نیز سالن کتابخانه ساخته می‌شود.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی لرستان با بیان اینکه کتابخانه حضرت مهدی(عج) با هدف کتابخانه ایجاد شده بود و بنا به‌دلایلی نشست ساختمانی داشت، افزود: پیگیر مقاوم‌سازی آن هستیم‌ اما تا زمان بازسازی مجدد آن نیازمند فضای کتابخانه هستیم که باید از ظرفیت ادارات استفاده شود.

انتهای پیام

captcha