مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ ثبت ‌نام 5 هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)
کد خبر: 3766175
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۴

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ ثبت ‌نام 5 هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «ثبت ‌نام 5 هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)» یکی از اخبار مهم قرآنی صفحات معارفی خبرگزاری‌ها و رسانه‌های مختلف کشور طی امروز 30 آبان‌ماه است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ صفحات معارفی رسانه‌ها و خبرگزاری‌های مختلف طی امروز چهارشنبه، 30 آبان‌ماه اخبار قرآنی متنوعی را مخابره کردند که یکی از مهم‌ترین این اخبار، خبری با عنوان ثبت ‌نام 5 هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم طی امروز چهارشنبه، 30 آبان‌ماه و تا ساعت 15 تعداد هشت خبر را بر روی خروجی خود منتشر کرده که تنها دو خبر از این اخبار در حوزه تخصصی قرآن کریم قرار دارد و مابقی اخبار نیز در حوزه‌های مختلف معارفی منعکس شده‌اند.
«ثبت‌نام ۵هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)» و «ماجرای حمایت‌های مالی وزارت ارشاد از موسسات قرآنی چیست؟»، عناوین دو خبر قرآنی امروز این صفحه را تشکیل می‌دهند که تا این ساعت منتشر شده‌اند.
این صفحه از خبرگزاری تسنیم طی امروز اقدام به انتشار خبری با عنوان «ثبت‌نام ۵هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)» کرده که اغلب صفحات معارفی خبرگزاری‌های مختلف نیز بدان پرداخته‌اند و در بخش‌هایی از آن آمده است: «ثبت نام مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) ویژه خواهران به پایان رسید. این مسابقات قرار است در هفته پایانی آذر برگزار شود. مرتضی نجفی قدسی مسئول برگزاری مسابقات دارالقرآن امام علی(ع) گفت: در این دوره از مسابقات، تعداد 5 هزار و 322 نفر از خواهران حافظ قرآن موفق به ثبت‌نام شدند که به‌ترتیب در رشته‌های حفظ کل 776 نفر، حفظ بیست جزء 877 نفر، حفظ 10 جزء 3036 نفر، قرائت 114 نفر و ترتیل قرآن‌ کریم 519 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.
وی افزود: بیشترین شرکت‌کنندگان از استان تهران با 1202 نفر و پس از آن استان اصفهان با 1026 نفر و سپس استان قم با 646 نفر هستند و استان‌های قزوین با 290 نفر و البرز با 287 نفر، یزد با 287 نفر، خراسان رضوی با 276 نفر و استان مرکزی با 276 نفر در رتبه های بعدی قرار دارند.
نجفی قدسی با بیان اینکه در دوازدهمین دوره مسابقات سراسری خواهران دارالقرآن امام علی(ع) تعداد 4 هزارو 460 نفر در مقطع سنی بالای 16 سال و 862 نفر در مقطع سنی زیر 16 سال شرکت دارند، افزود: مسن‌ترین فرد شرکت‌کننده از استان فارس 67 ساله در رشته حفظ بیست جزء و کوچکترین فرد شرکت‌کننده از استان قزوین، شش ساله در رشته حفظ 10 جزء شرکت دارند».
فارس
شش خبر امروز صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طبق روال معمول این خبرگزاری با خبر تلاوت ترتیل صفحه 512 قرآن کریم توسط شهریار پرهیزکار، حافظ بین‌المللی کل قرآن کریم آغاز شده است.
در ادامه نیز پنج خبر دیگر با عناوین «کنفرانس وحدت اسلامی ظرفیتی برای حل بحران‌های تحمیلی غرب علیه مسلمانان است»، ‌«ثبت‌نام 5322 در مسابقات سراسری دارالقرآن امام علی(ع)/ حضور شرکت‌کنندگانی از ۶ کشور»، «ثبت چند وقف قرآنی در کشور همزمان با هفته وحدت/ بانویی که همه اموالش را وقف کرد»، «نمایشی از ۷ سال فعالیت پژوهشی در حوزه «مدیریت مسجد»/ تدوین سند به عنوان نقشه راه» و «کنفرانس وحدت اسلامی نماد مبارزه با توطئه‌های استکبار جهانی» بر روی خروجی این صفحه منعکس شده که اغلب این اخبار نیز قرآنی هستند.
