حمایت‌های معاونت قرآن و عترت براساس برنامه است
کد خبر: 3766449
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۵
فقهی‌زاده در جمع مدیران قرآنی استان کرمان:

حمایت‌های معاونت قرآن و عترت براساس برنامه است

گروه موسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ جلسه مدیران موسسات قرآنی استان کرمان با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسئولان و مدیران موسسات کرمانی روز گذشته برگزار شد.

به گزارش ایکنا؛ جلسه مدیران موسسات قرآنی استان کرمان با حضور عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، حجت‌الاسلام علی‌زاده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمان، حجت‌الاسلام ملاح‌نوری، مدیرکل طرح و برنامه معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران موسسات قرآنی استان کرمان روز گذشته اول آذرماه در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه مدیران موسسات به بیان نقطه‌ نظرات خود پرداختند و ‌درخواست‌هایی از قبیل بررسی وضعیت بیمه فعالان قرآنی که متأسفانه در سال گذشته هیچ فعالی بیمه نشده است، کمک وزارت خانه برای زمینی که به نام موسسه است، معافیت از پرداخت عوارض و عدم مراجعه به ادارات دارایی، بررسی وضعیت مجوزها که بسیاری از مجوزها زمان تمدیدشان به پایان رسیده است و تعدادی نیز در حال کسب مجوز جدید هستند اما متأسفانه طی سال گذشته هیچ مجوزی تمدید یا صادر نشده است، پشتیبانی از نمایشگاه قرآن در بم و همچنین، حمایت از طرح‌های اعتباری را از معاون قرآن و عترت خواستار شدند.

 فقهی‌زاده قول همکاری و حمایت از مشکلات موسسات قرآنی کرمان را داد و در رابطه با ادغام اتحادیه‌ها گفت: برای این کار باید یک گردشی میان مقامات بالا انجام می‌گرفت که متأسفانه این اتفاق نیفتاده است و البته در حال پیگیری هستیم که انشاالله حل شود. همه ما به دنبال بهتر شدن اوضاع موسسات قرآنی هستیم و مشکلی با ادغام اتحادیه‌ها نیز نداریم که طی یکی دو هفته پیش‌رو جلساتی برگزار می‌شود ‌و سرعت رسیدگی به اسناد و مجوزها را شاهد خواهیم بود.

معاون قرآن و عترت در پاسخ به نیازهای موسسات تصریح کرد: تمام حمایت‌های معاونت قرآن و عترت براساس برنامه است لذا موسسات باید برنامه‌های خود را در قالب طرح ارائه دهند تا روی طرح‌ها تصمیم‌گیری شود و در صورت موافقت حمایت‌های لازم انجام گیرد. 

وی گفت: سال گذشته هفت هزار فعال قرانی را بیمه کردیم و جای تعجب است که استان کرمان هیچ سهمی در این تعداد نداشته است؛ دنبال حل این مشکل خواهیم بود که حداقل سهمیه سال گذشته را به استان بدهیم. 

فقهی‌زاده در پایان گفت: در نمایشگاه قرآن امسال حمایت از پایان نامه‌های قرآنی را به صورت جشنواره‌ای برگزار خواهیم کرد. 

captcha