کاری برای شهدا نکرده‌ایم/ امانتدار باشیم
کد خبر: 3768939
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲

کاری برای شهدا نکرده‌ایم/ امانتدار باشیم

گروه سیاست و اقتصاد - استاندار قزوین بابیان اینکه ما کاری برای شهدا نکرده‌ایم و در واقع شهدا نیازی به این فعالیت‌ها ندارند، گفت: در حقیقت خود ما هستیم که به این کنگره‌ها و برنامه‌ها نیاز داریم تا فراموش نکنیم که باید امانت شهدا را حفظ کنیم.

حضور بیش از 30 هزار نفر در کنگره شهدا/ ما کاری برای شهدا نکرده‌ایم

به گزارش ایکنا از قزوین، عبدالمحمد زاهدی، استاندار قزوین در نشست تجلیل از دست‌اندرکاران برگزاری کنگره سه هزار شهید استان که با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی‌فقیه، سردار شاهرخی فرمانده سپاه صاحب‌الأمر (عج) استان قزوین و جمعی از مدیران ظهر امروز در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: تجربه برگزاری کنگره شهدا را در استان‌های مختلف دارم که کنگره 3 هزار شهید استان قزوین در کشور بی‌نظیر بود و بازتاب‌ها و واکنش‌های شخصیت‌های ملی کشور نیز گویای همین مطلب است.
وی با اشاره به ویژگی‌های کنگره سه هزار شهید استان، ادامه داد: این کنگره در استان با فعالیت‌ها و برنامه‌های متنوعی برگزار شد به‌گونه‌ای که می‌توان آن را در کل کشور بی‌نظیر و کم‌سابقه عنوان کرد.
زاهدی ادامه داد: این کنگره در استان با پنج اجلاسیه متوالی و با حضور مهمانان کشوری برگزار شد و هرروز بار معنوی و شکوه خاصی در آن جریان داشت.
استاندار قزوین بابیان اینکه حضور مردم در برنامه‌های کنگره بی‌نظیر بود، اضافه کرد: در محل برگزاری این کنگره، 6 هزار صندلی در 2 سالن اصلی و یک سالن موقت تعبیه‌شده بود که طی پنج روز 30 هزار نفر در مراسم کنگره حضور یافتند.
زاهدی اضافه کرد: علاوه بر این باید بازدید از نمایشگاه‌های دستاوردهای هسته‌ای و صنایع هوافضا و موشکی و برگزاری یادمان‌ها و یادواره‌های شهدا در شهرها و روستاهای استان را نیز ذکر کرد که به فضای معنوی استان افزوده بود.
این مسئول گفت: این کنگره با وحدت، همدلی و انسجام بسیاری خوبی در استان برگزار شد و نشان داد اگر در همه امور این وحدت و انسجام وجود داشته باشد موفقیت‌های بیشتری به دست خواهد آمد.
زاهدی گفت: اگر در این شرایط کشور نیز همین وحدت و انسجام را حفظ کنیم می‌توانیم در برابر تمامی تهدیدهای دشمنان موفق بوده و به اهداف خود دست‌یابیم.
استاندار قزوین گفت: برگزاری این کنگره در برابر عظمت شهدا در واقع قطره‌ای در برابر اقیانوس است و در واقع هیچ کاری نمی‌تواند پاسخ گوی فداکاری و ایثارگری شهدا باشد.
وی بابیان اینکه ما کاری برای شهدا نکرده‌ایم و درواقع شهدا نیازی به این فعالیت‌ها ندارند، افزود: در حقیقت خود ما هستیم که به این کنگره‌ها و برنامه‌ها نیاز داریم تا فراموش نکنیم که باید امانت شهدا را حفظ کنیم.
زاهدی یادآور شد: درخشان‌ترین مقطع تاریخ ما بعد از اسلام دوران دفاع مقدس است و باید آن را با مستندسازی به‌عنوان یک سند زرین و افتخارآمیز برای آیندگان حفظ کنیم.
انتهای پیام

captcha