اختلافات میان مسلمانان ناشی از عملکرد خود آنان است نه دین اسلام
کد خبر: 3766885
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۱
سفیر ایران در هند بیان کرد:

اختلافات میان مسلمانان ناشی از عملکرد خود آنان است نه دین اسلام

گروه بین‎الملل ــ سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند در مراسم اختتامیه مسابقات ملی قرآن این کشور، گفت: اختلافات میان مسلمانان ناشی از ایرادهایی است که در رفتار و کردار ما وجود دارد؛ اسلام هیچ ایرادی ندارد.

به گزارش ایکنا؛ علی چگنی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در هند، در مراسم اختتامیه مسابقات ملی قرآن که شب گذشته سوم آذر(24 نوامبر) برگزار شد، گفت: پیامبر اسلام(ص)، رحمت برای همه عالمیان است و این موضوع نیازمند تفسیر نیست که رحمت خداوندی وی شامل حال همه مخلوقات است. اگر می‎بینیم که از برخی مسلمانان به بدی یاد می‎شود، ناشی از عملکرد نادرست آنهاست و نه دین اسلام. اختلافات میان مسلمانان ناشی از ایرادهایی است که در رفتار و کردار ما وجود دارد؛ اسلام هیچ ایرادی ندارد.

وی افزود: رسول اکرم(ص)، پیامبر همه بشریت است. وظیفه مسلمانان این است که جنبه رحمانی نبی اکرم را با اخلاق نیکو و عمل صحیح به جهانیان نشان دهند.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین محسن تقوی، امام جمعه مسجد جامع شیعیان دهلی نیز اظهار کرد: برای ایجاد وحدت میان مسلمانان، باید از سیره پیامبر(ص) درس بگیریم و به آن عمل کنیم. یکی از اقدامات وی آن بود که برای یک هدف مقدس گام برداشت. ایشان تبلیغات و راهنمایی خود را نیز از طریق مبانی قرآن و اسلام انجام می‎داد.

وی درباره هفته وحدت گفت: مفهوم وحدت هنوز درک نشده است. برخی از دشمنان ما، این نکته را القا می‎کنند که وحدت به معنی آن است که شیعیان، سنی و اهل تسنن، شیعه شوند؛ در حالی که چنین نیست. وحدت به معنی اتحاد، همبستگی و یکی شدن همه مسلمانان است.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا صالح، رئیس جامعة المصطفی العالمیة در هند نیز در این مراسم بیان کرد: اسلام دین انسان‌سازی، عقلانیت و تربیت است. 25 تمدن در کشورهای مختلف وجود داشته که از همه آنها فقط 5 تمدن باقی مانده است؛ شامل تمدن چین، هند، اسلام، یونان و ... از دیگر تمدن‎هایی که وجود داشت، اثری باقی نمانده است.

رئیس جامعة المصطفی العالمیة در هند اظهار کرد: بازگشت به قرآن، تنها راهی است که مسلمانان با استفاده از آن بتوانند تمدن اصیل اسلامی را بازآفرینی کنند. خداوند باید اساس اتحاد مسلمانان باشد. تدبر، تلاوت، عمل و تبلیغ قرآن کریم، چهار عنصر ویژه‎ای است که با بهره‎گیری از آنها می‎توان اتحاد را محقق کرد.

شعرخوانی و نعت‎خوانی در مدح رسول اکرم(ص) توسط پرفسور عین الحسن صدر، عضو هیئت علمی دانشکده ادبیات فارسی دانشگاه جواهر لعل نهرو، بخش دیگری از این مراسم بود. برخی از شرکت‎کنندگان کشمیر با سرپرسی محمد طه شاعری به اجرای تواشیح پرداختند.

captcha