قدرت مردم را باور کنیم
کد خبر: 3767085
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۵

قدرت مردم را باور کنیم

گروه سیاست و اقتصاد - فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید قدرت مردم و زمینه‌سازی برای حضور مردم را باور کنیم، خاطرنشان کرد: مردم در همه حوزه‌ها نقش خود را به خوبی ایفا کرده‌اند که نمونه آن 8 سال دفاع مقدس است.

باید اعتقادی به قدرت مردم ایمان داشته باشم

به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، یعقوب‌علی نظری امروز، 5 آذر در همایش «بسیج و چهل سال افتخار» که در سالن اجتماعات استانداری خراسان رضوی، برگزار شد، با بیان اینکه قاعده قدرت در اسلام و نظام اسلامی مردم هستند، اظهار کرد: در هر نظامی هیچ امری بدون حضور مردم محقق نخواهد شد و اگر هم دستگاهی به وجود می‌آید، نظامی از دل اسلام همانند نظام اسلامی تشکیل می‌شود، زمینه‌ساز آن‌ها مردم بوده‌اند.
وی با تأکید بر اینکه فلسفه وجود همه بخش‌ها و دستگاه‎‌ها زمینه‌سازی برای حضور مردم و بهره‌گیری از قدرت آنان در همه عرصه‌هاست، ادامه داد: امام خمینی(ره) نیز بر اساس همین اعتقاد نهضت انقلاب اسلامی را پایه گذاری کردند. هنگامی که امام خمینی(ره) نهضت را شروع کرد، به هیچ قدرت و شخصیتی جز مردم به عنوان نیروی محرکه نهضت فکر نمی‌کردند.
نظری با بیان اینکه در زمان انقلاب گروه‌ها، احزاب و شخصیت‌ها به خیل مردم پیوسته و همراه شدند، تصریح کرد: این بهره‌مند شدن از مردم در انقلاب اسلامی یک باور دینی، اعتقادی و اسلامی است نه یک شعار و ابزار.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خراسان رضوی یادآور کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی و تشکیل نظام جمهوری اسلامی امام خمینی(ره) بر اساس همین اعتقاد و بر اساس تجربه‌ای که در جریان نهضت اسلامی به دست آورده بودند، برای گسترش انقلاب اسلامی و محافظت و حراست از دستاوردهای انقلاب تأکید فراوانی بر استفاده از همین قدرت مردم داشتند.

نگاه اعتقادی و تجربی به قدرت مردم

وی با اشاره به فرموده امام خمینی(ره) که فرمود «اگر بنا باشد ما مشمول عنایات و برکات یدالله شویم، از آستین مردم است که دست خدا خارج می‌شود»، عنوان کرد: امام فرمان تشکیل بسیج را در پنجم آذرماه سال 58 را صادر کردند؛ لذا بر اساس این فرمان و با همان نگاه اعتقادی، تجربی و آینده‌نگر قدرت مردمی را برای گسترش انقلاب و دفاع از دستاوردهای آن امر مهم و حیاتی عنوان کردند.
نظری با بیان اینکه این قدرت مردمی باید نهادینه شود و به فعلیت در بیایید، گفت: 39 سال است که شاهد برکات پرثمر شجره طیبه بسیج با همه گرفتاری‌ها و مشکلات در همه بخش‌ها هستیم.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه باید قدرت مردم و زمینه سازی برای حضور مردم را اعتقادی باور کنیم، اضافه کرد: مردم در همه حوزه‌ها اعم از دفاعی نقش خود را به خوبی بازی کرده‌اند که نمونه آن دفاع مقدس و 8 سال جنگ تحمیلی است. اساس قدرت نظامی انقلاب و جمهوری اسلامی مردم هستند.

قدرت مردم
نظری با بیان اینکه ظرفیت‌هایی موجود در بخش‌های دفاعی و رویکردهای مبتنی بر آن، نشان از قدرت مردم است، گفت: نظام الهی باید در قلوب مردم و اجتماع همه ما ریشه داشته باشد. دشمنان هر روز بیشتر دشمنی خود را با نظام جمهوری اسلامی ایران نشان می‌دهند لذا مردم می‌توانند نقش عمق بخشی داخلی را برای نظام بازی کنند.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خراسان رضوی با تأکید بر اینکه کارهای گسترده اجتماعی در موضوعات مختلف را به مردم بسپاریم، گفت: مشکلات اعتقادی، طلاق، ناهنجاری‌های اجتماعی و... را با قدرت مردم حل و از این قدرت الهی که در مردم تجلی یافته است، استفاده کنیم.
وی با بیان اینکه در حوزه امنیت هم آثار حضور مردم را به کرات دیده‌ایم، ادامه داد: هرجایی که دشمن رخنه پیدا کرده، مردم با حضور خود آن شکاف را پر کرده‌اند. ماجرای کردستان، شمال غرب، جنوب شرق، مسایل داخلی سال 60، فتنه‌های سال88 و.... همه با حضور مردم در صحنه حل و شکاف‌های به وجود آمده، ترمیم شد.

