پیگیری بودجه پیشنهادی كتابخانه‌های عمومی و وزارت ارشاد
کد خبر: 3768821
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۲

پیگیری بودجه پیشنهادی كتابخانه‌های عمومی و وزارت ارشاد

گروه فرهنگی ـ نائب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی بر لزوم حمایت گسترده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کتابخانه‌ها تأکید كرد و گفت: تلاش می‌كنیم كه بتوانیم در بحث بودجه سال آینده، پیشنهادهای نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت ارشاد را پیگیری کنیم.

به گزارش ایكنا از فارس، اصغر مسعودی، نائب رئیس كمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی امروز، 11 آذرماه در دیدار با مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس بر لزوم حمایت گسترده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی از کتابخانه‌ها تأکید كرد و گفت: کتابخانه عمومی از پایگاه‌های مهم ترویج فرهنگ در کشور است و تلاش می‌كنیم كه بتوانیم در بحث بودجه سال آینده، پیشنهادهای نهاد کتابخانه‌های عمومی و وزارت ارشاد را پیگیری کنیم.
وی با بیان اینکه در حال حاضر اولویت دولت، اتمام پروژه‌های نیمه تمام است، گفت: تعریف پروژه جدید برای ساخت کتابخانه عمومی بسیار دشوار است؛ لذا بحث ساخت زمین‌های موجود در دو شهرستان نی‌ریز و استهبان برای ساخت كتابخانه باید توسط افراد خیر و سازمان‌هایی که در این زمینه مشارکت می‌کنند، دنبال شود.
مسعودی از همکاری با کتابخانه‌های عمومی این دو شهرستان خبر داد و گفت: از فرماندار شهرستان استهبان پیگیری می‌کنیم که کتابخانه بنوان خیر تا پایان سال به بهره‌برداری برسد.
روح‌الله منوچهری، مدیركل كتابخانه‌های عمومی فارس نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مهم‌ترین مشکل کتابخانه‌های عمومی این دو شهرستان بحث استیجاری بودن ساختمان کتابخانه‌ها است، گفت: در شهرستان نی‌ریز ۳ کتابخانه و در استهبان ۴ کتابخانه عمومی در ساختمان استیجاری مستقر هستند که پرداخت هزینه اجاره و جابجایی‌های پی درپی، به کتابخانه‌ها آسیب بسیاری وارد کرده است.
وی با بیان اینکه وضعیت پرداخت اعتبارات نیم درصد کتابخانه های عمومی در این شهرستان‌ها چندان مطلوب نیست، اضافه کرد: بیشتر اعتبار دریافتی کتابخانه‌ها در نی ریز و استهبان بابت اجاره بهای ساختمان‌ها هزینه می‌شود و این قدرت کتابخانه‌ها را در اجرای برنامه‌های ترویجی و فرهنگی کم کرده است.
منوچهری همچنین به پروژه‌های نیمه تمام در این دو شهرستان اشاره كرد و گفت: ساختمان کتابخانه عمومی روستای بنوان خیر در استهبان و پروژه کتابخانه مرکزی نی ریز هنوز به سرانجام نرسیده است.
مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس ادامه داد: کتابداران این دو شهرستان از جمله کتابداران برتر و خلاق هستند که در سطح استانی و ملی نیز برگزیده شده‌اند. طرح کتاب‌رسان سیار نی‌ریز یکی از طرح‌هایی است که به صورت استانی دنبال خواهد شد و کتابداران استهبان نیز در زمینه تلاش برای جذب کتا‌ب‌های اهدایی بسیار موفق عمل کرده‌اند.
منوچهری همچنین اضافه کرد: در برخی از شهرهای این دو شهرستان زمین‌هایی در اختیار کتابخانه‌های عمومی است که لازم است با همکاری مسئولان برای جذب خیرین جهت ساخت کتابخانه اقدام شود.
منوچهری از رایزنی با دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و گفت: در دو شهر قطرویه و مشکان نی‌ریز ساختمان‌های بی استفاده‌ای متعلق به سازمان بهداشت وجود دارد که در حال رایزنی برای تبدیل این ساختمان‌ها به کتابخانه هستیم.
انتهای پیام

captcha