جشن «پیامبر مهربانی» با حضور میهمانان خارجی کنفرانس وحدت برگزار شد
کد خبر: 3766849
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۹
در مصلای حرم عبدالعظیم حسنی(ع)؛

جشن «پیامبر مهربانی» با حضور میهمانان خارجی کنفرانس وحدت برگزار شد

گروه سیاسی ــ جشن «پیامبر مهربانی» شنبه شب، با حضور میهمانان خارجی کنفرانس بین‎المللی وحدت اسلامی در مصلای حرم مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

جشن «پیامبر مهربانی» با حضور میهمانان خارجی کنفرانس وحدت برگزار شدبه گزارش ایکنا، جشن «پیامبر مهربانی» شنبه شب؛ 3 آذرماه، در آستانه ولادت پیامبر گرامی اسلام، حضرت محمد(ص)، با حضور میهمانان خارجی سی و دومین کنفرانس بین المللی وحدت و اقشار مختلف مردم در حرم عبدالعظیم حسنی(ع) برگزار شد.

آیت‌الله محسن اراکی؛ دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی در ابتدا در سخنانی با خیر مقدم به همه حضار، به آیات قرآن در وصف پیامبر(ص) و توصیف این آیات در باب رحمت للعالمین بودن ایشان اشاره کرد.

در ادامه حاج محمد محقق؛ معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان، نامگذاری هفته وحدت را اقدامی ارزشمند در راستای ایجاد وحدت در میان مسلمانان بیان کرد و گفت: مسلمانان در این هفته شکوه و وحدت امت اسلام را به نمایش می‎گذارند.
محقق اظهار کرد: پیامبر اسلام دینی را برای بشریت به ارمغان آورد که این دین ضامن سعادت بشریت است. قرآن کریم نیز فرموده است که تو را بشارت دهنده فرستادیم تا کسانی که این احکام را رعایت می کنند به سعادت برسند و کسانیکه رعایت نمی کنند دچار عذاب شوند.
وی ادامه داد: البته کسی که دیگران را به اسلام فرا می‎خواند باید خودش در ابتدا این دین را فرا گرفته باشد؛ چراکه در غیر اینصورت ممکن است باعث آسیب و ضرر به دین مبین اسلام شود.
محقق تاکید کرد: باید خود را به تعالیم دین مبین اسلام آراسته کرده و دین را آنگونه بشناسیم که بزرگان دین شناخته‎اند، همانگونه که سعدی شناخته است و شعر «بنی آدم اعضای یک پیکرند» را سروده است و این تجلی دینداری ایشان است. این برداشت از دین چنان مهم است که این شعر را بر دروازه سازمان ملل متحد نوشته اند و خود بنده چنین چیزی را مشاهده کردم.
معاون ریاست اجرایی دولت افغانستان گفت: این برداشت از اسلام، معرفی آن با عنوان دین سهولت و همزیستی است. مولانا جلال الدین بلخی هم اسلام مفاهیم مرتبط با همزیستی در دین اسلام را به خوبی عرضه کرده است و مطالب وی در جهان امروز خواننده‌های بسیاری دارد.
وی ادامه داد: همه بزرگان دین بر رفتار مسالمت آمیز و وحدت اسلامی تاکید داشته‎اند. علامه شهید سید اسماعیل بلخی برای همین بود که گفت: «عرض من در قالب مسلک نگنجد ای عزیز» بنابراین باید به همه مذاهب به عنوان شاخه های پربار دین مبین اسلام احترام بگذاریم و حقوق انسانی همه رعایت شود تا بتوانیم نظامی انسانی در عرصه جهانی معرفی کنیم.
شعرخوانی نبی سلیمان؛ مشاور وزیر اوقاف سوریه در مدح پیامبر اسلام(ص) به زبان عربی و مداحی حاج مرتضی طاهری دیگر برنامه این مراسم معنوی بود و در پایان حضار ضمن بازدید از کتابخانه آستان، مرقد مطهر عبدالعظیم حسنی(ع) را زیارت کردند.

انتهای پیام

captcha