انقلاب اسلامی مسیر جدیدی برای بانوان گشود
کد خبر: 3768102
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲
سیدعباس صالحی:

انقلاب اسلامی مسیر جدیدی برای بانوان گشود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه که در مشهد در حال برگزاری است، آورده است: انقلاب اسلامی فضای پرشتابی برای فعالیت‌های قرآنی بانوان ایجاد کرد؛ تأثیر قرآن به وسیله بانوان در خانواده و جامعه، بیشتر روشن می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ متن پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به پانزدهمین همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه به شرح زیر است:

قرآن کریم شفا و رحمت خداوند برای مؤمنان است، رحمتی که مهمترین و عزیزترین صفت حق تعالی است و شامل تمامی مخلوقات می‌شود، در قرآن تبلور ویژه‌ای دارد. قرآن سبب شفای روحی انسان‌ها می‌شود و در پرتوی آن انسان از آفت‌های نفسانی و روحی نجات می‌یابد. قرآن همچنین محور وحدت جمعیت یک و نیم میلیاردی مسلمانان است و اگر با قرآن مأنوس باشیم، اختلافی وجود نخواهد داشت.
ترویج و توسعه مضامین قرآن کریم در کشور و توجه به فهم، تجوید، قرائت و تدبر در آیات الهی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است، با نگاه به سخنان امیرمؤمنان (ع) پیرامون قرآن کریم و تاثیر آن به وسیله دختران، زنان و مادران در خانواده و جامعه، بیشتر روشن می‌شود. چنان که فرمودند: این کتابی است که انسان‌ها را از گناه باز می‌دارد؛ کتاب نصیحتی است که فریب نمی‌خورد و هدایت‌گری است که هرگز گمراه نمی‌کند.
کسانی که با قرآن نشست و برخاست داشته باشند همواره چیزی را به خود اضافه می‌کنند و چیزی را از خود کم می‌کنند. روشنگری، بینش و فهم بالا را بر خود می‌افزایند و به همین سبب تاریکی‌ها و نابینایی‌های دل را از دست می‌دهند. قرآن را بیاموزید که بهترین گفتار و بینش است و در آن تعمق کنید که فهم قرآن از خود قرآن بالاتر است.
بعد از صد‌ها سال که مشعل نورانی بانوان مسلمان در دوره‌های بعد به خاموشی گرائید، انقلاب اسلامی ایران در سایه برکت قرآن این مسیر را گشود و در فضای امن و سالمی که به وجود آورده، حرکت جدیدی برگرفته از حرکت درصدر اسلام و زندگی پیامبر (ص) آغاز شد. اکنون ۲۱ هزار پایان‌نامه قرآنی دانشجویی از سوی بانوان نوشته شده که گویای روند روبه رشد و حرکت پرشتاب آنان به برکت اسلام عزیز و قرآن است.
هم اکنون که در کشور ما فرصتی پیش آمده که جمع عظیمی از بانوان با انگیزه‌های عمیق منطقی و عالمانه به دنبال فهم قرآن، ترویج و تحقیق قرآن باشند و بر رونق فضای قرآنی کشور بیفزایند. باید این مهم در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان توفیق بزرگ نظام جمهوری اسلامی در مقابل چشم همگان قرار گیرد.
چه نیکوست که هر ساله جمع‌ی از بانوان فعال در عرصه‌های قرآنی، به عنوان پژوهشگران، نویسندگان و فعالان علوم، معارف و هنر قرآنی در همایش بین‌المللی بانوان قرآن پژوه تجلیل می‌شوند.
همایش بانوان قرآن پژوه که امسال در جوار مرقد مطهر ثامن الائمه حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برپا شده شاهد افزایش چشمگیر تعداد بانوان قرآن پژوه شاخص می‌باشد که اکنون به حدود ۳۰۰ نفر رسیده است.

انتهای پیام
captcha