نحوه اجرای طرح «حفظ جزء ۳۰ قرآن» در مدارس چهارمحال و بختیاری
کد خبر: 3768729
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۹
رحمتی تشریح کرد:

نحوه اجرای طرح «حفظ جزء ۳۰ قرآن» در مدارس چهارمحال و بختیاری

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری جزئیات برگزاری طرح حفظ جزء ۳۰ قرآن در مدارس استان را تشریح کرد.

سعید رحمتی، رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با ایکنا از چهارمحال و بختیاری، این طرح را در راستای مطالبه رهبر انقلاب و تربیت 10 میلیون حافظ قرآن دانست و گفت: طرح‌های قرآنی صداوسیما، بشارت 1452 از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات اسلامی در غالب این طرح برای دانش‌آموزان تجمیع می‌شود.
وی با اشاره به اینکه شرکت در این طرح برای تمامی دانش‌آموزان و فرهنگیان داوطلبانه است، افزود: مخاطبان اصلی این طرح همه دانش‌آموزان استان با اولویت دوره ابتدایی است و فرهنگیان نیز می‌توانند در این طرح شرکت کنند.
رحمتی هدف‌گذاری کمی برای این طرح را حافظ شدن 10 درصد از دانش‌آموزان کل کشور خواند و اظهار کرد: علاقه‌مندان می‌توانند از طریق سامانه سیناروبیک یا سایت همگام وزارت آموزش و پرورش به نشانی hamgam.medu.ir در طرح حفظ جزء 30 قرآن ثبت‌نام کنند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با بیان اینکه هر مدرسه یک نفر را به‌عنوان مجری طرح در آن مدرسه معرفی می‌کند، تصریح کرد: مجریان طرح در مدارس می‌توانند مدیران، معلمان یا دانش‌آموزان حافظ پنج جزء یا بالاتر قرآن باشند.
وی از برگزاری این طرح در سه مرحله خبر داد و خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در مرحله نخست سوره‌های «ناس» تا «زلزال»، در مرحله دوم سوره‌های «طارق» تا «بینه» و در مرحله پایانی سوره‌های «نبأ» تا «بروج» را حفظ خواهند کرد.
رحمتی اضافه کرد: در بخشنامه‌ای صادر شده، مدارس می‌توانند از زنگ‌های نماز، قرآن، تفکر و هدیه‌های آسمانی برای آموزش حفظ جزء 30 قرآن بهره ببرند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه ارائه محفوظات قرآنی به صورت فارسی‌خوانی نیز مورد قبول است، ادامه داد: در پایان هر کدام از مراحل سه گانه طرح از دانش‌آموزان و فرهنگیان آزمون گرفته می‌شود و برای کسانی که حد نصاب لازم را کسب کرده باشند گواهینامه‌ای از طرف آموزش و پرورش اهدا می‌شود.
وی امتیازات و هدایای این طرح را سهولت در ثبت‌نام مدارس شاهد و هیئت‌امنایی و بهره‌مندی از جوایز کمک هزینه خودرو، سفر به مشهد مقدس، تبلت و دوچرخه برشمرد.
رحمتی اظهار کرد: معلمانی که بتوانند بیش از 50 درصد از دانش آموزان کلاس خود را حافظ جزء 30 کنند از سوی وزیر آموزش و پرورش لوح تقدیر دریافت خواهند کرد.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش استان از تشکیل جلسه کارگروه آموزش عمومی قرآن با محوریت طرح حفظ جزء 30 در مدارس خبر داد و بیان کرد: این طرح در جلسه کارشناسان و معاونین پرورشی مدارس استان نیز تشریح شد و راهکارهای اجرایی آن تبیین شد.
رحمتی با اشاره به توزیع یک هزار و 500 پوستر معرفی این طرح و چهار و 500 کاربرگ کلاسی ویژه طرح در مدارس سراسر استان، خاطرنشان کرد: کتابچه جزء 30 قرآن نیز آماده و در مدارس توزیع شده است.
وی ایجاد انگیزه یکی از راه‌های استقبال دانش‌آموزان به طرح حفظ جزء 30 در مدارس خواند و گفت: برای فرهنگیان نیز کلاس‌های آموزشی به همت سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha