برگزاری دهمین همایش منادیان وحدت در کردستان
کد خبر: 3766300
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۱

برگزاری دهمین همایش منادیان وحدت در کردستان

گروه فرهنگی- دهمین همایش منادیان وحدت با محوریت «سادات نبوی» با حضور مسئولان استانی و جمع کثیری از مردم روستای باینچوب شامگاه گذشته، 30 آبان ماه در مسجد این روستا برگزار شد.

برگزاری دهمین همایش منادیان وحدت در کردستان

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام مختار کرمی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان چهارشنبه شب، 30 آبان ماه در دهمین همایش منادیان وحدت با محوریت «سادات نبوی» اظهار کرد: مردم کرد و کردستان همیشه مایه سربلندی و افتخار ایران بوده و هستند و به عنوان یک مسوول افتخار می‌کنم که تمام ایام خدمتم را در مناطق اهل سنت مشغول خدمت بوده‌ام.
وی با تبریک ماه مولود و هفته وحدت، از حضور و مشارکت مردم روستای باینچوب و روستاهای اطراف در برپایی این همایش تقدیر کرد و افزود: مردم کرد مردمی قدرشناس و نجیب هستند و اگر مسوولان کرامت و حیثیتی دارند به واسطه مردم است.
حجت الاسلام کرمی عنوان کرد: سه سال است که همایش سادات نبوی توسط اداره‌کل تبلیغات اسلامی کردستان برگزار می‌شود که نخستین همایش در سنندج، دومین همایش در روستای صلوات‌آباد و سومین همایش به میزبانی روستای باینچوب برپا شد.
وی اعلام کرد: همه سادات افتخارافرین هستند و وظیفه ماست که به عنوان پیروان سنت گرانقدر رسول خدا همواره فرزندان پیامبر را تکریم کنیم.
پیروی مسلمانان از دستورات پیامبر اسلام دشمنان اسلام را تضعیف می کند
امام جمعه موقت سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: امام راحل ۱۲ تا ۱۷ ماه ربیع‌الاول را با نام هفته وحدت نامگذاری کردند تا تفرقه و اختلاف را دور کنیم و وحدت و انسجام بین شیعه و سنی پاسداری و تقویت شود.
ماموستا خالدی با بیان اینکه مشکلات موجود جامعه امروز به دلیل دوری از دستورات پیامبر اسلام و اخلاق و رفتار ایشان است، افزود: اگر مسلمانان اخلاق پیامبر را از نظر معنوی اجتماعی، اقتصادی و سیاسی مدنطر قرار دهند مخالفان مسلمانان قطعا ضعیف خواهند شد.
وی با بیان اینکه خداوند متعال در کتاب قرآن کریم به پیامبر اکرم قسم خورده است، عنوان کرد: باید احترام و شخصیت پیامبر را مدنظر قرار دهیم و اگر به فرمایشات پیامبر اکرم و دستوراتش عمل کنیم قطعا سرافراز خواهیم بود.
وی خطاب به برادران شیعه و سنی عنوان کرد: باید برای مقدسات هم احترام قائل شویم تا جامعه کفر و استکبار جهانی نتوانند بر مسلمانان سلطه پیدا کنند.
انتهای پیام

captcha