نصف‌جهان؛ پذیرای برنامه‌های روز نکوداشت اصفهان
کد خبر: 3766167
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۶

نصف‌جهان؛ پذیرای برنامه‌های روز نکوداشت اصفهان

گروه فرهنگی - معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان مهم‌ترین برنامه‌های این سازمان در روز نکوداشت اصفهان را تشریح کرد.

آغوش نصف‌جهان پذیرای برنامه‌های روز نکوداشت اصفهان

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان، مرتضی رشیدی در مورد برگزاری برنامه‌های متنوع به مناسبت روز نکوداشت اصفهان از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اظهار داشت: برنامه‌های روز نکوداشت اصفهان متناسب با میلاد حضرت رسول اکرم (ص) و اول آذرماه که به عنوان روز اصفهان نامگذاری شد، برنامه‌ریزی و تدوین شده است.
وی با اشاره به برگزاری نزدیک به 80 عنوان برنامه در این ایام ادامه داد: این برنامه‌ها به صورت گسترده و عرصه‌محور و برخی نیز به شکل محلی در مناطق مختلف شهر برنامه‌ریزی شده و تلاش داریم در چند روز پیش رو که مصادف با میلاد پیامبر اکرم (ص) نیز هست، فضایی شاد و نشاط آور برای تمام شهروندان اصفهانی در گوشه گوشه شهر فراهم کنیم.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان افزود: از مهم‌ترین این برنامه‌ها می‌توان به ویژه‌برنامه بزرگ و عرصه‌محور «میدان تا میدان» اشاره کرد که با حضور 700 هنرمند در قالب 70 گروه نمایشی و از میدان امام علی (ع) تا میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود و این هنرمندان با طی کردن این مسیر در داخل بازار، به اجرای برنامه‌های گوناگون برای شهروندان می‌پردازند.
رشیدی اضافه کرد: در این برنامه برگی از تاریخ شهر اصفهان در دوره سلجوقی و صفوی بازسازی می‌شود و در دل آن، فرهنگ و خرده فرهنگ‌هایی که در حال فراموشی است به شیوه خلاقانه و هنرمندانه بازتولید می شود و در معرض دید گردشگران داخلی و خارجی و مردم خوب اصفهان قرار می‌گیرد.
وی به برگزاری ویژه‌برنامه جشن میلاد پیامبر اکرم (ص) با عنوان «سلام حضرت دلبر» اشاره کرد و گفت: این برنامه از 2 تا 4 آذرماه در سالن پیروزی و با حضور هنرمندان مطرحی مانند سالار عقیلی و سینا شعبانخانی برگزار می‌شود. برنامه‌های متعدد فرهنگی، اجتماعی، هنری و ورزشی دیگری نیز به صورت مخاطب‌محور برگزار می‌شود و برنامه‌های محله‌محور نیز در دل مناطق پانزدهگانه شهر اصفهان و توسط معاونت‌های فرهنگی مناطق برنامه‌ریزی شده است که بیشتر آنها در قالب جشن‌های شاد با عنوان "پیام آور مهربانی" برگزار می‌شود.
معاون اجتماعی و مشارکت‌های مردمی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان درباره برگزاری آیین‌هایی چون «خواجوخوانی» و «شب‌های اصفهان» در روز نکوداشت اصفهان تصریح کرد: هدف از اجرای تمام برنامه‌ها این است که بخشی از آیین‌هایی که نشأت گرفته از هویت دینی و ملی ما است و در حال فراموشی است، بازتولید شود. ممکن است زیبایی‌های شب‌های اصفهان به چشم بسیاری از مردم نیامده باشد و این جذابیت‌ها و زوایای کمتر دیده‌شده شهر اصفهان به خصوص در محور تاریخی شهر در برنامه «اصفهان در شب» به گردشگران و شهروندان نمایانده می‌شود.
رشیدی بیان کرد: محور چهارباغ به عنوان شاهرگ اصلی و قلب شهر اصفهان همواره مورد توجه بوده و در مدیریت شهری جدید توجه بیشتری نیز به آن شده است. با توجه به پیاده‌راه شدن چهارباغ و تسهیل بهره‌برداری شهروندان از این محور، تلاش ما این است که چهارباغ به عنوان یکی از محورهای اصلی «رویداد» در عرصه ملی و بین‌المللی مطرح شود و برنامه‌های متنوعی توسط مدیریت چهارباغ به مناسبت روز نکوداشت اصفهان در این محور برگزار خواهد شد.
وی درباره برگزاری برنامه‌های نکوداشت مشاهیر اصفهان در این ایام هم گفت: یکی از وظایف مدیریت شهری توجه به سرمایه‌های نمادین شهر اصفهان از جمله هنرمندان و ورزشکاران پیشکسوت و جوان است. به هر بهانه‌ای تلاش می‌کنیم این افراد را مورد تکریم و تجلیل قرار دهیم. در همین راستا ویژه‌برنامه تجلیل از مدال‌آوران پارالمپیک که با تلاش خود برای نظام مقدس جمهوری اسلامی و شهر اصفهان کسب آبرو و افتخار کرده‌اند، سه‌شنبه هفته آینده و با حضور شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار می‌شود.
علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برنامه‌های روز نکوداشت می‌توانند به سایت esfahanfarhang.ir مراجعه کنند.
انتهای پیام

captcha