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس نیز طی امروز نسبت به انتشار خبری با عنوان «ثبت چند وقف قرآنی در کشور همزمان با هفته وحدت/ بانویی که همه اموالش را وقف کرد» اقدام کرده که در رابطه با موضوع قابل تأمل وقف قرآنی بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «همزمان با آغاز هفته وحدت وقف‌های جدیدی با نیات مختلف از سوی خیران کشور به ثبت رسید. وقف ۲ طبقه از آپارتمانی در خیابان مولوی تهران به ارزش ۵ میلیارد ریال/ واقف خیراندیش خانم «عذرا کلهر قمی» ۲ طبقه از آپارتمان مسکونی خود را به متراژ ۷۰ متر و در مجموع ۱۴۰ متر وقف کرد.
نیت این وقف برپایی مراسم ملی و مذهبی و عزاداری اهل بیت(ع)، فعالیت‌های قرآنی و آموزش و پژوهش و برگزاری کلاس‌ها و محافل قرآنی است که ارزش آن حدود ۵ میلیارد ریال برآورده شده است.
وقف یک مغازه در خیابان شهید رجایی تهران به ارزش ۵ میلیارد ریال/ این وقف با نیت سلامتی حضرت امام زمان (عج) و همزمان با آغاز ولایت‌ ایشان و همچنین خیرات و مبرات ثبت شده است که ارزش ریالی آن بیش از ۵ میلیارد است».
مهر
«فراخوان شرکت در طرح آموزش مجازی قاریان از سوی شورای عالی قرآن»، « ثبت نام بیش از ۵ هزار نفر در مسابقات دارالقرآن امام علی(ع)»، «برگزاری محافل قرآنی در ۱۱ استان سنی‌نشین»، «بررسی آیین نامه مسابقات بین‌المللی قرآن/ضرورت تجمیع مسابقات قرآنی»، «قاریان شیعه و سنی در کنار هم به تلاوت قرآن می‌پردازند» و «قرآن در مقام ثبوت و مقام اثبات، کامل است»، عناوین اخبار امروز صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت را تشکیل می‌دهند که تمامی این اخبار نیز در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارند.
این صفحه از خبرگزاری مهر طی امروز خبری با عنوان «قاریان شیعه و سنی در کنار هم به تلاوت قرآن می‌پردازند» را در رابطه با هفته وحدت منعکس کرده که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «همزمان با فرا رسیدن ایام ولادت پیامبر اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) و هفته وحدت، «محفل انس با قرآن کریم» چهارشنبه ۳۰ آبان ماه بعد از نماز مغرب و عشا در قالب جشن‌های بزرگ بهار مهربانی در فرهنگ‌سرای قرآن برگزار می‌شود.
در این برنامه که با حضور قاریان بین‌المللی، استادان قرآنی شهر تهران و چهره‌های قرآنی استان کردستان برگزار می‌شود، قاریان شیعه و قاریان اهل سنت به مناسبت هفته وحدت در کنار یکدیگر به تلاوت قرآن کریم می‌پردازند. رضا مدبر قاری برگزیده نوجوانان کشور، هادی موحد امین نفر اول مسابقات بین‌المللی کرواسی و سامان صیدی از قاریان جوان استان کردستان، قاریان و حافظان حاضر در این محفل هستند. همچنین گروه تواشیح میلاد نور استان کردستان به اجرای برنامه خواهند پرداخت».
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز طی امروز وتا این لحظه تعداد سه خبر با عناوین «اهل بیت(ع) محور وحدت اسلامی»، «اهمیت گفتمان مهدویت در هدایت جوانان» و «شیعه و سنی برای حفظ وحدت بر مشترکات تکیه کنند» را بر روی خروجی خود قرار داده که هر سه خبر در حوزه عترت قرار دارند و قرآنی نیستند.
