نماز با غدیر و ولایت، هدایت كننده به صراط مستقیم است
کد خبر: 3766355
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۴
مرادی:‌

نماز با غدیر و ولایت، هدایت كننده به صراط مستقیم است

گروه اجتماعی ـ امام جمعه موقت شیراز با تأكید بر اهمیت توجه به ولایت در اقامه شعائر دینی گفت:‌ نماز با غدیر و ولایت اثرگذار و هدایت‌كننده به سوی صراط مستقیم است.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدحسن مرادی، امام جمعه موقت شیراز امروز، اول آذرماه در چهارمین اجلاس نماز استان فارس با تصریح اینكه در نماز دو مطلب مهم است یكی آهنگ و دیگری فرهنگ است، گفت: آهنگ نماز همان سر و صدای نماز است مانند آل سعود كه نماز اقامه می‌كند اما جنایت هم انجام می‌دهد لذا آهنگ نماز به تنهایی كافی نیست و باید فرهنگ نماز هم باشد مانند امام و رهبری كه به فرهنگ نماز اهمیت می‌دهند.
وی با تأكید بر اینكه نماز با غدیر و ولایت اثرگذار و هدایت‌كننده به سوی صراط مستقیم است، افزود:‌ اگر نماز ما همراه با غدیر و ولایت نباشد، خسران است.
مرادی در ادامه با یادآوری اینكه نماز در نزد خداوند جایگاه رفیعی دارد، گفت: نماز به حدی در نزد خداوند اهمیت دارد كه در اولین سوره‌ای كه بر پیامبر(ص) نازل شد از نماز سخن گفته است.
وی افزود: همچنین اول، آخر و وسط بلندترین سوره قرآن و در كوتاه‌ترین سوره رآن نیز درباره نماز سخن به میان آمده است و اولین ایستگاه و دژبانی ورودی فردای قیامت، نماز است.
مرادی با یادآوری حدیثی از پیامبر(ص) كه فرمودند هر چیزی یك خوره و آسیب دارد و خوره دین نیز ترك نماز است كه موجب نابودی آن می‌شود، گفت: خط قرمز دین اسلام نماز است و میان اسلام و كفر فقط یك خط قرمز وجود دارد و آن نماز است به طوری كه هركس نماز را عمداً ترك كند، كافر محسوب می‌شود.
امام جمعه موقت شیراز با بیان اینكه پیامبر(ص) فرمودند دینی كه در آن نماز نباشد، دین نیست، گفت: نماز به خصوص نماز اول وقت یك مسئله حیاتی در اسلام است به طوری كه پیامبر(ص) فرمود هر كاری كه از نماز جلو بیفتد، ابتر و ناقص خواهد بود و بركت نخواهد داشت لذا تأكید بر اصل نماز و نماز اول وقت فراوان شده است.
امام جمعه موقت شیراز در ادامه با بیان اینكه آسیب‌های اجتماعی دو دلیل دارند و دو آسیب بزرگ خداوند می‌شمارد، گفت: یكی از این دلایل سهل‌انگاری در نماز است كه موجب گره افتادن در كار انسان می‌شود لذا اگر نخواهیم گره در كارمان بیفتد باید به نماز اهتمام ورزیم.
انتهای پيام

captcha