چاه‌های غیرمجاز به سرعت تعیین تکلیف شوند
کد خبر: 3766227
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۰
صادقی‌نیارکی تأکید کرد؛

چاه‌های غیرمجاز به سرعت تعیین تکلیف شوند

گروه سیاست و اقتصاد- رئیس کل دادگستری استان زنجان ضمن اشاره به بحران آب گفت: چاه‌های غیرمجاز باید به سرعت احصا و تعیین تکلیف شوند.

چاه‌های غیرمجاز به سرعت تعیین تکلیف شوندبه گزارش ایکنا از زنجان، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی‌نیارکی 30 آبان‌ماه در جلسه شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان، اظهار کرد: دنیای امروز با بحران آب مواجه شده و این موضوع نسل‌های آینده را تهدید می‌کند که همه ما در این بخش مسئول هستیم.
وی بیان کرد: متاسفانه استان زنجان از جمله استان‌های کم‌نظیر در زمینه حمله به منابع دشت‌های بحرانی است و شاهد برداشت بی‌رویه از منابع آب زیرزمینی هستیم.
رئیس کل دادگستری استان زنجان بیان کرد: متاسفانه در این امر عده‌ای کوتاهی کرده‌اند که امروز در جمع ما حضور ندارند و ما میراث‌دار اقدامات نابه‌جا هستیم که خسارت‌هایی به خاطر این اقدامات متوجه دشت‌ شده و کار را سخت کرده است که باید به دنبال راه‌حل باشیم. 
وی یادآور شد: استان زنجان جغرافیای وسیعی ندارد و عموم مناطق عمده در دسترس قرار دارد اما با این حجم از تخلف در این بخش مواجه هستیم که فضایی را به وجود آورده که این خسارت را به منابع وارد کنند؛ لذا معتقدیم آمارهایی که شرکت آب منطقه‌ای زنجان در جلسات ارائه می‌دهد باید دقیق باشد.
صادقی‌نیارکی افزود: شرکت آب منطقه‌ای زنجان باید با مشارکت سایر ارگان‌ها طی یک ماه آینده اقدامات دشت‌بانی را انجام داده و پایش مناسب در این بخش انجام دهد تا همه برداشت‌ها از منابع آبی در آمارهای این شرکت گنجانده شود. 
این مقام قضایی استان زنجان به تهیه آمار دقیق از چاه‌های غیرمجاز تأکید کرد و گفت: باید به قانون تعیین تکلیف چاه‌های غیرمجاز توجه جدی شود، زیرا هنوز موفق نشده‌ایم چاه‌ها را تعیین تکلیف کرده و آمارهای دقیقی در این زمینه استخراج کنیم.
وی با اشاره به اینکه از چاه‌های مجاز نیز 50 درصد بیش از حد تعیین شده برداشت می‌شود، گفت: آمارها نشان می‌دهد بیش از ۱۰ هزار چاه غیرمجاز در استان وجود دارد که متاسفانه روزانه این حجم از برداشت‌ها به سفره‌های زیرزمینی آسیب سنگینی وارد می‌کند. 
این مسئول یادآور شد: ما خواستار اقدام سریع در خصوص نصب کنتورهای هوشمند برای چاه‌های مجاز استان هستیم، زیرا خسارتی که از بخش نبود کنتورهای هوشمند متحمل می‌شویم، بیشتر بوده در نتیجه برای پیشگیری از چنین وضعیتی باید کنتورها به صورت رایگان در اختیار مصرف‌کنندگان از چاه‌های مجاز قرار گیرد که این اقدام هر اندازه هزینه در برداشته باشد، باز به نفع حاکمیت است. 
صادقی‌نیارکی گفت: تعداد کنتورهای نصب شده از سوی شرکت آب منطقه‌ای کافی نیست، زیرا برای جلوگیری از اسراف، نیازمند یک حرکت انقلابی و جهادی هستیم تا در یک بازه زمانی کوتاه همه چاه‌های مجاز در استان مجهز به کنتورهای هوشمند شوند و آمارهای این بخش از اقدامات باید به صورت ماهیانه به دادگستری استان ارائه شود. 
انتهای پیام
captcha