خیران مدرسه‌ساز را به سمت كتابخانه‌سازی سوق می‌دهیم
کد خبر: 3766204
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۶
نجفی:

خیران مدرسه‌ساز را به سمت كتابخانه‌سازی سوق می‌دهیم

گروه اجتماعی ـ مدیركل آموزش و پرورش فارس گفت: در مناطقی که نیازهای زیربنایی آموزشی اشباع شده است ما خیرین مدرسه‌ساز را به سمت کتابخانه‌سازی سوق می‌دهیم.

به گزارش ایكنا از فارس، علی عسكر نجفی، مدیرکل آموزش و پرورش فارس امروز، 30 آبان‌ماه در دیدار با مدیركل كتابخانه‌های عمومی این استان به ظرفیت عظیم خیرین اشاره کرد و گفت: در مناطقی که نیازهای زیربنایی آموزشی اشباع شده است ما خیرین مدرسه‌ساز را به سمت کتابخانه‌سازی سوق می‌دهیم.
وی به شهرهای فاقد کتابخانه عمومی در استان اشاره کرد و گفت: اگر در هر یک از این شهرها ساختمانی متعلق به آموزش و پرورش مازاد بر نیاز فضای آموزشی وجود دارد، آن‌ها را برای راه‌اندازی کتابخانه عمومی در اختیار این نهاد قرار خواهیم داد.
نجفی همچنین بر تداوم همکاری در خصوص برنامه‌های کتاب محور در مدارس تأکید کرد و با اشاره به تفاهم‌نامه همکاری این دو اداره‌کل، گفت: پیش از این تفاهم‌نامه همکاری میان این سازمان منعقد شده است، آموزش و پرورش به این تفاهم‌نامه پایبند است و باید با قوت بیشتری پیگیری شود.
مدیركل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در تلاشیم کتابخانه‌های مدارس را تقویت کنیم، گفت: مجموعه کتابخانه‌های عمومی استان می‌تواند در تقویت این کتابخانه‌ها و ارسال منابع به مدارس با ما همکاری کند.
روح‌الله منوچهری،‌ مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این دیدار با بیان اینکه در حال حاضر ۲۳4 کتابخانه عمومی در مناطق شهری و روستایی فارس وجود فعال است، گفت: اعضای کودک و نوجوان و دانش‌آموزان مخاطب اصلی کتابخانه‌‌های عمومی هستند.
وی از همکاری کتابداران با مدارس خبر داد و گفت: برنامه‌های همچون نشست‌های کتابخوان، معرفی و بررسی کتاب، جمع‌خوانی، قصه گویی، زنگ انشا، زنگ کتابخوانی، برپایی نمایشگاه کتاب از جمله فعالیت‌های همیشگی کتابداران در مدارس است. علاوه بر این مناسبت‌هایی همچون روز جهانی کودک، هفته کتاب، دهه فجر و ... نیز رویدادهای کتابخوانی در مدارس با قوت بیشتری انجام می‌شود.
منوچهری اضافه کرد: در سال جاری کتابخانه آموزش و پرورش در جهرم با نام با تابش قرارداد مشارکتی خود را با مجموعه کتابخانه‌های عمومی منعقد کرد و آمادگی داریم که با دیگر کتابخانه‌های آموزش و پرورش در شهرستان‌ها و مرکز نیز همکاری کنیم.
انتهای پیام

captcha