نمایش مشترکات ادیان در جمع طلاب مسیحی فیلیپین+عکس
کد خبر: 3766785
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۸
به همت رایزنی فرهنگی ایران انجام شد؛

نمایش مشترکات ادیان در جمع طلاب مسیحی فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاه مشترکات ادیان و کتب آسمانی به همت رایزنی فرهنگی ایران در فیلیپین در مدرسه علوم دینی مسیحیان این کشور به نام «سن کارلوس» برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ این نمایشگاه که شامل آثار تندیس تقوی، هنرمند ایرانی و مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل بود، پنج شنبه گذشته(اول آذرماه) با همکاری این انجمن و بنا به درخواست کلیسای کاتولیک فیلیپین در مدرسه علوم دینی «سن کارلوس» برای طلبه‌های مسیحی این مدرسه که سال پایانی دروس الهیات را پشت سر می‌گذارند، برگزار شد.

سن کارلوس از مهم‌ترین مدارس دینی کلیسای کاتولیک فیلیپین است که در شهر مانیل مشغول آموزش علوم دینی به جوانانی است که در آینده لباس روحانیت این کلیسا را بر تن خواهند کرد .

در مراسم افتتاح نمایشگاه محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در فیلیپین طی سخنانی به جایگاه حضرت مریم(س) در قرآن اشاره کرد و گفت: حضرت مریم بانویی پرهیزگار بوده و تنها زنی است که یک سوره از قرآن به نام او نام گذاری شده؛ مریم(س) برای مسلمانان و مسیحیان نقطه مشترک خوبی است که می‌توانند با اهتمام به آن گفت‌و‌گو‌های دینی خود را آغاز کنند.

وی افزود: ما با تأکید بر این مسأله که حضرت مریم(س)، ارتباط‌‌دهنده دو دین اسلام و مسیحیت است، گفت‌و‌گوهای خود را در فیلیپین آغاز کرده‌ایم که برای مسیحیان جالب بوده و با استقبال آنان مواجه شده است.

در ادامه تندیس تقوی، مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل نیز با قرائت  ترجمه دعاهای قرآنی به انگلیسی سخنرانی خود را آغاز و آیات 193 سوره آل عمران:« رَبَّنَا إِنَّنَا سَمِعْنَا مُنَادِيًا يُنَادِي لِلْإِيمَانِ أَنْ آمِنُوا بِرَبِّكُمْ فَآمَنَّا رَبَّنَا فَاغْفِرْ لَنَا ذُنُوبَنَا وَكَفِّرْ عَنَّا سَيِّئَاتِنَا وَتَوَفَّنَا مَعَ الْأَبْرَارِ: پروردگارا ما شنيديم كه دعوت‌گرى به ايمان فرا مى‏ خواند كه به پروردگار خود ايمان آوريد پس ايمان آورديم پروردگارا گناهان ما را بيامرز و بديهاى ما را بزداى و ما را در زمره نيكان بميران»، آیه 5 سوره ممتحنه:«رَبَّنَا لَا تَجْعَلْنَا فِتْنَةً لِلَّذِينَ كَفَرُوا وَاغْفِرْ لَنَا رَبَّنَا إِنَّكَ أَنْتَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ: پروردگارا ما را وسيله آزمايش [و آماج آزار] براى كسانى كه كفر ورزيده‏‌اند مگردان و بر ما ببخشاى كه تو خود تواناى سنجيده‏ كارى»، 8 آل عمران:« رَبَّنَا لَا تُزِغْ قُلُوبَنَا بَعْدَ إِذْ هَدَيْتَنَا وَهَبْ لَنَا مِنْ لَدُنْكَ رَحْمَةً إِنَّكَ أَنْتَ الْوَهَّابُ: پروردگارا پس از آنكه ما را هدايت كردى دلهايمان را دستخوش انحراف مگردان و از جانب خود رحمتى بر ما ارزانى دار كه تو خود بخشايشگرى» و آیه 84 سوره شعرا« وَاجْعَلْ لِي لِسَانَ صِدْقٍ فِي الْآخِرِينَ: و براى من در [ميان] آيندگان آوازه نيكو گذار» را قرائت کرد.

تقوی با تبیین بیانات رهبر معظم انقلاب حضرت آیت‌الله خامنه‌ای(مد ظله العالی) درباره هنر، اظهار کرد: هنر خوشنویسی متعلق به جهان خاصی نیست و در همه مرزهای جغرافیایی وجود داشته و ادامه دارد.

وی افزود: طی پنج سال اخیر با توجه به مطالعاتم در حوزه «حقوق زن در اسلام و پژوهش‌های تطبیقی درباره ادیان» به خوشنویسی موضوعی آیات قرآن روی آورده‌ام و چهل آیه از دعاهای قرآنی که با «رب» و «ربنا» آغاز می‌شود، چهل آیه از حقوق زن در اسلام، «مشترکات قرآن، انجیل و تورات»، سوره حضرت مریم(س)، نامه حضرت علی(ع) به مالک اشتر و مناجات‌نامه امام علی(ع) را نگاشته‌ام و در حال خوشنویسی کل قرآن نیز هستم.

تقوی با تأکید بر این که قرآن 1400 سال پیش، همه ادیان را نور معرفی کرد، تصریح کرد: اخیرا تابلوهای خوشنویسی‌شده سوره حضرت مریم(س) را به پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان اهدا کرده‌ام و این هدیه پلی برای ارتباط خواهران و برادران مسلمانم با پاپ بود و این رهبر مسیحی طی نامه‌ای خشنودی خود را نسبت به آن ابراز کرد.

بنا بر این گزارش، نمایشگاه مشترکات کتب آسمانی و کارگاه خوشنویسی در مدرسه علوم دینی «سن کارلوس» با استقبال مواجه شد و طلاب مسیحی در یادداشت‌هایی، دیدگاه‌های خود را درباره آن اعلام و از رایزنی فرهنگی ایران به خاطر برگزاری آن قدردانی کردند.

انتهای پیام

مطالب مرتبط
captcha