توسعه همکاری‌های موزه ملک و مرکز طبع و نشر درباره کتابت قرآن
کد خبر: 3767791
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲

توسعه همکاری‌های موزه ملک و مرکز طبع و نشر درباره کتابت قرآن

گروه ادب ــ مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی از توسعه همکاری‌های مشترک با موزه ملک در راستای کتابت قرآن خبر داد.

توسعه همکاری‌های مشترک موزه ملک و مرکز طبع و نشر درباره کتابت قرآنمحمد بابایی، مدیر نشر مرکز طبع و نشر قرآن جمهوری اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا از امضای تفاهم‌نامه بین مرکز طبع و نشر قرآن و مؤسسه کتابخانه و موزه ملی ملک خبر داد و گفت: این تفاهم‌نامه نخستین تفاهم‌نامه درباره همکاری‌های مشترک فرهنگی و هنری بین مرکز طبع و نشر و موزه ملک است که با حضور سیدعلی سرابی و غلامرضا خواجه‌سروی امضا شد.
وی افزود: به موجب این تفاهم‌نامه کارگاه‌ها و نشست‌های علمی- آموزشی مشترک برگزار و آثاری به منظور پیشبرد فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی منتشر خواهد شد.
یادآور می‌شود مؤسسه (کتابخانه و موزه ملی ملک) و مرکز (مرکز طبع و نشر قرآن) متعهد می‌شوند موضوعات و محورهای ذیل را در راستای برآوردن توافقات تفاهم نامه اجرا کنند:
* تخصیص و تبادل نیروی متخصص و کارشناس برای برگزاری دوره‌های آموزشی، تحقیقاتی و نشست‌ها و همایش‌های مشترک طرفین در حوزه کتابت و کتاب‌آرایی قرآن کریم.
* برگزاری نشست‌های علمی، هنری، سمینار، نمایشگاه‌ها و سخنرانی‌های آموزشی و پژوهشی در زمینه آثار قرآنی.
* اطلاع‌رسانی در زمینه زمان، مکان و نحوه برگزاری همایش‌ها، کنفرانس‌ها و نشست‌های تخصصی توسط طرفین.
* همکاری در زمینه تبادل اطلاعات در حوزه‌های مشترک به ویژه آثار و پژوهش‌های مربوط به فرهنگ و تمدن ایرانی ـ اسلامی در حوزه کتابت و کتاب‌آرایی قرآن کریم.
* معرفی اساتید مورد نیاز برای استفاده از توانمندی‌های مورد نظر درباره برگزاری دوره‌ها و کارگاه‌های آموزشی و انجام پژوهش‌های کاربردی.
*تخصیص امکانات و فضای مورد نیاز برای برگزاری برنامه‌های مشترک.
* انتشار آثار قرآنی هنرمندان معاصر در حوزه کتابت قرآن، ادعیه و دیگر متون دینی.
یادآور می‌شود این سند همکاری برای مدت 2 سال معتبر خواهد بود.
انتهای پیام

captcha