آمریکا در مرحله افول و رو به اضمحلال است
کد خبر: 3766481
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳

آمریکا در مرحله افول و رو به اضمحلال است

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: باید باور کنیم که آمریکا در مرحله افول و رو به اضمحلال است، زیرا تمام هیمنه آمریکا در گرو پول‌های یک کشور به نام عربستان است که اگر نباشد، آمریکا سقوط می‌کند.

آمریکا در مرحله افول و رو به اضمحلال استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سردار یعقوب‎علی نظری امروز، 2 آذرماه در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: 39 سال از فرمان الهی، معنوی و مبارک امام(ره) مبتنی بر تشکیل بسیج می‌گذرد. در نگاهی کلی، اجمالی و در این مقطع و برهه حساس از تاریخ انقلاب اسلامی به خوبی دریافت می‌کنیم که این شجره طیبه در این مدت 39 سال ریشه‌های خود را علاوه بر کشور اسلامی ما در اعماق قلوب مسلمانان و جوامع اسلامی دوانده است و همه از ثمره آن در حال استفاده هستند.

وی افزود: دل‌های آزاداندیشان و تمام افرادی که از نگاه انسانی و بشری به شرایط امروز می‌نگردند، به این تفکر و اندیشه تمسک و توسل پیدا کردند و ما امروز شاهد هستیم که این اندیشه حتی از جوامع مسلمان نیز در حال گذر است، البته در طی این مدت اثرات آن را یکی پس از دیگری دیدیم و تجربه کردیم. بسیار مهم است که ما به نعمت‌های خداوند متعال از طریق شخصیت‌های معنوی همچون امام که برای ما نازل می‌شود، توجه کنیم.

نظری با طرح این سوال که آیا اگر اندیشه، تفکر و عمل بسیجی نبود، امروز در فلسطین شرایطی چون امروز وجود داشت، عنوان کرد: در عرض 30 سال بعد از موجودیت نامشروع رژیم صهیونیستی به سرعت بلایی سر فلسطینیان آمد اما امروز فلسطینیانی که اندیشه و عمل بسیجی پیدا کردند، با اندک اقدام و تعدادی موشک محدود و حضور در مرزهای با سیم خاردار که توسط اسرائیل حفاظت می‌شود، بلایی را بر سر اسرائیل آوردند و چند موشک کابینه اسرائیل را ساقط کرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) بیان کرد: شاهد بودیم که مردم لبنان با استفاده از این اندیشه چگونه بر اسرائیل تا دندان مسلح و غاصب در جنوب لبنان فایق آمدند. در گذشته نیز همین مردم حضور داشتند اما این عمل و ثمره را نداشتند. زمانی که با این نگاه، تفکر و اندیشه به فضای موجود بر کشور خودشان نگاه کردند و در مواجهه با اسرائیل اقدام آن‌ها بسیجی شد، آن بلا را بر سر اسرائیلی‌ها آوردند.

وی ادامه داد: در سوریه نیز دشمن تا دروازه‌های کاخ بشار اسد پیش رفت اما زمانی که بانگ فریاد بسیجی و تفکر بسیجی بلند شد، مردم سوریه دریافتند که راه مقابله با عوامل استکبار جز با این فکر نیست. تجربه کردیم که چگونه ورق برگشت و امروز ما ملتی مقاوم و پیروز از سوریه را در این کشور شاهد هستیم.

