نگاهی به دومین کاروان قرآنی «منادیان وحدت» در استان گلستان
کد خبر: 3766707
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲

نگاهی به دومین کاروان قرآنی «منادیان وحدت» در استان گلستان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ــ دومین کاروان قرآنی منادیان وحدت با 15 ویژه برنامه و محافل قرآنی تا پنجم آذرماه در استان گلستان به اجرای برنامه می‌پردازد.

به گزارش ایکنا؛ سید‌مصطفی حسینی‌واعظ، مدیر اداره امور قرآنی اداره‌کل تبلیغات اسلامی گلستان، گفت: با وجود حضور قومیت‌ها، مذاهب و فرق متنوع و متعدد در استان گلستان شکافی میان مردم این استان نیست و قرآن کریم به عنوان کتاب مشترک و حبل‌المتین الهی، مهمترین مؤلفه وحدت در میان مردم این استان است.

وی ادامه داد: هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و تقارن آن با هفته بسیج، فرصتی مناسب برای بسط و توسعه فرهنگ قرآنی، چنگ زدن به حبل الهی، توجه به معارف عمیق این کتاب آسمانی و نشر معارف دینی است.

مدیر اداره امور قرآنی تبلیغات گلستان اظهار کرد: بنابراین درنظر گرفتیم تا طبق روال سال گذشته، دومین کاروان قرآنی منادیان وحدت با اجرای محافل قرآنی با بهره‌گیری از قاریان ممتاز استانی و شهر‌های استان گلستان در شهر‌های مختلف استان به اجرای برنامه بپردازند.

وی با اشاره به استقبال صورت گرفته از این محافل قرآنی ادامه داد: این محافل نورانی در شهر‌های نگین شهر، گنبد‌کاووس، روستای ینقاق گالیکش، علی‌آباد کتول، روستای کاظم خوجه کلاله، آزادشهر، روستای بی بی شیروان، مینودشت، روستای نظرآباد کردکوی و سیمین‌شهر از ۲۷ آبان‌ماه آغاز و تا پنجم آذرماه ادامه خواهد داشت.

حسینی‌واعظ بیان کرد: طی این ویژه‌برنامه‌ها و محافل به قرائت آیاتی از کلام وحی توسط قاریان برجسته استان و ارائه محفوظات حفاظ و بهره‌مندی از ظرفیت‌های استان، اجرای گروه همخوانی و همچنین بیان نکاتی در زمینه سبک زندگی قرآنی با هدف ارائه نمونه‌ای از تأثیر تدبر و فهم قرآن در زندگی انسان و بیان مصادیق کاربردی از مفاهیم روح بخش قرآن، گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان گلستان پرداخته می‌شود.

وی با اشاره به همکاری تشکل‌های قرآنی ـ مردمی و همچنین جبهه فعالان قرآنی استان گلستان در برپایی محافل قرآنی این کاروان، گفت: دومین کاروان قرآنی منادیان وحدت با حمایت سازمان دارالقرآن الکریم و به همت اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان گلستان، مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور، دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در حال برگزاری است.

انتهای پیام

captcha