فرهنگ قرآنی در جامعه تقویت شود/ تربیت جوامع از مهم‎ترین تأکیدات قرآن کریم
کد خبر: 3768088
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹
محمدباقر قالیباف:

فرهنگ قرآنی در جامعه تقویت شود/ تربیت جوامع از مهم‎ترین تأکیدات قرآن کریم

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ محمدباقر قالیباف در حاشیه همایش بین‌المللی بانوان قرآن‌پژوه و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تربیت جامعه و انسان‌ها در همه ابعاد اجتماعی از مهم‌ترین تأکیداتی است که در قرآن کریم بیان شده است.

فرهنگ قرآنی در جامعه تقویت شود

به گزارش خبرنگار ایکنا، محمدباقر قالیباف، ظهر پنجشنبه، هشتم آذرماه، در حاشیه برگزاری همایش بانوان قرآن‌پژوه که در حرم مطهر رضوی برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قرآن کریم در آموزه‌های خود تأکید ویژه‌ای بر حوزه عمل و رفتار انسان‌ها دارد و به تمام ابعاد زندگی انسان در این کتاب آسمانی توجه شده است. 

وی افزود: به همین دلیل باورهای قرآنی باید در  قلب، روح و عقل همه انسان‌ها به ویژه مسلمانان تأثیرگذار باشد. بنابراین نیازمندیم که باورهای قرآنی در قلب، روح و عقل یکایک انسان‌ها مخصوصاً در جوامع اسلامی نهادینه شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: زمانی که شهردار تهران بودم رویکرد توسعه اجتماعی فعالیت‌ها را بر این مبنا قرار دادم و تقویت این فرهنگ با تأکید بر بانوان قرآن‌پژوه، که نقشی جدی در تربیت نسل‌های آینده دارند، وظیفه همه ماست.   
قالیباف با بیان نقش آستان قدس رضوی در تقویت فرهنگ قرآنی گفت: امیدوارم تمامی مراکز به ویژه آستان قدس رضوی که حتماً وظیفه مضاعفی در این حوزه دارد توفیق خدمت در عرصه‌های قرآنی را در برنامه‌های خود گسترش دهد.
انتهای پیام

 

captcha