نظری اضافه کرد: دشمنان چه برنامه‌ای برای عتبات و عراق داشتند؟ چه اندیشه‌ای در مقابل آن‌ها ایستادگی کرد و چه رفتاری آن‌ها را به زانو درآورد، هنگامی که مردم عراق به واسطه انقلاب اسلامی این رفتار و فکر را در دستور کار خود قرار دادند؟ در هر تجربه‌ای مشاهده می‌شود، زمانی که این فکر و عمل در دستور کار ملت‌ها و مردم قرار گرفت، پیروزی‌ها یکی پس از دیگری برای آن مردم و ملت به ارمغان آمد. مردم یمن و بحرین نیز پیروز خواهند شد و در آن شکی نیست. مردم راه و مسیر حق را پیدا کردند و بسیحی فکر و عمل می‌کنند.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه خاستگاه این اندیشه، تفکر و تجربه از آن ملت شهیدپرور و انقلابی ایران اسلامی از جمله استان خراسان رضوی است، تصریح کرد: ما در استان خراسان به عنوان خدمتگزاران بسیج باید شرایط و زمینه‌های لازم را برای حضور آحاد مردم در این نهاد مقدس فراهم کنیم. در آن مقطعی که ایران 36 میلیون جمعیت در سال 58 داشت امام(ره) فرمودند، همانگونه که ما 20 میلیون جوان داریم، باید 20 میلیون تفنگدار نیز داشته باشیم و باید ظرفیت‌های تشکیلاتی و سازمانی نیز فراهم شود. مقام معظم رهبری نیز فرمودند که تمام مردم ایران بسیجی هستند.

بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است
وی افزود: بسیج مظهر مردم‌سالاری دینی است، بنابراین ما به عنوان خادمین این مردم باید زمنیه‌های سازمانی و تشکیلاتی را برای حضور گسترده آن‌ها فراهم کنیم تا در این دفتر عاشقی ثبت‌نام کرده و به هر میزانی که می‌توانند حضور پیدا کنند. ثبت‌نام در این تشکیلات به معنی متشکل شدن این تفکر و به هم پیوستگی این قدرت است. ما وظیفه داریم که این زمینه را در استان برای آحاد مردم در هر نقطه‌ای که زندگی می‌کنند و هر مکانی که فعالیت روزمره دارند، فراهم کنیم تا بتوانند وارد بسیج شده و فعالیت کنند.

نظری با بیان اینکه فلسفه این نهاد، حضور گسترده مردمی است، عنوان کرد: باید زمینه‌های ارتقای ماموریت و دفاع از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن را نیز فراهم کنیم. باید آمادگی‌های لازم کسب شود. مردم باید بتوانند برای دفاع از نظام مقدس اسلامی و گسترش انقلاب اسلامی در آن تشکل‌ها و ظرفیت‌های سازمانی فعالیت کنند. تمام این موارد باید در دستور کار ما به عنوان خدمتگزاران بسیج و مردم قرار بگیرد.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خصوص آمار بسیج در استان، گفت: این آمار ظرفیت‌های موجود در استان خراسان است. ما قریب به 5700 پایگاه محلات در بستر مساجد داریم، بنابراین هر جا که مسجدی وجود دارد، باید پایگاه نیز باشد. رویکرد و برنامه ما این است که هر جا که مسجدی هست، دو پایگاه یکی برای براردران و یکی برای خواهران لازم دارد، به این دلیل که بخش عملیاتی و اجرایی از مسجد را در قالب پایگاه می‌دانیم. پایگاه مقاومت در مساجد باید جوانان و مردم را در خدمت مساجد برای انجام فعالیت‌های مختلف، جمع و متشکل کند.

وی بیان کرد: دانش‌آموزان در عین حال که درس می‌خوانند و رسالت اصلی آن‌ها کسب علم است اما باید فعالیت‌های دیگری را نیز از جمله فعالیت‌های فرهنگی، سیاسی و اجتماعی تمرین کنند. بیش از 6 هزار واحد دانش‌آموزی به ازای هر آموزشگاه و مدرسه در استان داریم که زمینه حضور دانش‌آموزان را در بسیج به عنوان واحدهای دانش‌آموزی فراهم کرده است. 400 پایگاه بسیج دانشجویی در دانشگاه‌های مختلف داریم و برای اداره آن‌ها نیازمند حوزه و کانون هستیم که 800 کانون و حوزه قشری و محلات در حال مدیریت هستند. مدیریت باید برخاسته از متن خود بسیجیان باشد. امکان ندارد که این تشکیلات را با نیروی رسمی و کادر اداره کنیم.

