تنها سنگر و پناهگاه انسان قرآن است
کد خبر: 3768159
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

تنها سنگر و پناهگاه انسان قرآن است

گروه فعالیت های قرآنی - جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش گفت: تنها سنگر و پناهگاه بیمه‌ای که انسان را از همه خطرها و سختی‌ها حفظ می‌کند، قرآن است.

تنها سنگر و پناهگاه انسان قرآن استبه گزارش ایکنا از خراسان رضوی حجت‌الاسلام احمد جلیلی صفت امروز در مراسم آیین اختتامیه سی و هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم، ویژه فرماندهان و سربازان پدافند هوایی ارتش که در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: اگر همه سختی‌ها و مشکلات بر شما فرود آمد، تنها قرآن است که می‌توانید به آن پناه ببرید و در پناه قرآن باشید.

وی افزود: سوالی که در ذهن به وجود می‌آید، این است که قرآن در زندگی انسان چه نقشی دارد؟ اگر هر فردی در کارها و برنامه‌های خود ثابت قدم، مقاوم، جدی و با انگیزه باشد، قطعا پیروز خواهد بود و هدایت از آن چنین افرادی است که این مقوله‌ها را اجرا و عملی می‌کنند.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش تصریح کرد: امروز مردم یمن با مشکلات فراوانی مواجه هستند؛ همچنین کودکان معصوم که قتل و عام می‌شوند و این موضوع بسیار سخت است که در اثر قحطی، شکنجه، گرسنگی و محاصره دست و پنجه نرم می‌کنند و این کودکان که جلوی چشمان پدر و مادر از تشنگی و گرسنگی تلف می‌شوند، این یک شکنجه جسمی و روحی است که آن‌ها متحمل شدند.

وی عنوان کرد: قرآن داروخانه بسیار وسیعی است که برای همه انسان‌های تشنه دارو دارد و همه بیماری‌های روحی و حتی جسمی را شفا می‌دهد. در دنیا برای بشر هیچ چیز مانند قدرت، ریاست و ثروت نمی‌تواند آرام بخش باشد جزء اینکه تنها با قرآن می‌توان آرام گرفت؛ بسیاری از افراد ثروتمندترین فرد هستند اما آرامش ندارند و دائما استرس دارند و به عبارتی همیشه ناآرام هستند اما انسان‌های مومن و شخصیت‌های بزرگ دنیا مرتبط با دین آرام هستند و دنیا را با همان آرامش مدیریت می‌کنند، مانند مقام معظم رهبری و دیگر بزرگان که با قرآن هستند.

جلیلی صفت خاطرنشان کرد: یکی از نقش‌های بی بدیل قرآن در زندگی افراد ادبستان جامعه بشری است و در واقع قرآن سفره گسترده‌ای برای هدایت انسان است و افراد در همه زندگی مانند اخلاق، رفتار، تربیت، اقتصاد، همسرداری، فرزندداری، مدیریت، مسئولیت‌پذیری، امانت‌داری و سیاست‌مداری قرآن را در کارهای خود پیاده کنند و اگر در همه زوایای زندگی، قرآن برنامه زندگی افراد شد قطعا فرد موفقی خواهد بود.

وی با بیان اینکه قرآن سرمایه شرف است، بیان کرد: اگر بنا شد در تمام زوایای زندگی هدف قرآن باشد، باید نگاه به قرآن داشته باشیم و از دستورات این کتاب مقدس پیروی کنیم. درود خدا بر امام (ره) که این انقلاب و قرآن را از انزوا درآورد همان طور که برای اسلام این کار را انجام دادند، امروز امام (ره) ب قرآن، دین و انقلاب قدرتی به مردم داده است که همه را متحیر خود کرده است و این از برکت قرآن است.

جانشین سازمان عقیدتی سیاسی ارتش اظهار کرد: جوانان بدانند شخصیت‌های بزرگ، آزادگان، رزمندگان، امام شهدا و شهدای دفاع مقدس کار بزرگی انجام دادند و با دنیا جنگیدند و در زمان جنگ همه مردم پای کار آمدند در مقابل دشمنان با مدرن‌ترین و پیشرفته‌ترین سلاح‌های روز به جنگ آمدند و ما دست خالی بودیم اما با قرآن و مقاومت و ایثار مردم توانستیم از آن‌ها سبقت بگیریم و پیروز شویم؛ این برنامه قرآن و ایثار است و هرگز با این روش شکست نمی‌خوریم.

وی اضافه کرد: چهل سال است که مردم ما در تحریم هستند و این موشک‌های نقطه زن نیروهای مسلح ما در تحریم تولید شده است. افتخار ملت ایران این است که 40 سال در تحریم هستند و آن را پذیرفتند اما هرگز عزت، آزادی و شرف خود را از دست ندادند و این است که قرآن سرمیه شرف است.

جلیلی صفت بیان کرد: یکی دیگر از نقش‌های قرآن این است که دل فرد را صیقل می‌دهد، ایمان انسان نیاز به آبیاری دارد و آبیاری آن تلاوت قرآن است و اگر دل افراد با قرآن نباشد زنگ می‌زند و پیامبر در این زمینه فرمودند « زندگی را با قرآن نورانی کنید» انسان خوبی‌ها و بدی‌ها را در روشنایی می‌بیند و تمام مشکلات و ناامنی در تاریکی است فردی که می‌خواهد در امنیت باشد باید با قرآن مانوس شود تا به عبارتی زنگ زدایی کند. سیاهی دل را با هیچ چیز نمی‌توان از بین برد مگر با تلاوت قرآن که بسیار آرام بخش است.

حجت الاسلام محمد عدیده، معاون فرهنگی اداره عقیدتی سیاسی قرارگاه پدافند هوایی ارتش، در ادامه مراسم طی سخنانی، اظهار کرد: مرحله مقدماتی این دوره از مسابقات با حضور 3500 نفر از کارکنان وظیفه و پایور در بیش از 40 یگان پدافندی در تیرماه برگزار شد که 1315 نفر به مرحله منطقه‌ای راه یافتند.

وی ادامه داد: مرحله منطقه‌ای مسابقات نیز با حضور منتخبین مسابقات دوره مقدماتی در مهرماه برگزار و 250 نفر به مرحله سراسری مسابقات قران کریم قرارگاه پدافند حضور یافتند.

عدیده گفت: مرحله سراسری مسابقات قران کریم ویژه کارکنان پایور و وظیفه به مدت سه روز و با حضور 250 نفر از دوشنبه ششم آذر در مشهد مقدس آغاز شده است و 75 نفر از منتخبین مرحله سراسری در رشته‌های مختلف به مرحله نهایی مسابقات ارتش که در نیمه اول دی ماه در تهران برگزار می‌شود اعزام خواهند شد.

انتهای پیام

captcha