نقطه نهایی جنگ ما با استکبار، جهانی شدن اسلام است
کد خبر: 3766347
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۲
آیت‌الله علم‌الهدی:

نقطه نهایی جنگ ما با استکبار، جهانی شدن اسلام است

گروه فرهنگی - نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه نقطه نهایی جنگ ما با استکبار جهانی شدن اسلام است، گفت: باید با اصل وحدت، در پی گسترش وحدت در میان امت اسلامی باشیم و به این مساله باور داشته باشیم که همیشه پیروز خواهیم بود.

نقطه نهایی جنگ ما با استکبار، جهانی شدن اسلام است

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، آیت الله سید احمد علم الهدی امروز در اجتماع عظیم علما فریقین خراسان رضوی با عنوان «محمد(ص) بشیر وحدت» با بیان اینکه خداوند در اجرای یک جریان تکوینی و در مقدمه ولادت پیامبر(ص) جهانی بودن اسلام را به رخ جهانیان می‌کشاند، اظهار کرد: اتفاقاتی که در جریان ولادت پیامبر(ص) رخ داد، ثابت کرد که شخصیت پیامبر(ص) شخصیتی جهانی در کل عالم بشریت تا روز قیامت است و تعالیم و معارف ایشان نیز به عنوان آیینی نجات بخش و انسان ساز برای کل جهانیان خواهد بود.

وی با بیان اینکه مجموعه حوادثی که در هنگامه ولادت ایشان همانند خاموش شدن آتشکده فارس، خشک شدن دریاچه ساوه و... رخ داد، اصول اثرگذاری اسلام در جهان را تصویب می‌کند، ادامه داد: این همه حوادث بیانگر واقعیت جاودان آثار وجودی پیامبر(ص) در کل جهان است.

علم الهدی با اشاره به اینکه حدفاصل ۱۲ تا ۱۷ ربیع اول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است، گفت: وحدت به معنای یکی شدن در یک جامعه انسانی است. معنا ندارد به دلیل اینکه انسان‌ها در هر موقعیت، وضعیت، مرز جغرافیایی، ایمان، مذهب و... از نظر اندیشه با هم متفاوت هستند، یکی شدنشان را نتوان تصور کرد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه وحدت در چند محور معنا می‌شود، گفت: یکی از محورها محور فکری و دیگری عاطفی و نیز وحدت در موضع اجتماعی است. در محور فکری باید فکر، عقیده و باور انسان‌ها با هم یکی شود. در محور عاطفی نیز همه آن انسان‌ها در یک جریان با هم همدل شده و باید با یکدیگر اتصال برقرار کنند.

خدامحوری و معاد باوری بالاترین مرتبه در محور فکری وحدت
وی با اشاره به اینکه در محور فکری خدا محوری و معاد باوری بالاترین مرتبه است، بیان کرد: آن نقطه مشترکی که انسان‌ها در محور عاطفی به آن متصل هستند، حقیقتی است که حاصل شده است و آن وجود شخصیت پیامبر(ص) است که همه دل‌ها را متوجه خود کرده است.

علم الهدی ادامه داد: جهاد در راه دفاع از دین و مقابله با دشمنان پیامبر(ص) و اسلام یکی از موضوعات مشترکی است که هر کس با هر اندیشه و شناخت در این موضع با ماست؛ لذا ما در موضع اجتماعی با هم در یک نقطه قرار داریم.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در موضع اجتماعی، فکری و عاطفی با هم متحد هستیم، بیان کرد: این سه اصل باید ملاک همبستگی ما در راه مبارزه با دشمن قرار گیرد. 

وی با تأکید بر اینکه وضعیت اسلام از اول بعثت پیامبر(ص) تا به امروز چنین وضعیتی نداشته است، گفت: اقتداری که امروز اسلام دارد، طی 1400 سال برای اسلام و پیامبر(ص) وجود نداشته است. اسلام کل معادلات سیاسی دنیا را برهم ریخته است و به عنوان اصلی قابل پیروی در همه مجامع بشری مطرح شده است.

اقتدار امروز اسلام در هیچ زمانی وجود نداشته است
علم الهدی ادامه داد: امروز در همه مجامع علمی، اسلامی و سیاسی موضوع پیامبر(ص) و اسلام مطرح است و هیچ نقطه ای از زمین را پیدا نخواهیم کرد که از پیامبر(ص) و اسلام سخنی در آن مطرح نباشد. اقتداری که امروز اسلام دارد، در طول عمر بعثت پیامبر(ص) وجود نداشته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با بیان اینکه در هیچ زمانی همه قدرت‌های دنیا به پیامبر(ص) هجوم نبرده بودند، گفت: امروز بر حسب توسعه ارتباطات دنیا به صورت دهکده‌ای در آمده و مرزهای جغرافیایی و فرهنگی برداشته شده است و همه درصدد براندازی اسلام و تخریب شخصیت پیامبر(ص) هستند.

وی با اشاره به جنگ احزاب در زمان پیامبر(ص) بیان کرد: در جنگ احزاب یهود و عرب برای اولین بار برای براندازی پیامبر(ص) متحد شدند. در دوره‌ای که همه قدرت‌ها برای براندازی پیامبر(ص) تلاش می‌کردند، جبهه انقلاب اسلامی در برابر این هجمه ایستادگی کرد. حال باید ببینیم در این جبهه جای ما کجاست؟

علم الهدی گفت: مسلمانانی که قائل به نبوت پیامبر(ص) هستند و قرآن را کتاب آسمانی خود می‌دانند، اگر در این جبهه حضور نداشته باشند، در جبهه دفاع از پیامبر(ص) غایب خواهند بود و این جای خالی با هیچ چیز پر نخواهد شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی 40 سال است که در مقابل کفر جهانی ایستادگی کرده، عنوان کرد: طی این 40 سال انقلاب پیروز بوده و در منطقه همیشه قدرت اول بوده و حرف اول را زده است.

وی با بیان اینکه در تمام مناطق اسلامی جریان مولود انقلاب شکل گرفته است، اظهار کرد: امروز اسلام و انقلاب به عنوان قدرت استکبار ستیز مطرح شده است.

کفر جهانی خواهان براندازی وجود و شخصیت پیامبر(ص) است

علم الهدی با تأکید بر اینکه کفر جهانی وجود و شخصیت پیامبر(ص) را هدف قرار داده، گفت: کفر جهانی می‌خواهد ریشه پیامبر(ص) را بزند. در واقع همه غیر اسلام می‌خواهند پیامبر(ص) را براندازی کنند. ما نمی‌توانیم ادعای مسلمانی کنیم ولی در جبهه ضد استکبار حضور نداشته باشیم. تضعیف این جبهه تضعیف پیامبر(ص) است؛ مقابله با این جبهه مقابله با پیامبر(ص) است.

وی با اشاره به اینکه انقلاب اسلامی تا امروز پیروز بوده، ادامه داد: دشمنان هر روز مخذول‌تر از گذشته می‌شوند و جبهه مقاومت عزت مند‌تر و مستقل تر عمل می‌کند. نقطه نهایی جنگ ما با استکبار جهانی شدن اسلام است. در این راستا باید به اصل وحدت در پی گسترش وحدت در میان امت اسلامی باشیم و به این مساله باور داشته باشیم که همیشه پیروز خواهیم بود.

انتهای پیام

captcha