ایسنا
پنج خبر با عناوین «مسلمانان به سمت وحدت حرکت می‌کنند»، «سلیم موذن زاده؛ حنجره‌ای از خاک تا افلاک»، «مهم‌ترین راه وحدت؛ احترام به مقدسات و تکیه بر مشترکات»، «برگزاری همایش بزرگ «پیامبر رحمت منادی وحدت» در خاش‌» و «اجلاس نخستین پیش‌سمینار همایش بین‌المللی فقه گردشگری در تبریز برگزار شد» طی امروز و تا این ساعت بر روی خروجی صفحه دین و اندیشه خبرگزاری دانشجویان منعکس شده که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های مختلف معارفی منتشر شده‌اند و
باشگاه خبرنگاران جوان
از هفت خبری که طی امروز بر روی خروجی صفحه قرآن و عترت خبرگزاری باشگاه خبرنگاران جوان منتشر شده‌اند، تنها یک خبر با عنوان «فراخوان شرکت در طرح آموزش مجازی قاریان از سوی شورای عالی قرآن» در حوزه تخصصی قرآن کریم جای دارد که در بخش‌هایی از این خبر قرآنی آمده است: «با توجه به ضرورت‌ها و الزامات فضای مجازی و در راستای منویات رهبر معظم انقلاب و به منظور آموزش تخصصی قاریان در حوزه تلاوت و معارف مرتبط با آن، حوزه ارتقاء و ارزیابی این شورا طرح آموزش مجازی قاریان را برگزار می نماید.
مخاطبین طرح: قاریان ممتاز استانها. دارندگان گواهینامه های درجات ۲ و ۳ و ۴ قاریان. معرفی شدگان توسط اساتید مورد وثوق شورا در سطح کشور».
میزان
«چگونگی باز کردن رشته مسلمانی از گردن شخص»، «انتشار کتاب دوجلدی «تفسیر المیزان و علوم انسانی اسلامی»»، «پرهیز از توهین به مقدسات اسلامی راه تحقق و تقویت وحدت است» و «۶۰ درصد مخاطبان تلویزیون از فضای مجازی استفاده می‌کنند»، عناوین چهار خبر امروز صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان که زیر نظر قوه قضائیه فعالیت می‌کنند را تشکیل می‌دهند که این اخبار نیز قرآنی نبوده و در حوزه‌های معارفی دیگر قرار دارند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری تخصصی کتاب ایران طی امروز و تا این لحظه هیچ خبری را بر روی خروجی خود منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه نیز که عنوان «رصد تحول عزاداری‌ها در این کتاب اتفاق نیفتاده است» را دارد، مربوط به روز گذشته است.
کیهان
روزنامه کیهان در صفحه شهرستان‌های شماره امروز خود اقدام به انتشار مطلبی با عنوان «پایان مسابقات قرآن کارکنان تامین اجتماعی در مشهد» کرده که خبری در حوزه تخصصی قرآن کریم بوده و در بخش‌هایی از آن آمده است: «مرحله نهایی بیستمین دوره مسابقات سراسری قرآن کارکنان سازمان تامین‌ اجتماعی با معرفی نفرات برتر در مشهد به کار خود پایان داد.
در این دوره از مسابقات 230 شرکت‌کننده شامل 117 مرد و 113 زن در رشته‌های قرائت، مفاهیم، ترتیل، حفظ هفت و 14 جزء طی دو روز به رقابت پرداختند.
در پایان این رقابت‌ها سعید مرامی از تهران، محمود دیانی از اصفهان، علی رحیم زاده از اصفهان و سید مرتضی مرتضوی از قم به ترتیب در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ هفت جزء و حفظ 14 جزء قرآن به عنوان نفرات برتر معرفی شدند.
در بخش مفاهیم نیز منصور سیفی از آذربایجان شرقی، عبدالله سهراب لو از زنجان، محمد حسن خدایی از اردبیل و مصطفی علایی از کردستان حائز حداکثر امتیاز شدند.
در بخش بانوان نیز مرضیه جلال‌الدین صالحی از خوزستان، سمیه خدایی از تهران، سعیده کردی یزدی از یزد و زینب خنسیر از استان بوشهر به ترتیب در رشته‌های قرائت، ترتیل، حفظ هفت جزء و حفظ 14 جزء قرآن عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.
در بخش مفاهیم نیز فاطمه رخصتی از گیلان، الهه حاتم پور از اصفهان، لیلا احسانی از مازندران و معصومه محمدی زاده از تهران بیشترین امتیازات را کسب کردند».
انتهای پیام

captcha