هفتمین گفت‌وگوی دینی ایران و کره‌ جنوبی برگزار می‌شود
کد خبر: 3768911
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶
14 آذر در تهران؛

هفتمین گفت‌وگوی دینی ایران و کره‌ جنوبی برگزار می‌شود

گروه بین‌الملل ـ هفتمین دور گفت‌وگوی دینی ایران و کره‌جنوبی با عنوان «دین و محیط زیست» 14 آذرماه به میزبانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در تهران برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی؛ دور هفتم گفت‌وگوی دینی مرکز گفت‌وگوی ادیان و فرهنگ‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کنفرانس ادیان برای صلح کره‌ جنوبی با عنوان «دین و محیط زیست» طی روز چهارشنبه، 14 آذرماه ساعت 14 در محل حوزه ریاست سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار می‌شود.

در این دوره از گفت‌وگوهای دینی با کره‌ جنوبی، هیأتی متشکل از کشیش كیم تی سونگ، جونگ گك، پارك هیوندو، یانگ دئوگ چانگ و خانم آن هیون می، از اندیشمندان مسیحی کاتولیک و بودایی از این کشور به سرپرستی اسقف اعظم كیم هی جونگ، رئیس کنفرانس مذکور و اسقف اعظم کره جنوبی و اندیشمندان مسلمان از جمهوری اسلامی ایران حضور می‌یابند.

بنابر اعلام این خبر، نخستین دور گفت‌وگوی دینی با عنوان «جوامع دینی در رویارویی با چالش‌های سكولاریسم» آذرماه 1390 در مؤسسه پژوهشی حكمت و فلسفه ایران برگزار شد و دور پنجم گفت‌وگوها  با عنوان «دین؛ صلح و امنیت جهانی» اسفندماه 1394 در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد.

همچنین، ششمین دور مذاکرات دینی مرکز بین‌المللی گفت‌وگوی ادیان سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با کنفرانس ادیان برای صلح کره‌جنوبی، با عنوان «نقش معنویت در زندگی بشر» به میزبانی شهر سئول برگزار شد.

آشنایی با «كنفرانس ادیان برای صلح كره جنوبی»

كنفرانس ادیان برای صلح كره جنوبی (KCRP) نمایندگی «كنفرانس آسیایی ادیان برای صلح» (ACRP) در كشور كره جنوبی است. ایده تشكیل «كنفرانس آسیایی ادیان برای صلح» در دومین مجمع كنفرانس جهانی دین و صلح در سپتامبر سال 1974 میلادی در بلژیك مطرح شد كه هیأت‌هایی از آسیا در مجمع مذكور حضور داشتند.

كنفرانس آسیایی ادیان برای صلح (ACRP) با عضویت 16 كشور در منطقه آسیا و اقیانوس آرام شامل استرالیا، نیوزیلند، بنگلادش، چین، كره شمالی، هند، اندونزی، مغولستان، ژاپن، جمهوری‌كره، نپال، پاكستان، فیلیپین، سنگاپور، سری‌لانكا، تایلند و كلمبیا تشكیل و اولین گردهمایی اعضا سال 1976  با حضور 400 نفر از 17 كشور جهان و  نمایندگانی از ده دین در سنگاپور برگزار شد. هدف از تشكیل كنفرانس مذكور ترویج صلح، عدالت و كرامت انسان بین ادیان در آسیا و ایجاد انگیزه در مردم آسیا و منطقه اقیانوس آرام در جهت تلاش برای صلح ذكر شده است.

انتهای پیام

captcha