طالبان: آمریکایی‌ها مسالمت‌آمیز از افغانستان خارج شوند
کد خبر: 3769072
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۳

طالبان: آمریکایی‌ها مسالمت‌آمیز از افغانستان خارج شوند

گروه بین‌الملل ــ گروه تروریستی طالبان در واکنش به سخنان وزیر دفاع آمریکا مبنی بر اینکه در نظر ندارد نیروهای خود را در افغانستان کاهش دهد، اعلام کرد که فرصت خروج مسالمت‌آمیز را به نیروهای آن کشور می‌دهد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری «اسپوتنیک» روسیه؛ جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا، گفته است که کشورش به دنبال توافق با گروه طالبان است،‌ اما در نظر ندارد که نیروهای خود را در افغانستان کاهش دهد یا از این کشور خارج کند.

ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان، در واکنش به سخنان ماتیس تصریح کرد: به وزیر دفاع و سایر مقامات آمریکایی نشان می‌دهیم که مردم افغانستان درباره خروج نیروهای خارجی از کشورشان مصمم هستند. مردم افغانستان تصمیم دارند که نیروهای آمریکایی و ناتو را به خروج از این کشور مجبور کنند.

سخنگوی طالبان افزود: تلاش‌های سیاسی به معنای توقف مبارزه مسلحانه علیه نیروهای آمریکایی و ناتو نیست. نیروهای آمریکا و ناتو راهی غیر از خروج از افغانستان ندارند و این اقدام، در حکم یک انتخاب برای ژنرال‌های آمریکایی نیست.

وی گفت: طالبان فرصت خروج مسالمت‌آمیز را به نیروهای آمریکایی می‌دهد، اما اگر آمریکا به فکر ادامه حضورش در افغانستان باشد، طالبان نیز همچنان به مبارزه مسلحانه خود ادامه خواهد داد. مردم افغانستان در 100 سال گذشته، دو بار نیروهای اشغالگر را اخراج کرده‌اند و آمریکا باید از این موضوع درس عبرت بگیرد.

گفتنی است وزیر دفاع آمریکا در اجلاس دفاع ملی ریگان در کالیفرنیا گفت که کشورش تلاش دارد تا هر چه زودتر به جنگ افغانستان پایان دهد، اما برنامه‌ای برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان در دستور کار ندارد.

انتهای پیام

captcha