ضرورت ثبت وقف جدید در خراسان‌شمالی برای حوزه‌های علمیه
کد خبر: 3766116
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

ضرورت ثبت وقف جدید در خراسان‌شمالی برای حوزه‌های علمیه

گروه فرهنگی- مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌شمالی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه بایدنگاه ویژه‌ای به وقف داشته باشند، گفت: حوزه‌های علمیه از دیرباز به‌وسیله درآمد موقوفات اداره می‌شدند و در نظام اسلامی باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.

ضرورت ثبت وقف جدید در خراسان‌شمالی برای حوزه‌های علمیه

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، حجت‌الاسلام عظیم آسوده ،مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان امروز30آبان ماه سال جاری درنشستی با طلاب و روحانیان با اشاره به وضعیت موقوفات مرتبط با حوزه‌های علمیه دراستان، اظهار کرد: با توجه به فعالیت طولانی در حوزه وقف و موقوفات در شهرستان‌های مختلف استان، طی چند سال گذشته در بجنورد به عنوان مرکز استان هیچ‌گونه وقفی برای حوزه‌های علمیه ثبت نشده بود.
وی افزود: البته از قدیم در شیروان چهارموقوفه و در فاروج و اسفراین هم چند موقوفه با نیت مدارس علمیه داشتیم اما در مرکز استان موقوفه‌ای که با نیت رفع نیازهای حوزه علمیه ثبت شده باشد نداشتیم.
آسوده بیان کرد: خوشبختانه در سال‌های اخیر با فعالیت‌های صورت گرفته شمار موقوفات مرتبط با مدارس علمیه در استان اندکی افزایش یافته به‌گونه‌ای که امسال از محل درآمد موقوفات ۱۱۰ میلیون تومان به حوزه علمیه خراسان‌شمالی کمک شد.
وی با تأکید بر اهتمام و ورود بیشتر طلاب و روحانیان به فرهنگ‌سازی وقف، اظهار کرد: هم اکنون بیمارستان‌ها، دانشگاه‌ها و ادارات و نهادهای مختلف از اداره کل اوقاف و امور خیریه درخواست برگزاری جلسات مشاوره وقف را دارند و برای ثبت وقف با نیات مرتبط با حوزه کاری خود تلاش می‌کنند که نهاد اوقاف هم در این زمینه نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد.
آسوده با بیان اینکه حوزه‌های علمیه هم باید نگاه ویژه‌ای به وقف داشته باشند، گفت: حوزه‌های علمیه از دیرباز به‌وسیله درآمد موقوفات اداره می‌شدند و در نظام اسلامی باید از این ظرفیت بیشتر استفاده شود.
وی ادامه داد: روحانیان و طلاب مردم را به انجام کار خیر و خداپسندانه تشویق کنند تا موقوفاتی را با نیت مدارس علمیه ثبت کنند.
آسوده با اشاره به اینکه اکنون در بخش‌های مختلفی ازجمله ازدواج طلاب، مسکن طلاب، مسائل آموزشی و پژوهشی مدارس علمیه کمبود و مشکل داریم، گفت: باید تبلیغ و ترویج سنت وقف برای رفع نیازهای حوزه افزایش یابد.
انتهای پیام.

captcha