مقابله با تحریم‌ها و تهدیدات نرم
نظری با تأکید بر اینکه همه دستگاه‌ها باید زمینه‌ساز حضور مردم باشند، گفت: در بخش مربوط به مقابله با تحریم‌ها و تهدیدات نرم نیز مردم حضور خود را به خوبی نشان دادند؛ لذا ما براساس قاعده تجربه و اعتقاد می‌توانیم زمینه‌ساز حضور مردم در همه عرصه‌ها باشیم که حوزه اقتصاد نیز از این امر مستثنی نیست.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خراسان رضوی با بیان اینکه تا زمانی که ما باور قلبی نداشته باشیم که در مقابله با تحریم دشمن ظرفیت‌های مردمی می‌توانند به خوبی ایستادگی کنند، پیروز نخواهیم شد، اظهار کرد: در بخش حل معضلات و مشکلات اقتصادی، به فعلیت در آوردن استعدادهای موجود در کشور و یا تحریم‌ها نباید نقش مردم را فراموش کنیم.
وی با تأکید بر اینکه مهمترین مؤلفه در حوزه اقتصاد مصرف است، گفت: می‌توانیم مصرف را از طریق مردم کنترل کنیم؛ پس برای عبور از مشکلات اقتصادی حضور مردم بسیار مهم است. باید اقتصادی مبتنی بر تفکر و اندیشه انقلابی و اسلامی داشته باشیم؛ همانطور که قدرت نظامی، علمی و عملی ما مبتنی بر این اندیشه است.

حاکمیت و استبداد دلار
سردار نظری ادامه داد: در حوزه اقتصاد باید حاکمیت و استبداد دلار را از سر دنیا کوتاه کنیم. در حال حاضر استبداد در دنیا فقط استبداد نظامی نیست بلکه در عرصه سیاست، رسانه، اقتصاد و... شاهد اعمال استبداد هستیم. امروز در دنیا استبداد دلار را داریم که باید از این حوزه نیز همانند دفاع مقدس عبور کنیم.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خراسان رضوی با اشاره به اینکه این دوره نیاز به گذر دارد، اظهار کرد: به زودی به فضا و میدان درخشان اقتصاد مبتنی بر تفکر و اندیشه اسلامی در دنیا خواهیم رسید. در عمق بخشی خارجی نیز شاهد تشکیل حکومت‌های انقلابی و اسلامی در منطقه هستیم؛ انقلاب اسلامی ذهن‌ها را به تصرف خود درآورده و در اثر این نگاه جبهه مقاومت در دنیا اسلام شکل گرفته و دیر نخواهد بود که بسیج امت اسلامی در دنیا را شاهد خواهیم بود.
وی با بیان اینکه باید بسیج را محلی برای زمینه‌سازی حضور مردم در همه عرصه‌ها ببینیم، افزود: رویکرد ما در سپاه امام رضا(ع) و بسیج خراسان رضوی این است که همه زمینه‌ها را برای حضور مردم و بسیجیان فراهم کنیم. باید به کمک دستگاه‌های متولی برویم و انتظارمان از این دستگاه‌ها اجرایی کردن برنامه‌هایی برای حضور مردم در صحنه باشد.
نظری با تأکید بر اینکه بسیج باید حول محور دستگاه‌ها عمل کند، اظهار کرد: به این ترتیب هم قدرت دستگاه‌ها با قدرت مردم افزایش می‌یابد و هم سرعت کاهش مشکلات روز به روز بیشتر می‌شود.
فرمانده سپاه امام رضا(ع) در خراسان رضوی با اشاره به اینکه بسیج تحت تفکر و اندیشه اسلام ناب جهت‌گیری انقلابی و اسلامی دارد، ادامه داد: اعلام آمادگی می‌کنیم تا بسیج را در استان خراسان رضوی به عنوان نهاد مردمی آماده و پیوسته به دستگاه‌های متولی معرفی کنیم.
وی با اشاره به اینکه نگاه ما نگاه الگویی است، افزود: بدون مردم توان اجرایی نخواهیم داشت لذا باید از ظرفیت مردم در همه حوزه‌ها استفاده بیش از پیش را ببریم.

انتهای پیام

captcha