خراسان رضوی از نظر تشکیلات ادارای بسیج در صدر قرار دارد
نظری با اشاره به اینکه استان خراسان رضوی از نظر تشکیلات ادارای بسیج در سطر قرار دارد، تصریح کرد: تشکل‌هایی که در قالب آن‌ها بسیجیان اقدام به تمرین و آموزش برای آمادگی اجرای ماموریت‌ها می‌کنند. 131 گردان‌ بیت المقدس برادران برای اقدامات امدادی و دفاع از نظام داریم. 100 گردان کوثر خواهران بسیجی نیز وجود دارد. گردان‌های امام حسین(ع) نیز برای بسیجیان علاقه‌مند به دفاع نظامی است. گردان‌های امام علی(ع) نیز در حوزه امنیتی و گروه‌های جهادی برای خدمت و رفتن به نقاط محروم است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) گفت: بسیجیان با استفاده از ظرفیت‌های تشکیلاتی در حوزه امنیت فعالیت دارند. علت اینکه دشمن موفق نمی‌شود نیز همین است، البته زحمات تمام دستگاه‌ها و بخش‌های رسمی محفوظ بوده اما همه چیز در نظام اسلامی بر قاعده مردم استوار است. بسیجیان در حوزه خدمت و سازندگی گسترده نیز در حال فعالیت هستند. در بخش‌های عمرانی، بخش‌های مربوط به اشتغال و محرومیت‌زدایی نیز بسیجیان به صورت گروه‌های جهادی و به اشکال دیگر حضور دارند. این ظرفیتی است که ما معتقدیم در مردم وجود دارد.

وی اضافه کرد: در یک سال گذشته که ما دو زلزله را در فریمان و سر پل ذهاب تجربه کردیم، اولین نیروهایی که وارد این مناطق شدند، بسیجیان بودند که به امداد پرداختند. ما در مجموعه بسیج، 800 کانکس را به سر پل ذهاب منتقل کردیم و خدمات گسترده بهداشتی-‌درمانی و عمراتی در محدوده زلزله انجام شد و در فریمان نیز به همین صورت بود.

نظری با بیان اینکه ما در شرایط فعلی در تقابل جدی با دنیای استکبار هستیم، عنوان کرد: ما برای حل هر مسئله و مواجه‌ای نیاز داریم که دشمن و همچنین مسئله و خودمان را دقیق بشناسیم. اگر دشمن‌شناسی و خودشناسی وجود نداشته باشد، نمی‌توانیم مواجهه منطقی، عمیق و دقیقی با مسئله و مشکل داشته باشیم.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) افزود: مشکل امروز ما دنیای استکبار و آمریکا است. ما چگونه به آمریکا و خودمان نگاه می‌کنیم؟ آیا خودمان را ضعیف می‌دانیم یا ظرفیت‌های متعدد داریم؟ باید باور کنیم که آمریکا در مرحله افول و رو به اضمحلال است، زیرا تمام هیمنه آمریکا در گرو پول‌های یک کشور اسلامی به نام عربستان است که اگر نباشد، آمریکا سقوط می‌کند. اسرائیل نیز در مقابل چند موشک مردم غزه که با آن شرایط سخت مقاومت کردند، به لرزه درمی‌آید. اینگونه می‌توان قدرت نظامی آمریکا را تحلیل کرد. امروز آمریکا اقتدار سیاسی، نظامی، امنیتی و اقتصادی ندارد.

وی بیان کرد: امروز ما سه راه بیشتر نداریم، یا تسلیم آمریکا شویم که به معنی گذر از عزت، استقلال، امنیت و اقتدار دفاعی است، یا باید فکر کنیم که در نتیجه مذاکره با آمریکا می‌توانیم اهداف خود را تامین کنیم و یا باید مبارزه کنیم. تجربه کردیم که مذاکره پاسخ نمی‌دهد. بر اساس اعتقادات دینی، تجربه و شواهد، باید راه مبارزه را انتخاب کنیم. حفظ این نظام از اوجب واجبات است و عزت، اقتدار دفاعی، امنیتی و علمی، استقلال علمی و هرچه داریم، در گروه حفظ نظام است و این در نتیجه مبارزه به دست آمده نه در مذاکره.

