تفاسیر ضعیف از مفاهیم اسلامی و قرآنی زمینه ساز تفرقه و اختلاف است
کد خبر: 3766895
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۷
مدیر حوزه علمیه اهل سنت محمدیه تالش:

تفاسیر ضعیف از مفاهیم اسلامی و قرآنی زمینه ساز تفرقه و اختلاف است

گروه اجتماعی - حجت الاسلام عزت شیخ، جریانات کم ظرفیت را عامل شکل گیری تندروی ها در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: برخی با تفاسیر کوته نظرانه و ضعیف از مفاهیم اسلامی و قرآنی از جمله توحید، شرک، بدعت و... زمینه ساز ایجاد تفرقه و اختلاف می شوند.

تفاسیر ضعیف از مفاهیم اسلامی و قرآنی زمینه ساز تفرقه و اختلاف است

حجت الاسلام والمسلمین عزت شیخ، مدیر حوزه علمیه اهل سنت محمدیه(ص) تالش در گفت وگو با ایکنا از گیلان، با بیان اینکه در دنیای امروز علیه اسلام و مسلمانان اقدامات زیادی صورت می گیرد، اظهار کرد: وجود تفاوت های قومی، نژادی، مذهبی و... در بین جوامع بشری امری طبیعی است، اما دشمنان از این تفاوت ها در جهت مذهب هراسی و اسلام هراسی استفاده می کنند.

وی وجود تفاوت های بشری را فرصتی برای کمال، رشد و پیشرفت انسان ها دانست و افزود: بخشی از اختلافات به دلیل تفاوت درک و فهم بشر نسبت به مفاهیم است. متاسفانه دشمنان اسلام اختلافات بین شیعه و سنی را رشد می دهند و از آن علیه اسلام و مسلمانان بهره می گیرند.

مدیر حوزه علمیه محمدیه تالش، جریانات کم ظرفیت را عامل شکل گیری تندروی ها در جهان اسلام دانست و تصریح کرد: برخی با تفاسیر کوته نظرانه و ضعیف از مفاهیم اسلامی و قرآنی از جمله توحید، شرک، بدعت و... زمینه ساز ایجاد تفرقه و اختلاف می شوند لذا مبلغان باید آگاهی کامل نسبت به مسائل داشته باشند و جامعانه به مسائل نگاه کنند تا به اختلافات دامن نزنند.

این کارشناس دینی، قدرت های سلطه طلب در دنیا را یکی دیگر از عوامل عدم تحقق وحدت بین مسلمانان دانست و یادآور شد: سلطه گران می دانند چنانچه اتحاد و همگرایی بین مسلمانان باشد، آنها نمی توانند به راحتی منابع ممالک اسلامی را چپاول کنند و مسلمانان را تحت سلطه خودشان قرار دهند.

وی با بیان اینکه تندروی گروه های تحت حمایت سلطه طلبان به نام اسلام تمام می شود، گفت: در جمهوری اسلامی ایران با همت علما و بزرگان تشیع و اهل سنت به ویژه مقام معظم رهبری اقدامات خوبی برای تحقق وحدت اسلامی صورت گرفته و تفاسیر نادرست از واژه های دینی کنار گذاشته شده است.

حجت الاسلام عزت شیخ، یکی از راهکارهای تحقق وحدت اسلامی را توجه به مشترکات مانند قرآن، پیامبر، آل بیت و... دانست و اضافه کرد: پیامبر(ص) اسوه اخلاق بود لذا رعایت ادب، احترام و محبت بین مسلمانان یک امر مهم است.

وی با اشاره به آیه «أَطِيعُوا اللَّهَ وَأَطِيعُوا الرَّسُولَ وَأُولِي الْأَمْرِ مِنْكُمْ»، تاکید کرد: تبعیت از مقام معظم رهبری به عنوان میثاق قانون اساسی وظیفه همگان است، زیرا هر جامعه ای یک سکاندار عادل و فرزانه می خواهد تا مشکلات آن جامعه حل شود و اگر همه زمینه ها وجود داشته باشد، اما یک نفر جامعه را هدایت و رهبری نکند، نمی توان مسائل را مدیریت کرد.

انتهای پیام

captcha