حکایت فعال قرآنی که ماندگار شد
کد خبر: 3768028
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۸

حکایت فعال قرآنی که ماندگار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ سیده‌ثمینه باقری، قاری و حافظ قرآنی بود که ۲۲ سال پیش به دیدار حق شتافت، اما خانواده‌اش هر ساله با برگزاری مسابقات قرآن، سالگرد دخترشان را به یک الگوی فرهنگی و قرآنی تبدیل کردند.

حکایت سالگرد یک فعال قرآنی که مبدل به یک الگوی فرهنگی شد

به گزارش ایکنا انسان‌ها وقتی در مسیر قرآن قرار می‌گیرند و با خدای خود خالصانه معامله می‌کنند منشأ خیر و برکت می‌شوند و فرقی ندارد که در قید حیات بوده یا به سفر آخرت کوج کرده باشند.

یک نمونه از این افراد دانش‌آموزی با نام سیده‌ثمینه باقری‌سلیمی است که 22 سال پیش زمانیکه در مقطع دیپلم تحصیل می‌کرد و در حالی که حافظ و قاری قرآن بود در حادثه‌ای جان به جان آفرین تسلیم کرد و خانواده او برای گرامیداشت او هر ساله تصمیم به برپایی یک برنامه فرهنگی و قرآنی گرفتند و تا کنون که 22 سال از آن واقعه می‌گذرد این برنامه فرهنگی را هر سال باشکوه‌تر از  سال قبل اجرا می‌کنند.

سیده‌فاطمه غنیزاده، مادر سیده‌ثمینه باقری سلیمی است که امروز دبیر برگزاری بیست ودومین دوره مسابقات قرآنی «یادواره سیده ثمینه باقری سلیمی» را بر عهده دارد در گفت‌وگو با ایکنا از مازندران، اظهار کرد: مرحوم سیده ثمینه باقری سلیمی از قاریان قرآن بود و هرساله در مسابقات شرکت می‌کرد و از سوی مسئولان بارها تقدیر شد.

وی با بیان اینکه این قاری و حافظ قرآن در پایان مقطع متوسطه در اثر تصادف جان به جان آفرین تسلیم کرد، افزود: من به اتفاق همسرم  تصمیم گرفتیم  برای سالگرد دخترمان کاری ماندگار انجام دهیم به همین خاطر یک مسابقه قرآنی را در سطح مقطع ابتدایی و متوسطه اول در سطح شهرستان ساری برگزار کردیم.

 مادر مرحوم ثمینه باقری گفت: این مسابقات از اولین سالگرد دختر مرحومش برگزار کرد و امسال 22 امین دوره مسابقات را به مناسبت گرامیداشت سالگرد فرزند مرحومش برگزار کرده است.

وی افزود: این مسابقات در حفظ جزء یک و دو یا 29 و 30 و در رشته قرائت ترتیل چهار جزء آخر قرآن برگزار می‌شود.

حکایت سالگرد یک فعال قرآنی که مبدل به یک الگوی فرهنگی شد

غنیزاده بیان کرد: در این دوره از مسابقات از داوران کشوری بهره گرفته و از کل مدارس شهرستان ساری در دو مقطع ابتدایی و متوسطه اول دعوت می‌کنیم که پنج نفر از بهترین حافظان و قاریان را برای شرکت در مسابقات یادواره مرحوم ثمینه باقری معرفی کنند.

وی ادامه داد: بیش از 200 شرکت‌کننده در این مسابقات حضور پیدا می‌کنند و در مقطع ابتدایی و متوسطه اول از سه نفر برتر در هر رشته تجلیل بعمل می‌آید.

دبیر برگزاری بیست و دومین دوره مسابقات قرآنی «یادواره ثمینه باقری سلیمی»  تصریح کرد: امسال حدود 6 میلیون برای اهدای جوایز برای منتخبین هزینه شد.

وی افزود: در عصری زندگی می‌کنیم که دشمنان از هر جهت در تلاش هستند  تا به جوانان این مرز و بوم آسیب برسانند و در این روزگار فقط با پناه بردن به قرآن می‌توانیم جامعه‌مان را از آسیب‌های جنگ نرم دشمن دور نگه داریم.

در ادامه با چند نفر از این نفرات برتر مصاحبه کوتاهی داشتیم.

حکایت سالگرد یک فعال قرآنی که مبدل به یک الگوی فرهنگی شد

ریحانه فاضلی، دانش‌آموز پایه پنجم ابتدایی که رتبه اول رشته حفظ را کسب کرده است، می‌گوید: اولین سال است در این دوره از مسابقات شرکت کرده و تلاش در حفظ  جزء 30 قرآن سبب شده برای حفظ دیگر اجزاء همه تلاش کند.

وی با بیان اینکه حفظ قرآن در تقویت حافظه‌اش موثر بوده است،ادامه داد: وقتی برای دیگران قرآن می‌خواند همکلاسی‌هایش تشویق می‌شوند که با قرآن ارتباط بهتری برقرار کنند.

هانیه اندرخورا که رتبه سوم قرائت را در این دوره از مسابقات کسب کرده است، اظهار کرد: با قرائت قرآن آرامش پیدا می‌کند و توانسته است در تشویق خواهر کوچک‌ترش برای رفتن به وادی کلام وحی موثر باشد.

وی با اشاره به اینکه وقتی قرآن می‌خوانم حسی در من ایجاد می‌شود که مرا به بیشتر خواندن ترغیب می‌کند، افزود: خیلی از همکلاسی‌های من صوت خوبی دارند و باید این استعدادها را بارور کنیم.

ساجده وثیقی نفر دوم حفظ قرآن در پایه ششم می‌گوید: قرائت و حفظ قرآن در اخلاقم تاثیر داشته و ارتباطم را با اجتماع بهتر کرده است.

وی افزود: از برگزارکنندگان این مسابقات تشکر می‌کنم و امیدوارم هر سال این مسابقات برگزار شود.

به گزارش ایکنا جامعه ایران اسلامی به وجود چنین الگوهای فرهنگی نیازمند است و چقدر خوب است این نوع تفکر و روش در دیگر خانواده‌های ایرانی نیز نهادینه شود.

انتهای پیام

حکایت سالگرد یک فعال قرآنی که مبدل به یک الگوی فرهنگی شد

انتهای پیام

captcha