طرح قرآنی «بشارت ۱۴۵۲» در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود
کد خبر: 3766099
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱

طرح قرآنی «بشارت ۱۴۵۲» در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ با محتوای حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان برگزار می‌شود.

طرح قرآنی بشارت ۱۴۵۲ در خراسان‌شمالی برگزار می‌شود

حجت‌الاسلام محمد صالحی‌نیا، رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه استان در گفت‌وگو با ایکنا خراسان‌شمالی، اظهار کرد: طرح قرآنی ۱۴۵۲ با هدف اعتلای فرهنگ حیات بخش قرآن و عترت در راستای طرح ملی نهضت حفظ قرآن کریم با همکاری همه دستگاه های فرهنگی و قرآنی کشور با محتوای حفظ و مفاهیم جزء ۳۰ قرآن کریم همزمان با سراسر کشور در استان نیز برگزارمی‌شود.
وی افزود: این طرح با محوریت حفظ و مفاهیم جزء سی ام قرآن کریم درسه بخش، حفظ سوره‌های مبارکه «ناس تا زلزال»، حفظ سوره‌های مبارکه «طارق تا بینه» و حفظ سوره‌های مبارکه «نبأ تا بروج» برگزار می‌شود.
صالحی نیا ادامه داد: محدودیت سنی و جنسیتی در این طرح سراسری مطرح نیست و همگان می توانند برای ثبت نام دراین طرح قرآنی بزرگ به سایت«beshaarat.ir» مراجعه کنند وعلاوه بر استفاده از محتواهای آموزشی بارگزاری شده در آزمون‌ها و مسابقات مختلف آن شرکت کرده و کسب امتیاز کرده و از جوایز این طرح بهره‌مند شوند.
وی افزود: به منظور استفاده حداکثری علاقمندان از برنامه‌های آموزشی، روزانه حداقل هفت ساعت آموزش از شبکه‌های مختلف صدا و سیما از جمله هر شب ساعت ۲۰ از شبکه قرآن پخش می‌شود و مؤسسات و مراکز قرآنی مردمی، کلاس‌های قرآنی موجود در مساجد و بقاع متبرکه با استفاده از مربیان با تجربه نیز خدمات آموزشی لازم را ارائه می کنند.
صالحی نیا با اشاره به اینکه دستگاه‌ها نیز می‌توانند از این ظرفیت مردمی جهت آموزش کارکنان و خانواده بهره برداری کنند، بیان کرد: به منظور حضور میلیونی آحاد جامعه در این طرح، با همکاری و همراهی خیرین، واقفین و نهادها، در مجموع بیش از ۳۵ هزار جایزه به ارزش ۳۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده است، که براساس جدول امتیازبندی به قید قرعه تقدیم منتخبین می‌شود.
رئیس اداره امور قرآنی اوقاف و امور خیریه خراسان‌شمالی گفت: آزمون حفظ هر سوره به صورت الکترونیکی و با استفاده از اپلیکیشن طرح برگزار می‌شود و آزمون ارزیابی عمومی حفظ جزء ۳۰ نیز به صورت گسترده همزمان با برگزاری آزمون سراسری سال جاری در روز پنجشنبه ۹ اسفند برگزار می‌شود.
انتهای پیام.

captcha