طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۰ استان اجرا می‌شود
کد خبر: 3766155
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۰ استان اجرا می‌شود

گروه اجتماعی - معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور از برنامه‌ریزی این سازمان برای اجرای طرح جامع پدافند غیرعامل در ۲۰ استان خبر داد.

طرح جامع پدافند غیرعامل در 20 استان اجرا می‌شود
به گزارش ایکنا از ایلام، سردار غلامعلی حیدری، معاون بسیج و امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور امروز، 30 آبان‌ماه در نشست شورای پدافند استان اظهار کرد: هم‌اکنون طرح جامع پدافند غیرعامل در استان‌های مختلف کشور در حال اجراست که مطالعه این طرح در 20 استان کشور در حال اجراست و طرح جامع پدافند غیرعامل در استان ایلام نیز با 90 درصد پیشرفت تا پایان سال 97 اجرایی می‌شود.
وی با بیان اینکه استاندار ایلام هفته گذشته در نشست سالانه پدافند غیرعامل کشور مورد تقدیر گرفت که این مهم به خاطر اداره مدیریت بحران، مدیریت تردد جمیعت زوار اربعین و ...بوده است، تاکید کرد: این طرح با همکاری دانشگاه صنعتی شریف و مالک‌اشتر اجرایی می‌شود و استان ایلام در اجرای این طرح در رده دوم کشوری قرار دارد.
وی هدف اصلی از پدافند غیرعامل را ایجاد سرمایه انسانی و صیانت از انسان‌ها و ایجاد سرمایه زیرساختی و فیزیکی با هدف کاهش آسیب‌پذیری و پایدارسازی در برابر تهدیدات دشمن عنوان و تصریح کرد: طرح جامع پدافند غیرعامل استان‌ها به عنوان چشم‌انداز با رویکرد ایمن‌سازی زیرساخت‌ها و استحکام‌سازی درونی بدون وابستگی به خارج در اختیار مدیران خواهد بود.
معاون امور استان‌های سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: طبق ابلاغ رسمی به استانداران دستگاه‌های اجرایی باید یک درصد از بودجه تملک دارایی خود را به پدافند غیرعامل اختصاص دهند.
قاسم سلیمانی‌دشتکی، استاندار ایلام نیز با تاکید بر اهمیت پدافند غیرعامل، اظهار کرد: برای اجرای طرح‌های مهم استان اعم از اقتصادی و عمرانی باید توجیه پدافند نیز اخذ شود.
وی با بیان اینکه در زمان دفاع مقدس مردم ایلام هنگام بمباران شهرها به جنگل پناه می‌برند که نوعی پدافند غیرعامل است، ادامه داد: در اربعین موجی از جمعیت وارد شهر مهران می‌شود که مدیریت آن نیز پدافند غیرعامل است، چون طوفان با سرعت 80 کیلومتر در مهران مدیریت شد.
استاندار ایلام امنیت در اربعین را نمونه‌ای دیگر از این اصل مهم دانست و گفت: تاکنون رزمایش‌های تخصصی در رابطه با پدافند غیرعامل در سطح استان برگزار شده است.
انتهای پیام
captcha