احداث مدرسه شماره ۲ فتحیه در نجف اشرف
کد خبر: 3769181
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
از محل موقوفه صاحب‌دیوانی انجام می‌شود؛

احداث مدرسه شماره ۲ فتحیه در نجف اشرف

گروه اجتماعی ـ مدرسه شماره ۲ فتحیه در نجف اشرف از موقوفه صاحب‌دیوانی شیراز ساخته می‌شود.

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سیدعباس موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 12 آذرماه به همراه متولی موقوفه صاحبدیوانی شیراز با رایزن فرهنگی ایران در بغداد دیدار و گفت‌و‌گو کرد كه در این دیدار بنا شد كه از محل این موقوفه مدرسه شماره 2 فتحیه در نجف اشرف ساخته شود.
در این جلسه، در مورد اجرای نیات واقف موقوفه صاحب‌دیوانی و همچنین ساخت مدرسه شماره ۲ فتحیه در نجف تصمیمات لازم اتخاذ شد.
حجت‌الاسلام موسوی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در این دیدار اظهار كرد: اجرای امینانه نیات واقفان نیک‌اندیش از وظایف اصلی سازمان اوقاف و امور خیریه است.
وی بر این نكته تأكید كرد كه تلاش می‌کنیم تا با هماهنگی‌های انجام‌شده، نیت موقوفه صاحب‌دیوانی به بهترین نحو و پس از سال‌ها اجرا شود.
دیدار با آیت‌الله شیخ هادی آل‌راضی، نماینده آیت‌الله سیستانی و آیت‌الله سید مجتبی حسینی در نجف و همفکری در خصوص مسائل و مشکلات مدرسه فتحیه از دیگر برنامه‌های مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس در نجف اشرف بود.
بازدید از مدرسه فتحیه و دیدار با مسئولان و طلاب این مدرسه نیز بخش دیگری از برنامه‌های مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان فارس در این شهر را تشکیل می‌داد.
حاجی میرزا فتحعلی خان ملقب به صاحب دیوان در سال 1305 هجری قمری املاک بسیاری در شهر شیراز و حومه آن را وقف کرد و از جمله نیات این واقف: اطعام، روضه‌خوانی و تعزیه‌داری حضرت سیدالشهداء(ع) امام حسین(ع) در دهه آخر محرم و صفر و شب‌های جمعه در کل سال است.
بخش دیگری از نیات این واقف نیز به مدرسه علمیه فتحیه نجف اشرف شامل هزینه‌های ضروری مدرسه، طلاب و مدرسین این حوزه علمیه اختصاص دارد.
انتهای پیام

captcha