وحدت کلمه از مسائل محوری مورد تأکید قرآن است
کد خبر: 3766683
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴
رئیس اتحادیه علمای شام:

وحدت کلمه از مسائل محوری مورد تأکید قرآن است

گروه بین‌الملل ـ محمد توفیق رمضان البوطی با اشاره به این که وحدت کلمه از مسائل اساسی و محوری مورد تأکید قرآن و سنت نبوی است، گفت: در آیات زیادی از قرآن بر ضرورت اتحاد و مبارزه با هرگونه تفرقه تأکید شده است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ محمد توفیق رمضان البوطی، رئیس اتحادیه علمای شام، ضمن سخنانی در آیین افتتاحیه سی‌ودومین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی که امروز(سوم آذرماه) در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در تهران با بیان این مطلب گفت: امروز ضرورت وحدت اسلامی بیش از هر زمان دیگری احساس می‌شود و مسئولیت دینی حکومت‌های اسلامی ایجاب می‌کند که به دنبال برجسته‌سازی مشترکات و معیارهای مشترک باشند.

وی با تأکید بر این که سرنوشت و مصالح ملت‌های مسلمان نباید در گروه منافع شخصی و حزبی دیگران باشند، گفت: علما و نخبگان مسلمان نباید اجازه دهند که برخی مسائل و اختلافات جزئی در امور دینی و اعتقادی منجر به اختلاف میان امت اسلام شود.

محمد توفیق رمضان البوطی در ادامه با اشاره به یه 103 سوره آل عمران «وَاعْتَصِمُوا بِحَبْلِ اللَّهِ جَمیعاً وَلا تَفَرَّقُوا: همگى به ریسمان الهى چنگ بزنید و پراکنده نشوید»، اظهار کرد: تمسک به ریسمان الهی می‌تواند محوری جامع و فراگیر برای اتحاد مسلمانان باشد.

رئیس اتحادیه علمای بلاد شام در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت آزادسازی قدس و مسجدالاقصی از اسارت صهیونیست‌ها تأکید کرد و گفت: دغدغه آزادی قدس شریف باید در وجدان هر انسان مسلمانی باشد و باید بگوییم که قدس تنها با همت و اراده امت اسلام و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها آزاد می‌شود.

وی در ادامه به موضوع افراط‌گرایی و تکفیر اشاره کرد و گفت: امروز تکفیر و تندروی که از سوی خارجی‌ها به سوریه و برخی مناطق جهان اسلام صادر می‌شود، خطری مهم برای اسلام است.

محمد توفیق رمضان البوطی، اتهام مقاومت به تروریست بودن را دروغ و اتهامی بسیار بزرگ دانست و گفت: آیا رفتارهای صهیونیست‌ها تروریسم نیست؟ آیا پیاده کردن نیرو در یک کشور بدون موافقت مقامات آن کشور تروریسم نیست؟

رئیس اتحادیه علمای بلاد شام در پایان بر ضرورت ریشه‌یابی ریشه‌های فکری، دینی، سیاسی و اقتصادی تروریسم و تندروی تأکید و از تلاش‌های جمهوری اسلامی ایران در این زمینه تقدیر کرد.

انتهای پیام
 
captcha