عملکرد نامناسب سیستم آموزشی در تربیت دینی کودکان
کد خبر: 3766098
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۲

عملکرد نامناسب سیستم آموزشی در تربیت دینی کودکان

گروه اجتماعی- معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: متأسفانه آموزش و پرورش در برنامه‌های خود نتوانسته است از همان دوران ابتدایی، کودکان را بر اساس قانون و معارف دینی تربیت کند و در این مسیر به موفقیت چندانی دست نیافته است.

عملکرد نامناسب سیستم آموزشی در تربیت دینی کودکانبه گزارش ایکنا از اردبیل، یوسف خدادادی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل صبح امروز، 30 آبان‌ماه در کارگروه آموزشی نقش دین در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی ویژه روحانیون در اردبیل اظهار کرد: جای هیچ گونه بحث و تردیدی در ارتباط با تاثیر دین و احکام در کاهش بزهکاری نیست بنابراین بحث دینداری و تشخیص دیندار و غیردیندار موضوع سختی است به ویژه آنکه تظاهر به دینداری در جامعه‌ای افزایش یابد.
وی بیان کرد: بایستی آموزه‌ها و اعمال دینی در سایه تعالیم و آموزش‌های صورت گرفته، به تدریج در فرد نهادینه شده و تبدیل به رفتار شود در این صورت خواهد بود که معارف اسلامی در جامعه نمود عینی داشته و تجلی خواهد نمود.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با انتقاد از سیستم آموزشی آموزش و پرورش گفت: متاسفانه آموزش و پرورش در برنامه‌های خود نتوانسته است از همان دوران ابتدایی، کودکان را بر اساس قانون و معارف دینی تربیت کند و در این مسیر به موفقیت چندانی نتوانسته دست یابد هر چند که طی سال‌های اخیر اقدامات خوبی در این راستا انجام گرفته است که بایستی استمرار و تداوم داشته باشد.
خدادادی با اشاره به آسیب‌های اجتماعی و ذکر مصادیق آن همچون دروغگویی، خیانت در امانت، نزاع و درگیری، اعتیاد، ارتشاء و امثال آن بیان کرد: در هر جامعه‌ای که این آسیب‌های اجتماعی رو به افزایش باشد بیانگر این است که در آن جامعه سیستم‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، حقوقی، انتظامی و سایر سیستم ها ضعیف بوده و نتواسته است کارایی خود را انجام دهد و عکس این موضوع نیز صدق می‌کند.
وی در مورد آثار و برکات بی نظیر پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران و تحولی که در جامعه ایجاد کرده است، افزود: آثار و برکات انقلاب اسلامی در طول تاریخ پس از انقلاب به ویژه در طول هشت سال دفاع مقدس تجلی یافت بنابراین باید نهاد‌های فرهنگی و مسئولان در تلاش باشند تا با صیانت از این دستاورد‌های نظام به تقویت و تعمیق آن بیش از پیش همت گمارند تا فرهنگ از خودگذشتگی، ایثار و تعهد در جوانان همچون زمان جنگ نمود عینی داشته باشد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل با ارائه گزارشی از آمار وقوع جرائم در استان، اعتیاد را یکی از آسیب‌های اجتماعی در کشور برشمرد و اظهار کرد: از یک سو دشمنان نظام با ترویج این آسیب سعی در بی هویت کردن جوانان دارند و از سوی دیگر سوداگران مرگ به دلیل سود و منفعت خود با دلایل واهی خود سعی در ترویج مواد مخدر و گرایش جوانان به سوی آن را دارند.
خدادادی استفاده از ظرفیت نهاد‌هایی همچون بسیج، روحانیون، مساجد و رسانه‌ها را در فرهنگ سازی و آگاهی‌بخشی به جوانان و والدین را بسیار مفید و ثمر بخش دانست و گفت: این امر می‌تواند در پیشگیری از وقوع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی در جامعه موثر باشد.
انتهای پیام

captcha