60 کتابخانه عمومی به اینترنت بیسیم رایگان مجهز می‌شوند
کد خبر: 3766669
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۳

60 کتابخانه عمومی به اینترنت بیسیم رایگان مجهز می‌شوند

گروه فرهنگی ـ همزمان با ایام هفته كتاب و كتابخوانی، 60 كتابخانه عمومی استان فارس به اینترنت بیسیم رایگان مجهز می‌شوند.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با هفته کتاب، دومین مرحله طرح ارائه خدمات اینترنت وای فای در کتابخانه‌های عمومی فارس، با در نظر گرفتن 60 کتابخانه عمومی در سراسر استان در لارستان آغاز شد.
در این نشست که در ادامه جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شهرستان لارستان به ریاست جلیل حسنی فرماندار این شهرستان و با حضور روح‌الله منوچهری، مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس امروز، 3 آذرماه برگزار شد، فاز دوم تجهیز کتابخانه‌های عمومی فارس به امکانات اینترنت بیسیم رایگان کلید خورد.
منوچهری در این مراسم با اشاره به اینکه طرح ارائه خدمات اینترنت وای فای در کتابخانه‌های عمومی فارس از هفته کتاب سال گذشته در فارس آغاز شد، گفت: در گام اول این طرح 10 درصد کتابخانه عمومی استان به اینترنت رایگان مجهز شدند و در گام دوم که امروز از کتابخانه عمومی باغ نشاط لار آغاز می‌شود، 60 کتابخانه عمومی دیگر نیز به این امکان تجهیز خواهند شد.
وی با تصریح اینکه در این مرحله، کتابخانه‌هایی از تمامی شهرستان‌ها مدنظر قرار گرفته است، گفت: با اجرای این طرح، کتابخانه‌های عمومی در تمامی شهرستان‌ها به این قابلیت مجهز می‌شوند. اعضای کتابخانه‌های عمومی فارس به اینترنت بیسیم با پهنای باند دو مگ دسترسی دارند که می‌توانند با استفاده از گوشی همراه، تبلت و لپ تاپ خود از این خدمات بهره ببرند.
مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس، پیش‌بینی اتمام این طرح را یکسال عنوان کرد و گفت: هزینه این طرح 2 میلیارد ریال خواهد بود.
منوچهری دسترسی به اینترنت بیسیم رایگان را از نیازهای اساسی کتابخانه‌های عمومی دانست و گفت: کتابخانه‌ها باید به سمت تکنولوژی روز پیش بروند، که از جمله آن ارائه اینترنت بیسیم رایگان به منظور دسترسی راحت‌تر است تا به وسیله آن تمامی اعضا به ویژه پژوهشگران و محققان به منابع اطلاعاتی و علمی دسترسی راحت‌تری داشته باشند.
به گفته مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس در حال حاضر 234 کتابخانه عمومی در استان فارس وجود دارد که از این میان 190 کتابخانه نهادی است. با اجرای این طرح در مجموع 80 کتابخانه عمومی نهادی در استان که معادل 40 درصد از کتابخانه‌های عمومی نهادی فارس است به اینترنت بیسیم رایگان دسترسی خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha