اصل امامت؛ پرچم‌دار و هدایت‌گر زندگی بشری
کد خبر: 3768162
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۲
آیت الله دری نجف آبادی تشریح کرد؛

اصل امامت؛ پرچم‌دار و هدایت‌گر زندگی بشری

گروه معارف - نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: امامت جهت زندگی در مقام تئوری، عملی، جبهه جامعه بشری، عالم وجود و جوامع انسانی را هدایت‌گر و پرچم‌دار است، همه ما باید تلاش کنیم پرچم عبودیت، اخلاص، معنویت، انسانیت را به دست گرفته و تا اخر عمر از این مسیر غافل نشویم، همانطور که مولا علی(ع) پرچم‌دار تمام صفات عالیه هستند و هیچ‌گاه حتی اندازه ذره‌ای از مسیر الهی غفلت نکردند.

امامت؛ پرچم‌دار و هدایت‌گر زندگی بشری

به گزارش ایکنا از استان مرکزی، آیت الله دری نجف آبادی، نماینده ولی فقیه در استان مرکزی، امروز، هشتم آذر در همایش «بر کرانه امامت» که با حضور حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی، مدیرعامل بنیاد فرهنگی امامت در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای امیرکبیر اراک برگزار شد گفت: امامت یکی از اصول دین است که نباید هیچ‌گاه به فراموشی سپرده شود، واقعه غدیر باید توسعه یابد تا شجره طیبه تا قیامت ریشه‌دار بماند.
وی تصریح کرد: امروز نهال اسلام در تمام جوامع بشری ریشه زده و در حال رشد است باید مبانی را تقویت کنیم تا ثمره شیرین نبوت و امامت در جهان بشری به بار نشسته و همه شاهد گسترش هرچه بیشتر اسلام باشیم. اصل امامت جهت زندگی را ترسیم می‌کند، مهم است که جهت زندگی را از چه کسی بیاموزیم؛ چراکه ما را در رسیدن به هدف کمک می‌کند.
آیت الله دری نجف آبادی اضافه کرد: امامت جهت زندگی در مقام تئوری، عملی، جبهه جامعه بشری، عالم وجود و جوامع انسانی را هدایت‌گر و پرچم‌دار است، همه ما باید تلاش کنیم پرچم عبودیت، اخلاص، معنویت، انسانیت را به دست گرفته و تا اخر عمر از این مسیر غافل نشویم، همانطور که مولا علی(ع) پرچم‌دار تمام صفات عالیه هستند و هیچ‌گاه حتی اندازه ذره‌ای از مسیر الهی غفلت نکردند.
امام جمعه اراک اظهار کرد: اگر امروز به مسأله حقیقت امامت عشق می‌ورزیم و حب ما به اهل‌بیت(ع) 100درصد است همه به خاطر پذیرفتن اصل امامت است، خطبه قاصعه در کنار نامه مالک اشتر و نامه امام حسن(ع) یکی از پر ارزش‌ترین خطبه‌های حضرت در نهج‌البلاغه است.
وی ادامه داد: امامت در دنیای امروز، دیروز و آینده یکی از مهمترین اصول است، امامت اعتقادی ما خط پرگار و مسیر درست حیات و زندگی دنیا و آخرت را ترسیم می‌کند، ممکن است در میدان عمل توفیق نداشته باشیم همه آرمان‌های علوی، فاطمی، نبوی و... را پیاده کنیم؛ راه امیر المؤمنین صراط حق و معرفت است که ما باید در این مسیر مجاهدت کنیم.
آیت الله دری نجف آبادی بیان کرد: دعوای ما با فرقه ضاله وهابیت تکفیری در انتخاب راه و اسلام است، آنان به اسلام آل سعود، وهابیت تکفیری، اسلام رابطه برقرار کردن با جنایتکاران اعتقاد دارند و ما به اسلام جهاد، معرفت، فضیلت، صراط مستقیم، ایمان، ناب علوی، عدالت، کرامت، اخلاق و ... معتقد هستیم و دعوای آنان با ما بر سر انتخاب نوع اسلام است. اسلام آنان اسلام بنی امیه، قلابی و بنی‌عباس است و اسلام ما برگرفته شده از احکام اسلام ناب محمدی(ص).
نماینده ولی فقیه در استان اضافه کرد: جریان امامت، جریان حق و حقیقت، عدالت، انسانیت است، اسلام آمده با دیکتاتورها و جباران برخورد کند، امیرالمونین مرد سیاست است و ما هم اهل سیاست هستیم سیاست علوی عین دیانت و سیاست الهی است. بهتر است دوره‌های تخصصی جهت تربیت نیروهایی همچون علامه حلی، طباطبایی، امینی، شرف الدین و ... برگزار شود، هرچه در حوزه امامت کار شود بازهم کم کار شده است، برنامه ریزی باید دقیق و کاربردی باشد تا همه جوامع بشری اصل امامت را بپذیرند.
سید علیرضا مصطفوی، رئیس دانشگاه فنی‌و‌‌حرفه‌‌ای امیرکبیر اراک، نیز در این مراسم گفت: در دنیای امروز تمام مکاتب ایسمی که ذیل مکاتب امیپریالیسم شکل گرفته است شکست خورده است و چیزی برای عرضه ندارند.
وی ادامه داد: سطح توسعه اقتصادی آنان گسترش داشته است اما خود آنان اقرار به نیاز معنویت و آرامش دارند، کشورهای توسعه‌یافته تمام لذت‌های مادی را تجربه کردند اما در انتها آرامشی که در معنویت وجود دارد را تجربه نکردند و در آرزوی لحظه آرام ماندند.
مصطفوی بیان کرد: اجتماع 25 میلیونی عزاداران حسینی در کربلا هوش از سر دشمنان برده و قدرت انعکاس اخبار را ندارند، شما طلاب جوان به استعداد نهادینه شده در وجود خودتان افتخار کرده و سعی کنید مبانی دینی و الهی در زندگی فردی و اجتماعی تجلی پیدا کند.
رئیس دانشگاه امیرکبیر اراک در پایان گفت: شما طلاب جنبه‌های فقهی همه مسائل را دانسته و در جامعه نشر دهید، امروز دنیای سیاست، اقتصاد، فرهنگ و اجتماع به وجود امثال شما نیاز دارد، آنقدر در حوزه‌ای همچون اقتصاد وارد شوید تا بتوانید در حوزه بانکداری اسلامی نظر دهید و تلاش کنید همواره در مسیر توسعه کشور و اسلام قدم بردارید.
انتهای پیام

captcha