اصالت در مواجهه با دشمن و استکبار، مبارزه است
نظری گفت: اصالت در مواجهه با دشمن و استکبار، مبارزه است. نباید مذاکره جایگزین مبارزه شود. ما به گونه‌ای از مسئولین سخن می‌شنویم که پاره کردن و خروج برجام برای آن‌ها درس نشده است. اگر بنا است در جایی نیز مذاکره شود، در طول مبارزه است نه به جای آن. مذاکره در مبحث داخلی است یعنی در بخش دوم "اشدا علی الکفار و رحما بینهم" است نه در بخش اول. مذاکره برای مصالحه داخلی و بین امت است، بنابراین نباید اشتباه کنیم. ما باید بر اساس مبانی اعتقادی و قرآنی و همچنین تجربه، شواهد و قرائنی که آمریکا اقتداری ندارد، علم کنیم و این راه، مشی و تفکر بسیج است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) ادامه داد: البته مبارزه سخت است و هزینه دارد، زیرا می‌خواهیم عزتمند باشیم. مگر می‌توان عزتمند بود و هزینه نداد؟ همه افراد نمی‌توانند مبارزه کنند، مبارزه باید از دل شروع شده و از درون آغاز شود. افرادی که تعلق خاطر به دنیای غرب دارند، نمی‌توانند در خط مبارزه قرار بگیرند. افرادی می‌توانند در خط مبارزه قرار بگیرند کهدل در گرو دنیای غرب نداشته باشند. مبارزه برخاسته از دل و فکر بوده و این مبارزه باید تبدیل به مبارزه گفتاری شود. ادبیانت ما باید ادبیات مبارزه باشد.

وی با بیان اینکه کشور درمیدان حوزه اقتصادی نیاز به مبارزه دارد، عنوان کرد: مشکلات اقتصادی را نیز باید با نگاه مبارزه حل کرد. باید ظرفیت‌های خود را مورد نظر قرار دهیم. تفکر بسیج این است که جوانان ما می‌توانند و ظرفیت‌های داخل کشور زیاد است. باید خودمان و افول آمریکا و دنیای استکبار را باور کنیم، اگر اینگونه فکر کردیم و دشمن را اینگونه شناختیم، بسیجی هستیم.

نظری بیان کرد: اینکه مسئولین به واسطه اتصال به گروه، جناح یا حزبی سر کار بیایند، اشکالی ندارد، به این دلیل که نظام مردمی و مردم‌سالاری دینی است اما اگر در مسند مسئولیت قرار گرفتند حق ندارند که آن دستگاه را جناحی مدیریت کنند. مدیریت باید مبتنی بر برنامه نظام اسلامی و نفع مردم باشد، بنابراین حضور در مسئولیت یک دستگاه در اتصال به یک گروه و جناح مشکلی ندارد اما ما نگران هستیم و نگاه و تفکر بسیحی نیز این است که مسئولین در مدیریت دستگاه‌ها و بخش‌های مختلف جناحی باشند و اداره کنند. تفاوتی ندارد که کدام جناح باشد. باید به صورت انقلابی و مبتنی بر برنامه‌ها و اندیشه های نظام و همچنین مبتنی نفع مردم اداره کنند که این تفکر، نگاه و عمل بسیجی است.

فرمانده سپاه امام رضا(ع) با اشاره به اینکه از آمریکا چیزی باقی نمانده است، تصریح کرد: فضل خداوند و عنایت او در نتیجه تلاش نازل می‌شود. نمی‌توان نگاه خدایی نداشت و مبانی قرآن را در دستور کار قرار نداد اما منتظر عنایت و برکات الهی بود، زیرا نگاه مردم و بسیجیان مبتنی بر اعتقادات اسلامی است، این مسیر را ادامه خواهند داد و با نگاه مبارزه دنبال خواهند کرد، نصرت اللهی نیز نازل خواهد شد و دیری نخواهد شد که شاهد اضمحلال و فروپاشی آمریکا خواهیم بود و سنگرهای بعدی را نیز فتح خواهیم کرد. ان‌شاالله جبهه مقاومت و انقلاب اسلامی از گسترش فعلی نیز عبور خواهد کرد و یقه استکبار را در مرکز آن یعنی غرب، واشنگتن و نیویورک خواهیم گرفت.

انتهای پیام

captcha