جای خالی تولید فیلم در حوزه وقف/ ‌رسانه‌ها از ترویج وقف‌‌ قرآنی پشتیبانی کنند
کد خبر: 3767303
تاریخ انتشار : ۰۶ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵

جای خالی تولید فیلم در حوزه وقف/ ‌رسانه‌ها از ترویج وقف‌‌ قرآنی پشتیبانی کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف استان مرکزی ‌بی‌توجهی به ساخت و تولید فیلم، سریال، انیمیشن و فیلم کوتاه تأثیرگذار در حوزه وقف قرآنی را یکی از خلأهای موجود برشمرد و گفت: اگر هنرمندان در عرصه فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی فعالیت چشمگیری کنند، در سال‌های نه‌چندان دور شاهد رونق وقف‌های قرآنی با نیات مهم و اثرگذار خواهیم بود.

جای خالی تولید فیلم در حوزه وقف احساس می‌شود/ لزوم پشتیبانی رسانه از ترویج وقف‌های قرآنی

حجت‌الاسلام عبدالله حسینخانی، رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی‌، در گفت‌و‌گو با ایکنا از استان مرکزی، گفت: سهمیه امسال ما ثبت 7 وقف قرآنی است که تاکنون 4 وقف قرآنی ثبت شده است که تا پایان سال این سهمیه محقق می‌شود.
وی تصریح کرد: باید قبول کنیم در موقوفه‌های قرآنی ضعیف هستیم. بخش اعظم فعالیت‌های قرآنی از محل اعتبارات مدیریتی و بخش دیگر از طرف خیرین محقق می‌شود که سعی ما بر این است تا علاوه بر تکلیف سازمان، تعداد موقوفه‌های ثبت شده امسال را به 10 تا 15 موقوفه ارتقا دهیم.
‌حسینخانی ادامه داد: هدف از گسترش وقف‌های قرآنی ثبت وقف‌های قوی در راستای ترویج فرهنگ قرآنی است. برای رسیدن به این اهداف باید برنامه‌ها در این حوزه دقیق‌تر و آموزش‌های لازم ویژه مروجان وقف انجام شود. برای مثال طرح تربیت مربی قرآن یکی از برنامه‌های مهم است که برای برگزاری آن اعتبار قرآنی نداریم و از محل اعتبارات سازمان، خیرین و مدیریتی استفاده می‌شود.
رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف استان ادامه داد: باید وقف‌های قرآنی به گونه‌ای باشد که برای همه فعالیت‌های قرآنی خودکفا باشیم و تلاش می‌کنیم تا با استفاده از نظرات کارشناسان در راستای توسعه موقوفه‌های قرآنی قدم‌های بهتری برداریم.
وی نقش رسانه را در ترویج و توسعه موقوفه‌های قرآنی پررنگ توصیف کرد و افزود: در واقع اگر رسانه حامی ما نباشد، نمی‌توانیم اقدام خارق‌العاده‌ای انجام دهیم. رسانه نیاز ما را به اشکال مختلف به گوش جامعه و مردم می‌رساند و می‌تواند پشتیبان خوبی برای ترویج وقف‌های مورد‌نیاز جامعه همچون موقوفات قرآنی باشد.
‌حسینخانی با اشاره به اینکه از عمر تشکیل مرکز مشاوره وقف 4 سال می‌گذرد، اظهار کرد: واقفان قبل از اینکه نیت خود را نهایی کنند با کارشناسان این مرکز گفت‌و‌گو و مشورت می‌کنند. کارشناسان نیز آنان را از نیازهای روز جامعه مطلع می‌کنند تا نیازهای جامعه احصا شود.
وی بیان کرد: وقف‌های مشارکتی از دیگر وقف‌هایی است که مردم می‌توانند در آن شرکت کرده و اسم خود را در جرگه واقفان ثبت کنند مهم نیت افراد است و واقفان بنا بر بودجه و توان مالی خود وقف می‌کنند. اگر وقف‌ها بتواند مشکلی را از مشکلات جامعه حل کند، چه بسا از بروز آسیب‌های فرهنگی و اعتقادی جلوگیری کند.
رئیس اداره قرآنی اداره‌کل اوقاف استان در پایان بی‌توجهی به ساخت و تولید فیلم، سریال، انیمیشن و فیلم کوتاه تأثیرگذار در حوزه وقف قرآنی را یکی از خلأهای موجود برشمرد و گفت: اگر هنرمندان به منظور فیلم‌نامه‌نویسی و فیلم‌سازی در این عرصه فعالیت چشمگیری کنند، در سال‌های نه‌چندان دور شاهد رونق وقف‌های قرآنی با نیات مهم و اثرگذار خواهیم بود.
انتهای پیام

captcha