آموزش فقه بازار به اصناف فارس/ آغاز طرح «یك كسبه، یك دانش‌آموز»
کد خبر: 3766748
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۵
در هفته بسيج صورت می‌گيرد؛

آموزش فقه بازار به اصناف فارس/ آغاز طرح «یك كسبه، یك دانش‌آموز»

گروه اجتماعی ـ مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان فارس در تشریح برنامه‌های هفته بسیج این سازمان از اجرای طرح «فقه بازار» ویژه اصناف این استان خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، عباس بنایی، مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس امروز، 3 آذرماه به تشریح برنامه‌های هفته بسیج این سازمان پرداخت و گفت: یكی از برنامه‌های مهم ما طی این هفته و البته در طول سال توجه به مبحث «فقه بازار» است كه این مسئله با هدف تقویت پیوند بازاریان با مساجد و حوزه‌های علمیه دنبال می‌شود.
وی افزود: در این راستا با تأسی از روش سنتی بازاریان که در هر بازارچه یک حوزه علمیه و مسجد جهت ارتباط فقها با کسبه و بازاریان وجود داشته است، طرح «فقه بازار» با دو رویکرد آموزش‌های عمومی جهت آشنایی عموم بسیجیان با احکام کسب و کار، و آموزش‌های تخصصی برای آشنایی صنوف حساس مانند طلا فروشان، املاک، قصابان و آرایشگران با احکام فقهی، جهت ارتباط هرچه بیشتر فقه و اقتصاد فعالیت می‌کند.
مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌های بسیج اصناف، شناسایی و به‌کارگیری نخبه‌های اصناف است که در مجمع عالی بسیج اصناف و در شورای عالی یا همان هیئت اندیشه‌ورز بسیج اصناف از آن‌ها استفاده می‌شود.
بنایی یادآور شد: مجمع عالی بسیج اصناف سالانه یک بار تشکیل جلسه می‌دهد و مصوبات این جلسه به سراسر استان ارسال می شود كه لازم‌الاجراست.
وی همچنین از آغاز طرح «یك كسبه، یك دانش‌آموز» در هفته بسیج خبر داد و گفت: به برنامه‌هایی که توسط سازمان بسیج برای ما ابلاغ می‌شود، چندین برنامه بومی به فراخور نیاز استان توسط بسیج اصناف فارس طراحی شده است که دو مقوله محرومیت‌زدایی و دیگری مسائل فرهنگی مدنظر ما بوده است.
بنایی ادامه داد: در بحث محرومیت‌زدایی، طرح «یک کسبه، یک دانش‌آموز» طراحی و اجرا شده است که در این طرح دانش‌آموزان کم برخوردار و بی بضاعت شناسایی شده و جهت تأمین مایحتاج تحصیل از جمله لوازم‌التحریر، پوشاک و مانند آن، به یک کسبه معرفی می‌شود و این کمک‌ها در طول سال استمرار خواهد داشت.
مسئول سازمان بسیج اصناف و بازاریان سپاه فجر فارس گفت: از دیگر برنامه‌های بومی و محلی که در سطح هیئت رئیسه سپاه فجر فارس به تصویب رسید، طرح فرهنگی «رزق معنوی» است که هدف این طرح، تهیه محتوای مفید متناسب با نیاز روز جامعه جهت توزیع در صنوف اجتماعی مانند نانوائی‌ها و آرایشگران بوده است.
بنایی افزود: در راستای برنامه‌های بومی محرومیت زدایی، خیّران استان را طی اردوی یک روزه به مناطق محروم بردیم تا از نزدیک با مشکلات و احتیاجات نیازمندان آشنا شوند که در نتیجه علاوه بر تهیه سبک کالا برای نیازمندان، بسیاری از مشکلات محرومین شناسایی و توسط خیرین محترم برطرف شد.
انتهای پیام

captcha