سایت اسلام‌پلاس رونمایی شد
کد خبر: 3768163
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵

سایت اسلام‌پلاس رونمایی شد

گروه فرهنگی ـ مراسم رونمایی از سایت اسلام‌پلاس به همت موسسه بین‌المللی ائمه الهدی(ع) در مجتمع امین قم برگزار شد.

سایت اسلام‌پلاس رونمایی شدبه گزارش ایکنا از قم، در این مراسم که شب گذشته 8 آذر برگزار شد، خلیل ساهوری، مدیر ترجمه اسپانیایی موسسه ائمه الهدی(ع) در سخنانی گفت: از فرموده مقام معظم رهبری مبنی بر این که اگر من امروز رهبر انقلاب نبودم حتما رئیس فضای مجازی می‌شدم، اهمیت فضای مجازی بیان می‌شود.

وی افزود: در شبکه‌های اجتماعی دشمنان به دنبال عوض کردن باور و اعتقادات ما هستند و فقط در زمینه فضای مجازی لشکری را مانند واتس‌آپ و وایبر و تلگرام به خط کردند.

ساهوری بیان کرد: اخلاق در فضای مجازی فناوری اطلاعات بر چگونگی افعال و اعمال ما در زندگی روزمره تاثیر می‌گذارد و همواره یکی از مسئله‌های اصلی توجه به اخلاق بوده است که بر سعادت دنیوی و اخروی جامعه انسانی و نیز در جهت رشد و تعالی ملت‌ها اثر ویژه‌ای داشته است.

ساهوری افزود: یکی از اهداف بعثت انبیا به خصوص پیامبر اکرم(ص) تهذیب اخلاق و تزکیه نفس بوده است و فرمایش رسول گرامی اسلام مبنی بر این که من برای تکمیل مکارم اخلاقی مبعوث شده‌ام نشان دهنده اهمیت اخلاق در اسلام است و جامعه مسلمانان می‌بایست توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند.

در ادامه محسن رادمرد مدیر موسسه ائمه الهدی در این مراسم گفت: موسسه بین المللی ائمه الهدی (ع) با هدف نشر معارف اسلامی، بزرگترین کتابخانه دیجیتال معارف اسلامی را جهت بهره‌مندی کاربران بین‌المللی در سراسر عالم آغاز کرده است.

وی افزود: سیاستگذاری اصلی موسسه با تمسک به روایت معروف امام رضا آغاز شد و در همین خصوص به تعدادی از اساتید فعال فرم‌های نظرسنجی ارسال شد تا شاخص‌های محتوای تولیدی موسسه را به دست آوریم تا ملاک پژوهش‌های محتوای موسسه قرار بگیرد.

مدیر موسیه ائمه الهدی بیان کرد: اولین محصول موسسه، سایت اسلام پلاس است که از فاز اول آن امشب رونمایی می‌شود و در شرایطی که شبکه‌های اجتماعی اطلاعات‌سوز هستند پایگاه داده اسلام‌پلاس را ایجاد کردیم و با عبور از این مرحله حوزه نشر و ترویج را با تمرکز بر شبکه‌های پیام‌رسان آغاز خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: یکی از اساسی‌ترین دغدغه‌های موسسه بعد از تولید محتوا این بود که بازتولید رسانه‌ای داشته باشیم و محتوای سایت قالب رسانه‌ای داشته باشد و در شبکه‌های اجتماعی قابل انتشار و به اشتراک گذاشتن باشد و موسسه بین‌المللی ائمه الهدی بر این تلاش است که با طراحی سایت اسلام پلاس زیبایی‌های معارف نورانی قرآن و اهل بیت(ع) را در عرصه بین‌الملل ارائه کند.

حرکت علمی در تراز تمدن اسلامی

در ادامه حجت‌الاسلام سیدمفید حسینی کوهساری مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه گفت: نقطه همت انسان می‌تواند انسان را به‌جایی که می‌خواهد معطوف کند و ما در شرایطی قرار داریم که داشتن همت بلند یک آرزوی صرف نیست و شرایط و ظرفیت‌های فراوان موجود در دنیای امروز انسان را به همت‌های بلند نزدیک می‌کند.
مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه با بیان این که تعبیر پیچ تاریخی در کلام رهبر معظم انقلاب بدین معنا است که تاریخ بشریت در حال تغییر است، افزود: در تاریخ مقاطعی از جمله بعد از رنسانس یا انقلاب اکتبر روسیه و همچنین انقلاب کبیر فرانسه تاریخ متحول شد.
حسینی کوهساری اظهار کرد: تاریخ در حال تغییر است و به این معناست که مناسبات تمدنی بشر تغییر پیدا می‌کنند و تمدن مادی و غیر الهی کم‌وزن می‌شود و تمدن توحیدی در حال رشد و جان پیدا کردن است.

وی با بیان فرمایشات رهبر معظم انقلاب مبنی بر این که ما در تمدن سازی اسلامی در آغاز راه هستیم،افزود: در منظومه حرکت بین‌المللی بشریت ما یک مأموریت ویژه داریم و ما می‌توانیم از کنار این تحول بشری به‌راحتی عبور کنیم و تراز کار ما باید تمدنی باشد تا بتوانیم مأموریت جهانی خود را محقق سازیم.

وی افزود: در تبلیغ بین‌الملل چهار رکن اساسی وجود دارد که به ترتیب مبلغ، گیرنده، پیام و رسانه چهار رکن است و اگر بخواهیم تبلیغ ما تمدن ساز باشد باید ارکان ما نیز تمدن‌ساز باشند.

وی ادامه داد: ما اگرچه در این ارکان چهارگانه درزمینهٔ تولید محتوی پیشرفت‌های خوبی داشتیم اما در قسمت رسانه‌‌ای با خلا جدی روبرو هستیم و کار اینجا صرفاً رسانه‌ای نیست و رسانه‌هایی همچون اسلام پلاس مأموریت دینی دارد و باید در تراز رسانه تمدن ساز حرکت کنند.

حسینی بیان کرد: استفاده از ظرفیت‌های مخاطب محور در رسانه‌ها اهمیت دارد و در اربعین حسینی این کار عظیم با ظرفیت انسان‌ها شکل می‌گیرد و عملکرد فضای مجازی به واسطه مخاطبان است که رونق می‌پذیرد.

مسئول مرکز ارتباطات و بین‌الملل حوزه‌های علمیه در پایان گفت: طلاب باید نسبت به راهبردهای تمدن ساز رهبر معظم انقلاب اسلامی اهتمام ویژه داشته باشند و اگر می خواهیم جهانی شویم باید این بیانات را مورد بررسی، مباحثه و تحلیل قرار دهیم.

انتهای پیام

captcha