بسیجی تكلیف‌مدار است/ نیاز تمام‌ نشدنی كشور به بسیج
کد خبر: 3767109
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۶
نعمتی:

بسیجی تكلیف‌مدار است/ نیاز تمام‌ نشدنی كشور به بسیج

گروه سیاست و اقتصاد ـ جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، شجاعت، بردباری، ایمان و ولایتمداری را از ویژگی‌های بسیجیان برشمرد و گفت: بسیجی تكلیف‌مدار است.

به گزارش ایكنا از فارس، امیر نوذر نعمتی، جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی امروز، 5 آذرماه در همایش سالروز تشكیل بسیج مستضعفین كه در دانشكده مطالعات تطبیقی قرآن كریم شیراز برگزار شد، با اشاره به دلاورمردی‌های بسیجیان در عرصه‌های مختلف انقلاب اسلامی از دفاع مقدس، تأمین امنیت و غیره گفت: جنگ تحمیلی تمام شد اما نیاز به بسیج تمام نشده است و تا زمانی كه دشمن داریم به بسیج هم احتیاج داریم.
وی ویژگی‌های بسیجیان را برشمرد و گفت: شجاعت، بردباری، ایمان، ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری و رأفت و مهربانی از ویژگی‌های بسیجیان است.
نعمتی با بیان اینكه تأكید كرد كه بسیجیان باید همواره ارزش‌های اسلامی را رعایت كند و البته در راه رضای خدا نیز از انفاق غفلت نكند.
جانشین فرماندهی نزاجا با بیان اینكه بسیجی تكلیف‌مدار است، گفت: بسیج تنها مختص به كسانی نیست كه در بسیج ثبت‌نام كرده‌اند بلكه هرکسی که ارزش‌های بسیجی بودن را محترم بشمارد و برای آن‌ها ادعا و تشکر کند بسیجی است.
وی در ادامه سخنان خود با تصریح اینكه فعالیت بسیج قبل از انقلاب اسلامی آغاز شد، گفت: در حقیقت بسیج در سال 42 و توسط امام راحل تشكیل شد اما نه به صورت ظاهری.
این مقام ارشد نظامی، اوج قدرت بسیج را در 22 بهمن سال 57 دانست و افزود: در اوج قدرت رژیم طاغوت پهلوی قدرت تفكر بسیجی موجب پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد.
نعمتی با بیان اینكه ما بلافاصله بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و در روز 23 بهمن‌ماه وارد جنگ و مبارزه با استكبار شدیم، گفت: اولین برنامه امام بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، برگزاری رفراندوم جهت انتخاب نوع حكومت بود كه در نتیجه در 12 فروردین سال 58، جمهوری اسلامی در ایران شكل گرفت.
وی با یادآوری ترورهای گسترده اقشار مختلف مردم توسط دشمنان گفت: دشمنان ما در آن زمان به هیچ فردی از هر قشر و صنفی رحم نمی كردند و هر كسی دل در گرو نظام جمهوری اسلامی داشت را ترور می‌كردند.
جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی همچنین سال‌های دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: اولین حمله نظامی عراق در 13 فروردین همان سال بود و همزمان با این وضعیت نیز به دستور امام راحل در 28 فروردین سال 58 ارتش جمهوری اسلامی و در 2 اردیبهشت همان سال سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و در 5 آذرماه نیز بسیج مستضعفین در كشورمان تشكیل شد.
نعمتی با تأكید بر اینكه امام با این سه فرمان در حقیقت امنیت كشور را بیمه كردند، امنیت را زیرساخت و زیربنا و شرط لازم برای هر انجام هر فعالیتی در كشور دانست و گفت: با وجود ارتش و سپاه 20 هزار نفری در آن زمان و همچنین وجود این همه دشمنان، مسلماً امنیت كشور تأمین نمی‌شد لذا امام صدور تشكیل بسیج مستضعفین را دادند.
جانشین فرماندهی نزاجا با یادآوری اركان اساسی انقلاب اسلامی تأكید كرد كه انقلاب اسلامی ما یك انقلابی مردمی بود كه بر پایه اسلام و آموزه‌های آن تشكیل شد و بسیج نیز امنیت را برای نظام جمهوری اسلامی به ارمغان آورد.
وی ضمن گرامیداشت فرا رسیدن سالروز تشكیل بسیج گفت: فرهنگ بسیجی یک تفکر است که در قالب یك تشكیلات شكل گرفته است و همواره در تمامی عرصه مورد استفاده قرار گرفته و پیروزی به همراه داشته و موجب پیشرفت‌های فراوانی در كشورمان شده است.
نعمتی فرمایشات مقام معظم رهبری را در خصوص بسیج یادآور شد و گفت: معظم‌له فرمودند كه در هیچ كشور دنیا بسیج آن كشور به درخشندگی بسیج ما نیست.
انتهای پیام

captcha