نام‌گذاری روز اقدام علیه نفرت در سالروز حمله به مسجد کبک
کد خبر: 3768574
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۱
مسلمانان کانادا خواستار شدند؛

نام‌گذاری روز اقدام علیه نفرت در سالروز حمله به مسجد کبک

گروه بین‌الملل – شورای ملی مسلمانان کانادا (NCCM) با انتشار نامه سرگشاده‌ای، از دولت این کشور خواستند 29 ژانویه به عنوان «روز ملی اقدام علیه نفرت و تعصب» نام‌گذاری شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری مسلم‌لینک؛ 100 سازمان، گروه‌ و جمعیت اسلامی از جمله مرکز اسلامی کبک (CCIQ)، استانی که در 29 ژانویه 2017 حادثه کشتار مسلمانان در آن رخ داد، این نامه را امضا کرده‌اند.

پیش از این و در پی حمله به این مسجد که طی آن 6 مسلمان کشته و تعدادی زخمی شدند، شورای مسلمانان کانادا از دولت این کشور درخواست کرده بود که این روز را به عنوان روز ملی توجه و اقدام علیه اسلام‌هراسی نامگذاری کند.

در بخشی از درخواست این شورا، آمده: بدون شک برای جامعه مسلمانان و بسیاری از مردم دیگر کانادا روز 29 ژانویه، یادآور حمله ویرانگر به مسجد شهر کبک است. ما با دعوت از همه مردم کانادا برای اتحاد علیه نفرت پراکنی، پیام روشنی را به کسانی که ممکن است بکوشند بین کانادایی‌ها تفرقه بیفکنند می‌فرستیم و آن پیام این است که بدون توجه به اینکه جامعه ما یا دیگر جوامع همسایه ما، هدف نفرت‌پراکنی قرار دارد، همواره در کنار هم خواهیم بود.

شورای ملی مسلمانان کانادا یک سازمان مستقل غیر‌حزبی است که مطالبات مدنی مسلمانان را دنبال می‌کند و در زمینه ارتقای حقوق بشر فعالیت دارد.
انتهای پیام
captcha