۷ وقف جدید در تربت‌حیدریه به ثبت رسید
کد خبر: 3768610
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۱

۷ وقف جدید در تربت‌حیدریه به ثبت رسید

گروه شهرستان‌ها - رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه گفت: به همت خیران و نیکوکاران این شهرستان هفت وقف جدید به ارزش سه میلیارد و ۵۱۰ هزار ریال به ثبت رسید.

هفت وقف جدید در تربت‌حیدریه ثبت شدحجت‌الاسلام جعفر نوائیان سررود در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان رضوی، در این خصوص اظهار کرد: یک واحد مسکونی به مساحت ۱۴۰ متر مربع با نیت ساخت خانه عالم، پنج ساعت آب و همچنین دو و نیم هکتار زمین با هدف کمک به دانش آموزان نیازمند توسط مریم محمد بیک زاده و زهرا راعی سر کاریزی دو بانوی خیراندیش این شهرستان وقف شد.
وی ادامه داد: حمزه محمدی اکبری و قربانعلی قرائی نسب، هر کدام یک واحد مسکونی با نیت حوزه علمیه و اسکان امام جماعت مسجد الغدیر و نیز یک قطعه زمین به مساحت ۲۴۰ متر مربع توسط احمد شیبانی با نیت ساخت حسینیه در این اداره ثبت شد.
حجت‌الاسلام نوائیان سررود به دو وقف دیگر اشاره و عنوان کرد: واقفان نیکوکار، رفعت رمضانپور و مریم پور رجب یک قطعه زمین به مساحت ۴۱ متر مربع را به ترتیب با نیات روضه خوانی و امور قرآنی و همچنین ساخت آشپزخانه مسجد عباس بن علی (ع) در این شهرستان وقف کردند.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه تربت‌حیدریه اظهار کرد: پوشش نیازهای روز جامعه دانش آموزان و دانشجویان، نیازمندان، حوزه علیمه، وقف علم و فن‌آوری، اختراعات و اکتشافات از مهمترین اولویت‌های اداره مذکور در این شهرستان است.
وی به ثبت 16 وقف با ارزش بیش از هشت میلیارد و 200 میلیون ریال از ابتدای امسال در این شهرستان اشاره کرد و افزود: ۱۲ هزار موقوفه در شهرستان‌های تربت حیدریه، زاوه و مه‌ولات  قرار دارد که ۹۰ درصد آن در تربت حیدریه است.

حجت‌الاسلام نوائیان سررود اظهار کرد: هنوز تعدادی موقوفات شناسایی نشده در این شهرستان وجود دارد که واقفان وقف‌نامه آن‌ها را تحویل اداره اوقاف و امور خیریه نداده‌اند و در حال شناسایی هستند.

انتهای پیام

captcha