ترویج الگوی عملی وحدت، یکی از اهداف رادیو سراسری زیارت است
کد خبر: 3767994
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶
معاون امور استان های سازمان صدا و سیما:

ترویج الگوی عملی وحدت، یکی از اهداف رادیو سراسری زیارت است

گروه فرهنگی - معاون امور استان های سازمان صدا و سیما گفت: یکی از اهداف رادیو سراسری زیارت ترویج الگوی عملی و رفتاری وحدت و نیز زیارت همراه با معرفت است.

ترویج الگوی عملی وحدت، یکی از اهداف رادیو سراسری زیارت استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی علی دارابی در اولین سالگرد افتتاح رادیو سراسری زیارت که صبح امروز در سالن رضوان صدا و سیمای خراسان رضوی برگزار شد، عنوان کرد: رادیو زیارت رادیو وحدت، اخوت و اتحاد میان مسلمانان است و نشر هر گونه مطالب خلاف وحدت تناقض آشکار با فلسفه وجودی آن  خواهد داشت.

عدم نشر مطالب فاقد سند در رادیو سراسری زیارت
وی افزود: مطالب سست، فاقد سند و مطالبی که مخل وحدت ادیان و مذاهب است، نباید در این رسانه مطرح شود زیرا همه مردم با گرایش ها و مذاهب مختلف  از دوستداران اهل بیت (ع) هستند که ما باید این را سرمایه بزرگی برای دانسته و برای آن برنامه ریزی کنیم.

معاون امور استان های سازمان صدا وسیما با اشاره به  افتتاح رادیوسراسری زیارت در موج FM در استان های فارس و قم بیان کرد: امید است شاهد پرتوافشانی و صدور پیام اخلاق و معنویت از رادیو سراسری زیارت در وسعت ایران و سپس در وسعت کره زمین باشیم.

دارابی با بیان اینکه رادیو تصویری زیارت یک رادیو 24 ساعته است، افزود: رادیو تصویری زیارت با هدف توسعه، تقویت اطلاعات و دانش عمومی و معارف زیارتی و دینی مردم در حوزه زیارت تاسیس شده است.

آگاهی بخشی ومعرفت افزایی از جمله اهداف تاسیس رادیو زیارت
وی در خصوص دیگر اهداف تاسیس رادیو سراسری زیارت گفت: رادیو زیارت با هدف آگاهی بخشی و معرفت افزایی، ترویج و توسعه اسلام ناب محمدی(ص)، ارتقای سطح معنوی و نشر و رشد معارف دینی به خصوص معارف اهل بیت(ع) و فرهنگ رضوی تاسیس شد.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه مساله اصلی ما موضوع مخاطب است، بیان کرد: باید برای جذب، افزایش و حفظ مخاطب کنونی همواره مطالعه، پژوهش و برنامه ریزی داشته باشیم. از صداو سیمای خراسان رضوی و سازمان صدا و سیما می خواهم که با یاری یکدیگر در باره ی مساله مخاطب برنامه ریزی انجام دهند.

 دارابی با بیان اینکه باید اولویت در رادیو زیارت نسل جوان باشد، بیان کرد: لازم است برنامه ریزی ها به گونه ای صورت گیرد که جوانان رادیو زیارت را رادیوی اصلی خود قلمداد کنند.

تقویت شورای اندیشه ورزی واتاق فکر رادیو زیارت 
وی با تاکید بر تقویت شورای اندیشه ورزی واتاق فکر رادیو سراسری زیارت افزود: در این اتاق فکر باید نخبگان، سرآمدان و صاحب نظران فکری حضور داشته باشند.

معاون امور استان های سازمان صدا وسیما با اشاره به اینکه رادیو زیارت باید در طول سال بدرخشد و جذاب و پر شنونده باشد، عنوان کرد: بدیهی است رادیو سراسری زیارت در مناسبت های مهم مثل اربعین و محرم باید نیاز مخاطبان خود را پاسخ دهد و محتوای برنامه های آن یز لازم است مستدل و باورپذیر باشد.

دارابی در خصوص دیگر مراقبت های دائمی که باید در برنامه های رادیو سراسری زیارت صورت بگیرد، گفت: سهم رادیو زیارت در سبد مصرف رسانه مردم باید تعریف شود چون مساله افزایش و پایداری مخاطب برای ما بسیار مهم است. در جامعه امروز، تنوع و تکثر رسانه ها بسیار زیاد بوده و در حال حاضر 150 شبکه رادیویی و تلویزیونی در حال فعالیت است که به بیش از 35 زبان فراملی در اقصی نقاط دینا برنامه تولید و پخش می کند.

معاون امور استان های سازمان صدا و سیما با اشاره به اینکه رقابت در عرصه رسانه بسیار دشوار شده و تعداد شبکه های ماهواره ای که علیه مردم و انقلاب اسلامی فعالیت دارند، به بیش از 300 شبکه افزایش پیدا کرده است، اظهار کرد: امروز ما با پدیده ای به نام فضای مجازی رو به رو هستیم که به مثابه یک ابررسانه نقش ایفا می کند. بنابراین رادیو برای اینکه شنیده شود و مخاطب آن پایدار باشد، باید شبانه روز تلاش کند.

لزوم انجام تولیدات مشترک با کشور های همسایه و مسلمان
دارابی افزود: همکاری بایسته با شبکه های استانی و همکاری برنامه ای و تولیدات مشترک با کشورهای همسایه و مسلمان می تواند از جمله برنامه ریزی ها برای اخوت میان مسلمانان باشد.

وی با تاکید بر اینکه قرآن، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه باید سهم بالایی در برنامه سازی و آنچه که ما به عنوان کنداکتور از آن یاد می کنیم، داشته باشد، عنوان کرد: ایده های نو، خلاقانه و مبتکرانه می تواند رادیو زیارت را از کلیشه نجات دهد؛ در واقع در این عصر رقابت رسانه ای رادیو زیارت باید ساز و کار هایی برای حضور موثر و جذاب طراحی کند.

انتهای پیام

captcha