توسعه قدرت و نفوذ جبهه مقاومت تحقق وحدت اسلامی را تسهیل کرده است
کد خبر: 3766193
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵
سیدرضا تقوی در گفت‌وگو با ایکنا:

توسعه قدرت و نفوذ جبهه مقاومت تحقق وحدت اسلامی را تسهیل کرده است

گروه سیاسی ــ رئیس هیئت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد فعالان سیاسی در تشریح فراهم بودن زمینه‌های تحقق وحدت در مقایسه با گذشته گفت: نزول جایگاه عربستان سعودی در جهان اسلام، شکست تروریسم تکفیری در منطقه و توسعه قدرت و نفوذ جبهه مقاومت از عوامل امیدواری جریانات تقریبی و وحدت‌گرا برای تحقق این آرمان بزرگ اسلامی است.

حجت‌ا‌لاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی، رئیس هیئت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد فعالان سیاسی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا درباره تأثیر تنزل جایگاه عربستان در جهان اسلام و نابودی تروریسم تکفیری منطقه در فراهم شدن زمینه حرکت به سمت وحدت اسلامی گفت: به اعتقاد من با جنایات عربستان در یمن، قتل جمال خاشقچی و شکست طرح‌های آمریکایی ـ صهیونیستی در منطقه، زمینه برای وحدت امت اسلامی فراهم‌تر از قبل شده است.

برای تحقق وحدت تمام امید‌ها به ملت‌هاست نه حکومت‌های وابسته

تقوی اظهار کرد: کشورهای اسلامی باید از این فضا استفاده و دشمن را از منطقه بیرون کنند. دشمن در خانه‌های ما لانه کرده و نوکرهایش را در کشورهای اسلامی بر اریکه قدرت قرار داده و از آن‌ها حمایت می‌کند؛ امروز حاکمیت‌های پادشاهی و استبدادی منطقه کاملاً متکی بر حمایت‌های آمریکا و کشورهای غربی هستند و به مانعی در مقابل خواست و اراده ملت‌های اسلامی بدل شده‌اند.

رئیس هیئت مؤسس اتحادیه جهانی تقریب‌نهاد فعالان سیاسی ابراز کرد: در چنین فضایی باید بیش از پیش روی ملت‌ها کار کرد و آگاهی و بصیرت جوامع اسلامی را افزایش داد و نباید به این حکومت‌های وابسته امید داشت.

اهمیت توسعه تبادلات علمی، فرهنگی و رسانه‌ای در تقویت همگرایی و تقریب در دنیای اسلام

وی با تأکید بر اینکه امروز بسترهای آگاهی‌بخشی به ملت‌های اسلامی بیشتر از قبل فراهم است، گفت: این وظیفه ماست که با گسترش تبادلات علمی، فرهنگی و رسانه‌ای با امت اسلامی حرکت به سمت وحدت را سرعت ببخشیم. پیروان اسلام با وجود مذاهب گوناگون، اشتراک‌های فراوان و محورهای وحدت زیادی بین خود دارند که با تکیه بر آن‌ها می‌توان ملت‌های اسلامی را به صحنه آورد و اراده ملت‌ها را در جهان اسلام حاکم کرد و این اراده دقیقاً برخلاف خواست و اراده دشمنان جهان اسلام از جمله آمریکا و رژیم صهیونیستی و حکومت‌های مرتجع وابسته به آن‌هاست.

عضو جامعه روحانیت مبارز یادآور شد: امروز گستره جبهه مقاومت در کشورهای اسلامی از ایران، فلسین و لبنان به سوریه، عراق و یمن گسترش یافته و ملت‌های دیگر اسلامی نیز قطعاً خواهان پیوستن به این جبهه هستند. لذا توسعه جبهه مقاومت با محوریت آزادی فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی نیز یکی از مهم‌ترین راهکارهای دستیابی به وحدت جهان اسلام است.

تقوی تأکید کرد: افزایش قدرت و نفوذ جبهه مقاومت در جهان اسلام به نگرانی جبهه استکبار و ارتجاع منجر شده و سعی می‌کنند هر حرکت وحدت‌بخشی را با سانسور و تحریم مواجه کرده تا این گونه اقدامات را کم‌اثر جلوه دهند؛ در حالی که همین توطئه‌های تفرقه‌افکنانه دشمنان گواهی بر اثربخشی و کارآمدی اقدامات وحدت‌گرا و جریانات طرفدار تقریب و همگرایی در جهان اسلام است.‌

انتهای پیام

captcha