نمایش مناجات‌نامه امام علی(ع) در کالج بوداییان فیلیپین+عکس
کد خبر: 3768583
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۷

نمایش مناجات‌نامه امام علی(ع) در کالج بوداییان فیلیپین+عکس

گروه بین‌الملل ـ نمایشگاه خوشنویسی مناجات‌نامه حضرت علی(ع) و اشعار عرفانی به همراه کارگاه خوشنویسی نستعلیق در کالج وابسته به معبد بودایی‌های فیلیپین برگزار شد.

به گزارش ایکنا از فیلیپین؛ نمایشگاه عکس و خوشنویسی مناجات‌نامه امام علی(ع) و اشعار عرفانی مولانا، سعدی و صائب تبریزی از شاعران بزرگ ایرانی به همت رایزنی فرهنگی کشورمان در مانیل در «فوگانگ کالج»( college  Fo Guang)، وابسته به معبد بودایی‌های فیلیپین برگزار شد و محمد تنهایی، سفیر ایران در فیلیپین، محمد جعفری ملک، رایزن فرهنگی ایران در مانیل، خانم مایو جینگ  (Miao Jing) رهبر بوداییان فیلیپین، گروهی از ایرانیان، اساتید دانشگاه «لا سال» فیلیپین، خانم کارِرا (carera) رئیس فوگانگ کالج و اعضای جمعیت «فوکولاره» این کشور در این برنامه حضور داشتند.

خانم مایو جینگ، رهبر بوداییان فیلیپین طی سخنانی در این مراسم، ابراز امیدواری کرد که با کمک رایزنی فرهنگی ایران خوشنویسی نستعلیق را به عنوان یکی از دروس برای دانشجویان هنر کالج بوداییان(فوگوگانگ کالج)، تدریس شده و به کارگاه یک روزه اکتفا نشود.

در ادامه محمد تنهایی، سفیر ایران در مانیل با بیان مطالبی درباره تاریخ و تمدن ایران اسلامی، اظهار کرد: هنر خوشنویسی در ایران، تنها برای نوشتن نیست؛ بلکه ترکیبی از هنر و عشق است که به ظهور رسیده؛ هنر خوشنویسی عشق و زیبایی را ترکیب می‌کند و همین دو عنصر است که برای همه قابل فهم است.

تندیس تقوی، هنرمند ایرانی و مسئول انجمن خوشنویسان ایران شعبه مانیل نیز دیگر سخنران مراسم بود که مطالبی درباره آیین بودا بیان کرد و گفت: دکتر «راناجیت پال» مقاله‌ای در ارتباط با ظهور ادیان بودایی و زرتشتی در ایران باستان دارد که بنا بر این مقاله، این امکان وجود دارد که بودا از شاهزادگان ایرانی باشد و براساس کتاب «بودای بابلی؛ تاریخ گم شده وبصیرت کیهانی» به قلم «هاردی کرفت» نویسنده آمریکایی ردپای «سیذارتا گوتاما»، بنیانگذارآیین بودا در ایران باستان دیده می‌شود؛ تحقیق دیگری هم وجود دارد که نشان می دهد که بودا یک شاهزاده نپالی است؛ امااین که بودا متعلق به چه سرزمینی مهم نیست بخش ارزنده‌ای ازادبیات جهان آموزه‌های بودا است. «گفتارنیک، پندارنیک، کردارنیک» ازآموزه‌های اصیل هشتگانه بودا کاملا منطبق بر سه اصل از آموزه‌های پیامبر ایران باستان، زرتشت است.

وی در ادامه مفهوم تقوا در اسلام را توضیح داد و افزود: ما در قرآن باور داریم خداوند، خالق همه انسان‌هاست و مایه برتری انسان‌ها بر یکدیگر فقط تقوی است. تقوا به معنای دوری از گناهان است و امام على(ع)، امام اول ما شیعیان نيز می‌فرماید: «تقوا اين است كه انسان از هر آنچه او را به گناه مى‌كشاند، پرهيز كند».

تقوی همچنین گفت: همه ما می‌دانیم مرگ همه انسان‌ها از هر دین و آیینی را در می‌یابد و انس گرفتن با دنیا و داشتن ثروت عظیم و برخورداری از مادیات نمی‌تواند افراد بشر را از مرگ برهاند و این مسأله‌ای است که در اسلام بر آن تأکید شده و پیامبر اسلام(ص) در این باره می‌فرماید:«ای فرزند آدم به دنیا دل مبند و با دنیا انس مگیر، زیرا به زودی از آن جدا خواهی شد.»

انتهای پیام

captcha