آئین‌نامه‌ مسابقات قرآن هند همتراز با قوانین بین‌المللی بود
کد خبر: 3767544
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۲
رتبه نخست رشته قرائت مسابقات قرآن دهلی:

آئین‌نامه‌ مسابقات قرآن هند همتراز با قوانین بین‌المللی بود

گروه بین‌الملل ــ رتبه نخست مسابقات قرآن هند از همتراز بودن آئین‌نامه مسابقات قرآن هند با قوانین بین‌الملل یاد و اظهار کرد: همین موضوع سبب ارتقای سطح مسابقات شده بود.

آئین‌نامه‌ مسابقات قرآن هند همتراز با قوانین بین‌المللی بودجابر احمد، رتبه نخست مسابقات ملی قرآن هند در رشته قرائت در گفت‌وگو با ایکنا؛ اظهار کرد: در جامعه اسلامی تعلیم‌الدین هندوستان تحصیل و از استان گجرات (استانی در غرب هندوستان) در مسابقات شرکت کردم.

وی رسیدن به رتبه نخست این مسابقات را نتیجه زحمات استادش و دعای والدینش دانست و گفت: تلاش بسیاری نیز کردم تا بتوانم به جایگاه مطلوبی در این حوزه دست پیدا کنم و این زحمات به ثمر نشست. مدت زمان بسیاری بود که منتظر رسیدن به چنین لحظه‌ای بودم که رتبه اول را از آن خود کنم.

احمد که 10 سال است به فعالیت قرآنی به ویژه در رشته قرائت مشغول است، به معرفی استادش پرداخت و افزود: قاری احمدالله که سابقه چهل ساله در قرائت و تعلیم قرآن دارد، یکی از اساتید من بود.

وی همچنین در پاسخ به اینکه پیش از این در مسابقه دیگری شرکت کرده بود یا خیر،‌ اظهار کرد: در مسابقات قرآن ابوظبی شرکت کردم و رتبه سوم را به دست آوردم. همچنین در مسابقات مدارس هندوستان نیز پیش از این شرکت کرده‌ام.

احمد با بیان اینکه سطح برگزاری مسابقات قرآن هند بسیار عالی بود،‌ یادآور شد: آئین‌نامه‌هایی که داوران بر اساس آنها به ارزیابی قاریان پرداختند،‌ منطبق با آئین‌نامه‌های داوری بین‌المللی بود و همین نکته سبب شد که سطح برپایی مسابقات ارتقاء پیدا کند.

این قاری هندی درباره شرکت در مسابقات قرآن ایران گفت: تمام تلاش خود را برای کسب امتیاز بالا می‌کنم تا نمایندگی هند در ایران را به نحو مطلوب انجام دهم و رتبه ارزشمندی به دست آورم.

نوزدهمین دوره مسابقات حفظ و قرائت قرآن در هندوستان به کوشش خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در هفته وحدت (فاصله میان ۱۲ ـ ۱۷ ربیع‌الاول که اولی سالگرد ولادت حضرت محمد(ص) بنا به روایات اهل سنت و دومی به روایت شیعیان است) برگزار شد.  از ۱۶ استان هندوستان و در مجموع، ۲۵۰ نفر برای شرکت در این رویداد معنوی ثبت‌‌نام کردند که ۱۱۶ نفر بر اساس ارزیابی‌های صورت گرفته بر اساس میزان حفظیات و مدارک قرآنی افراد به این مسابقات راه یافتند. از این تعداد،‌ ۳۶ نفر در رشته حفظ و ۸۰ نفر در حوزه قرائت به رقابت پرداختند. این مسابقات از 22ـ 24 نوامبر در دهلی برگزار شد.

انتهای پیام

captcha