ترویج شادی و تحکیم وحدت؛ اهداف برگزاری جشن‌های بهار مهربانی
کد خبر: 3766829
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

ترویج شادی و تحکیم وحدت؛ اهداف برگزاری جشن‌های بهار مهربانی

گروه اجتماعی ــ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان گفت: جشن‌های بهار مهربانی با بهره‌گیری از مناسبت‌های دینی درصدد ترویج شادی و نشاط در جامعه و تحکیم وحدت میان اقشار و گروه‌های مختلف است.

ترویج شادی و تحکیم وحدت؛ اهداف برگزاری جشن‌های بهار مهربانی

به گزارش ایکنا از اصفهان، به نقل از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی انصاری با اشاره به برگزاری جشن‌های بهار مهربانی اظهار کرد: برگزاری جشن‌های بهار مهربانی می‌تواند موجی از نشاط و شادابی را در جامعه ایجاد کند و این اداره کل بر اساس اهداف و وظایفی ابلاغی توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، درصدد برگزاری جشن‌های بهار مهربانی در سطح استان است.
وی افزود: برگزاری این جشن‌ها در ماه ربیع‌الاول به این دلیل است که این ماه به طور ذاتی فضیلت خاصی دارد و در همین راستا، جشن‌های سراسری همزمان با میلاد حضرت رسول اکرم(صل الله علیه و آله و سلم) با طراحی و شیوه جدید با همکاری مردم برگزار می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان خاطرنشان کرد: جشن‌های پیام ‌آور مهربانی در فرهنگسراهای اصفهان، جشنواره بازی‌های بومی محلی اصفهان، جشن ولادت پیام‌آور مهربانی، برگزاری شب شعر و... از جمله برنامه‌هایی است که توسط شهرداری و با همکاری سایر دستگاه‌ها در این شهر در حال برگزاری است و برنامه‌های مشابهی نیز در شهرستان‌های استان با همین عنوان تدارک دیده شده است.
حجت‌الاسلام انصاری با اشاره به اهداف جشن بهار مهربانی گفت: بهره‌گیری از مناسبت‌های دینی برای ترویج شادی در جامعه، توسعه نشاط در جامعه با مشارکت خانواده‌ها و سازمان‌های مردم نهاد، تحکیم وحدت میان جامعه با مشارکت اقشار و گروه‌‌های مردمی از جمله هنرمندان، ورزشکاران و نخبگان حوزه فرهنگ از اهداف این جشن‌ سراسری است.
وی ادامه داد: در این طرح سعی شده تا از ظرفیت‌های محلی، آیینی، سینمای سیار، نمایش‌های خیابانی، هنرهای تجسمی، برنامه‌های مذهبی، جشنواره غذا و ... با هدف ایجاد فضای نشاط در جامعه بهره کافی، برده شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان ظهار کرد: در کنار برنامه‌های فرهنگی و هنری بر عرضه محصولات فرهنگی مانند کتاب، صنایع دستی، برگزاری مسابقات قرآنی و دینی برای کودکان ‌و نوجوانان و ... در غرفه‌های فرهنگی نیز در این جشن‌ها تاکید شده است.
وی خاطرنشان کرد: محل برپایی این جشن‌ها گذرهای مردمی مانند پیاده‌راه‌ها و گذرگاه‌های تفریحی و تاریخی که حالت عمومی و تجمع و تردد بیشتری از مردم را همراه دارد، در نظر گرفته شده است.
انتهای پیام

 

captcha