بزرگترین مراسم مولودخوانی کشور در مسجد جامع سنندج برگزار شد
کد خبر: 3766236
تاریخ انتشار : ۳۰ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۹

بزرگترین مراسم مولودخوانی کشور در مسجد جامع سنندج برگزار شد

گروه فرهنگی- پانزدهمین مراسم مولودی‌خوانی یادواره «شمس قریشی» و بزرگترین مراسم مولودخوانی کشور به همت حوزه هنری کردستان و به مناسبت هفته وحدت شامگاه گذشته، 29 آبان ماه در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد.

بزرگترین مراسم مولودخوانی کشور در مسجد جامع سنندج برگزار شد

به گزارش ایکنا از کردستان، پانزدهمین مراسم مولودی‌خوانی یادواره «سید بهاءالدین شمس قریشی» به مناسبت هفته وحدت سه شنبه‌شب،۲۹ آبان ماه با حضور جمع کثیری از مردم شهر سنندج و مسئولان ارشد استانی در مسجد جامع شهر سنندج برگزار شد.
عبدالسلام کریمی، استاد دانشگاه کردستان در این مراسم با اشاره به اینکه پیامبر اکرم، الگو و رهبر و مقتدای ماست و برای تمامی عالمیان مایه رحمت است، اظهار کرد: عشق به حضرت محمد(ص) یکی از وظایف ما و جزوی اعتقادات و باورهای ماست.
وی با اشاره به اینکه هرکس این محبت را نداشته باشد ایمانش کامل نیست، افزود: این عشق به پیامبر باعث شد که «شمس قریشی»، عارف نامی کُرد دیوان شعری را به نام مولودنامه و معراج‌نامه در وصف پیامبر اکرم(ص) بسراید.
این استاد دانشگاه کردستان با تأکید بر اینکه حُب رسول خدا بر سر ما واجب است، بیان کرد: ادبیات عرفانی کُردی بسیار غنی است و در آن به کرات به مدح خدا و رسول الله پرداخته شده است.
وی با بیان اینکه حیات واقعی انسان‌ها در تبعیت از خدا و پیامبر است، یادآور شد: مهمترین شاخصه عشق به رسول اکرم(ص) در تبعیت از اوست، زیرا اطاعت از ایشان، اطاعت از خداوند است.
لازم به ذکر است؛ هر ساله در ایام ماه ربیع الاول یادواره «سیدبهاءالدین شمس قریشی»، عارف نامی کُرد به همت حوزه هنری استان کردستان و با حضور پرشور مردم در شهر سنندج برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha